Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Regulacja zaworow

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
Moze ktos z panow / lub pan / regulowal zawoty w TA lub AT?
Chodzi mi o rozszyfrowanie znakow na kole zamachowym / patrzac przez otworek kontrolny /
Jest tam ich kilka i nie jestem na 100% pewien co one oznaczaja. Patrzac na fazy rozrzadu niby wiem co i jak - czyli kiedy sprawdzac luzy - ale moze znaki mowia konkretnie kiedy to ma byc...
Na kole sa nastepujace znaki. Krecac w lewo - czyli do przodu:

.... | F ......... | FT........................||......| F..............| RT.............||..... i tak w kolko

FT to pierwszy cylinder a RT to drugi a reszta? Czy znak || cos konkretnego znaczy?

Prosze o opinie mechaniorzy


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!


Ostatnio modyfikowany przez robifire
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
FT punkt w którym regulujemy zawory przedniego cylindra
RT -//- tylniego cylindra.

II nie wiem co to ale wiem ze jest


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Dokladnie tak jak pisze Rambo-R-front a R to rear-tak to sie chyba pisze-czyli przedni i tylny.Tylko przy regulacji nalezy ustawic np. na F wyregulowac zawory w p-cylindrze a nastepnie przekrecic wal o caly obrot i dopiero ustawiamy na rt i regulujemy tyl.Ja wlasnie jestem w trakcie generalnego serwisu-Afri rozebrana-wymienialem uszczelnke pod tylnym deklem i zawory ustawialem wczoraj-to znaczy rozbebeszylem wszystko poczym okazalo sie ze luz nie zmienil sie od ostatniej kontroli jakies 11 tys km temu.Lancuszki rozrzadu jak nowki-kompresja tez idealna.Sprawdzilem odrazu cisnienie oleju i wymienilem czujnik luzu-jeszcze lozyska glowki i pare exploatacujnych spraw i bedzie latala nastepne 12 tys bez dotykania.....
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
Dzieki
Czyli punktem luzu dla zaworow jest " F " a na ktorym cylindrze to FT lub RT...
Porownam to jutro "live" z zasada suwuw silnika i jak wszystko mi sie bedzie zgadzalo to a jak nie to bede prosil o prywatne audiencje
Dzieki bardzo

Swoja droga to niezbyt wygodnie wetknac tam szczelinomierz... nie ma to jak "maluch"


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Czesc . Chodzilo mi oczywiscie ze F-front i R- rear....czyli przedni i tylny. Z dostepem to nie jest tak zle-w niektorych maszynach do tego zabiegu trzeba rozebrac pol motocykla- i czesto okazuje sie ze luzy sa w normie
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
Rozgryzlem juz wszystko co i jak
Guzi ma racje ale nie napisal zbyt dokladnie. Jak by ktos chcial moge szczegoly objasnic.


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 147
Dołączył: 13.10.2005
Dlaczego należy wykonać cały obrót wałem i jak mierzyłeś ciśnienie oleju? Tzn skąd masz taki miernik i gdzie to podłanczasz, pod czujnik ciśnienia? b

Ostatnio modyfikowany przez Lysol
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 147
Dołączył: 13.10.2005
A już chyba kumam- kszyfki się muszą ustawić, tak?
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Lysol: dokladnie - krzywki musza byc w odpowiednim polozeniu, a jesli chodzi o pomiar cisnienia, to jest to cisnienie sprezania a nie cisnienie oleju. Mierzy sie je po wykreceniu swiecy zaplonowej w miejscu jej wkrecenia



Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 147
Dołączył: 13.10.2005
Spoko spoko- sprężanie sprężaniem- wiadomo o co chodzi mam nawet do tego narząd ale Guzzi pisze że zmierzył ciśnienie oleju.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
wooo


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 147
Dołączył: 13.10.2005
rambo:
wooo

Chalo ziemia do Guzziboy`a. To jak to jest z tymi pomiarami ciśnienia oleju?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Czesc.Do tego zabiegu trzeba miec odpowiedni przyzad oczywiscie-wkreca sie go w miejsce czujnika cisnienia oleju-jest kilka przejsciowek ale w moto generalnie jest tam standard gwint .
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
A ha a co do tego pomiaru luzów to tak zeby byla jasnosc w temacie-przy pomiarze tlok musi byc w Gornym Martwym Punkcie w cyklu pracy(zawory zamkniete)-znaki na wale sa po to zeby pomiar byl dokladny-poniewaz wszystko rzadzi sie prawami fizyki takze ten znak jest minimalnie wczesniej niz wspominany wczesniej GMP-jest to zwloka wynikajaca z sil bezwladnosciowych czesci skladowych ukladu rozrzadu-i bierze ona poprawke na pewne opuznienia przy wyzszych obrotach-troche skomplikowane-ale to dla pedantow.Dlatego zawsze trzeba korzystac z tych znakow-choc niektorzy mechanicy twierdza ze wystarczy tlok w GMP(pracy) i juz mozemy ustawiac luz.Ja osobiscie nie podzielam tego zdania i ZAWSZE korzystam ze znakow. Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005


goosy, zrób w wakacje szkolenie mi i łysolowi


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: