Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Ciśnienie sprężania

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
Panowie ile tak naprawde powinno wynosić ciśnienie w silniku AT RD-07 - dane serwisowe podaja 13,2 ale jakoś mi się to wydaje sporawo - koleś na serwisie twierdzi, że jeszcze nie widział Afri z cisnieniem powyżej 12 i komu tu uwierzyć??? Ile w/g Was powinno wynosić prawidłowe ciśnienie a poniżej jakiej wartości należy się już zacząć martwić ??
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
I jeszcze jedno - czy w/g Was poprzez pomiar ciśnienia można zdiagnozować potrzebe regulacji zaworów - czyli jak ciśnienie małe a moto nie bierze grama oleju to może być to wynikiem "rozjechanych" luzów zaworowych ??? - Matkio z córką te techniczne kwestie mnie wykończą
Z góry DZIĘKI
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
pawełku: trampek ma podobna kompresje i stopień sprężania. przy okolo 90 000km na liczniku wykazywał jeszcze 13atm kompresji. teraz 08870km pokazuje 11,8. moze i koles nie widział kompresji powyżej 12atm. a AT widział..?
jak jest luz zaworowy prawidłowy to raczej mogą byc tylko podpalone gniazda zaworowe(jazda na K%N, źle wyregulowane zawory i skład mieszanki.) ale w AT to wątpie..


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Nie masz co Sie przejmowac niskim cisnieniem.Ja mam 13 w kazdym cylindrze-moze byc mala odchylka w bledzie zegara ale napewno niewielka.W afri ma byc od 11 do 15 takze rozpietosc cisnien jest spora-wazne jes jednak aby to cisnienie bylo rowne w obydwu cylindrach, a to ze jest nizsze niz np 12 nie obnizy odczuwalnie jego osiagow. Nierowne cisnienie spowoduje niemoznosc poprawnej synchronizacji gaznikow i kiepska prace silnika-szczegolnie w przyspieszaniu ze sr obrotow-czyli tam gdzie sie normalnie jezdzi afri.Na wolnych obrotach tez bedzie falowal i przygasal na jeden cyl.Slyszalem Twoja Afri w Kazimierzu i ciapala rowniutko-jak nic sie od tamtej pory nie zmienilo to spij spokojnie.Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
umnie się tak w trapku robi. przedni cylinder na 0,5atm mniej, falują wolne obroty, nierówno chodzi jak go sie odpala, ehhh. wiem co mnie czeka


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
A ha co to tego diagnozowania-ze niby po regulacji luzow bedzie lepiej - to jakas bajka.Mosialbys miec podparty zawor a to raczej jest nie mozliwe-chyba ze ktos niemajacy pojecia o tym mechanizmie ustawial Ci luzy juz wczesniej.Co do pomiaru cisnienia-to tez jest zabieg wymagajacy umiejetnosci i dobrego sprzetu. Dobrze jest wykrecic swiece z cylindra ktorego nie sprawdzamy i zawsze odkrecic manetke gazu na maxa-najlepiej wyjac filtr powietrza.W afryce powinno sie dokonywac pomiaru cisnienia przy 400 obr/min takze dobrze miec tez zdrowy akumulator zeby uzyskac choc namiastke tych obrotow.Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
Dzieki za info - u mnie obroty są niemal idealnie równe, falowania nie zauważyłem nigdy, a pytanie zadałem czysto retorycznie - koleś mnie wypuszczał że niby chce robić jakieś cuda z moim sprzętem i dlatego chciałem być deczko mądrzejszy i nie dać się w maliny wypuścić - tera juz wiem - co do ciśnienia to sobie zrobiłem pomiar na raczej słabym aku i było niemal równo po 11.5 - 12.00 "bara" - POZDRAWIAM i jeszcze raz dzieki /Guzzi widze, że na ciebie to jednak zawsze można liczyć w sprawach technicznych /
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Jesliby mial podparty zawor, to na pewno gniazdo zaworowe juz wypalone i nadaje sie tylko do wymiany


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
tzn ze nie da sie naprawić wypalonego(podpalonego lekko) gniazda..?? uuuu



XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: