robifire
|
Napisano: Środa, 28 Grudnia 2005, 18:34:51
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 325 |
Dołączył: 26.5.2005 |
|
Moze ktos z panow / lub pan / regulowal zawoty w TA lub AT? Chodzi mi o rozszyfrowanie znakow na kole zamachowym / patrzac przez otworek kontrolny / Jest tam ich kilka i nie jestem na 100% pewien co one oznaczaja. Patrzac na fazy rozrzadu niby wiem co i jak - czyli kiedy sprawdzac luzy - ale moze znaki mowia konkretnie kiedy to ma byc... Na kole sa nastepujace znaki. Krecac w lewo - czyli do przodu:
.... | F ......... | FT........................||......| F..............| RT.............||..... i tak w kolko
FT to pierwszy cylinder a RT to drugi a reszta? Czy znak || cos konkretnego znaczy?
Prosze o opinie mechaniorzy
RobiFire Transalp '98 DT 125 '97 Zmienilem nr telefonu!
Ostatnio modyfikowany przez robifire
|
|
|
rambo
|
Napisano: Środa, 28 Grudnia 2005, 19:57:45
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
FT punkt w którym regulujemy zawory przedniego cylindra RT -//- tylniego cylindra.
II nie wiem co to ale wiem ze jest
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|
guzziboy
|
Napisano: Środa, 28 Grudnia 2005, 20:13:49
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 340 |
Dołączył: 31.10.2004 |
|
Dokladnie tak jak pisze Rambo-R-front a R to rear-tak to sie chyba pisze-czyli przedni i tylny.Tylko przy regulacji nalezy ustawic np. na F wyregulowac zawory w p-cylindrze a nastepnie przekrecic wal o caly obrot i dopiero ustawiamy na rt i regulujemy tyl.Ja wlasnie jestem w trakcie generalnego serwisu-Afri rozebrana-wymienialem uszczelnke pod tylnym deklem i zawory ustawialem wczoraj-to znaczy rozbebeszylem wszystko poczym okazalo sie ze luz nie zmienil sie od ostatniej kontroli jakies 11 tys km temu.Lancuszki rozrzadu jak nowki-kompresja tez idealna.Sprawdzilem odrazu cisnienie oleju i wymienilem czujnik luzu-jeszcze lozyska glowki i pare exploatacujnych spraw i bedzie latala nastepne 12 tys bez dotykania.....
|
|
|
robifire
|
Napisano: Środa, 28 Grudnia 2005, 23:55:55
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 325 |
Dołączył: 26.5.2005 |
|
Dzieki Czyli punktem luzu dla zaworow jest " F " a na ktorym cylindrze to FT lub RT... Porownam to jutro "live" z zasada suwuw silnika i jak wszystko mi sie bedzie zgadzalo to a jak nie to bede prosil o prywatne audiencje Dzieki bardzo
Swoja droga to niezbyt wygodnie wetknac tam szczelinomierz... nie ma to jak "maluch"
RobiFire Transalp '98 DT 125 '97 Zmienilem nr telefonu!
|
|
|
guzziboy
|
Napisano: Czwartek, 29 Grudnia 2005, 9:47:50
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 340 |
Dołączył: 31.10.2004 |
|
Czesc . Chodzilo mi oczywiscie ze F-front i R- rear....czyli przedni i tylny. Z dostepem to nie jest tak zle-w niektorych maszynach do tego zabiegu trzeba rozebrac pol motocykla- i czesto okazuje sie ze luzy sa w normie
|
|
|
robifire
|
Napisano: Czwartek, 29 Grudnia 2005, 22:22:52
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 325 |
Dołączył: 26.5.2005 |
|
Rozgryzlem juz wszystko co i jak Guzi ma racje ale nie napisal zbyt dokladnie. Jak by ktos chcial moge szczegoly objasnic.
RobiFire Transalp '98 DT 125 '97 Zmienilem nr telefonu!
|
|
|
Lysol
|
Napisano: Czwartek, 29 Grudnia 2005, 23:48:07
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 147 |
Dołączył: 13.10.2005 |
|
Dlaczego należy wykonać cały obrót wałem i jak mierzyłeś ciśnienie oleju? Tzn skąd masz taki miernik i gdzie to podłanczasz, pod czujnik ciśnienia? b
Ostatnio modyfikowany przez Lysol
|
|
|
Lysol
|
Napisano: Czwartek, 29 Grudnia 2005, 23:56:05
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 147 |
Dołączył: 13.10.2005 |
|
A już chyba kumam- kszyfki się muszą ustawić, tak?
|
|
|
PUFF
|
Napisano: Piątek, 30 Grudnia 2005, 13:54:11
|
|
|
Administrator |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1135 |
Dołączył: 16.10.2004 |
|
Lysol: dokladnie - krzywki musza byc w odpowiednim polozeniu, a jesli chodzi o pomiar cisnienia, to jest to cisnienie sprezania a nie cisnienie oleju. Mierzy sie je po wykreceniu swiecy zaplonowej w miejscu jej wkrecenia
Paweł RD 04 '92
|
|
|
Lysol
|
Napisano: Piątek, 30 Grudnia 2005, 14:41:05
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 147 |
Dołączył: 13.10.2005 |
|
Spoko spoko- sprężanie sprężaniem- wiadomo o co chodzi mam nawet do tego narząd ale Guzzi pisze że zmierzył ciśnienie oleju.
|
|
|
rambo
|
Napisano: Piątek, 30 Grudnia 2005, 18:12:36
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
wooo
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|
Lysol
|
Napisano: Sobota, 31 Grudnia 2005, 13:40:35
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 147 |
Dołączył: 13.10.2005 |
|
rambo: | wooo |
Chalo ziemia do Guzziboy`a. To jak to jest z tymi pomiarami ciśnienia oleju?
|
|
|
guzziboy
|
Napisano: Sobota, 31 Grudnia 2005, 15:44:58
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 340 |
Dołączył: 31.10.2004 |
|
Czesc.Do tego zabiegu trzeba miec odpowiedni przyzad oczywiscie-wkreca sie go w miejsce czujnika cisnienia oleju-jest kilka przejsciowek ale w moto generalnie jest tam standard gwint .
|
|
|
guzziboy
|
Napisano: Sobota, 31 Grudnia 2005, 15:59:06
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 340 |
Dołączył: 31.10.2004 |
|
A ha a co do tego pomiaru luzów to tak zeby byla jasnosc w temacie-przy pomiarze tlok musi byc w Gornym Martwym Punkcie w cyklu pracy(zawory zamkniete)-znaki na wale sa po to zeby pomiar byl dokladny-poniewaz wszystko rzadzi sie prawami fizyki takze ten znak jest minimalnie wczesniej niz wspominany wczesniej GMP-jest to zwloka wynikajaca z sil bezwladnosciowych czesci skladowych ukladu rozrzadu-i bierze ona poprawke na pewne opuznienia przy wyzszych obrotach-troche skomplikowane-ale to dla pedantow.Dlatego zawsze trzeba korzystac z tych znakow-choc niektorzy mechanicy twierdza ze wystarczy tlok w GMP(pracy) i juz mozemy ustawiac luz.Ja osobiscie nie podzielam tego zdania i ZAWSZE korzystam ze znakow. Pozdrawiam
|
|
|
rambo
|
Napisano: Sobota, 31 Grudnia 2005, 16:20:01
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
goosy, zrób w wakacje szkolenie mi i łysolowi
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|