Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Temperatura silnika w Trampku - zima na trasie

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 29
Dołączył: 23.10.2005
Witam Wszytskich.
Dzis przejechalem moim swiezo kupionym Trampkeim z Torunia do Warszawy. Zimno potwornie ale dalem rade z jednym postojem w Sierpcu. To byla 1 jazda i od razu w trase
Niestety jechalem z defektem. Wskazowka temperatury silnika ledwie drgnela przez cala droge bedac pomiedzy 2 kreskami minimalnej temperatury. Czy ktos ma jakis pomysl? Bo domyslam sie ze wskazowka powinna byc w polowie lub 1/3? Czy przyczyna moglo byc warunki atmosferyczne?
Pozdrawiam
wabbit


wabbit - Honda Transalp XL 600V model' 91
 
Gość
witam ,
myślę iż nie ma większych powodów do stresu , w chłodne dni moja @ zachowuje się tak samo , dziś przy -3 wskazówka raczyła podnieść się raptem o milimetr.

pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 100
Dołączył: 12.4.2005
Wabbit - Twój Tramp zachował sie całkowicie normalnie - ten typ tak ma, jadąc w trasie nawet w środku poważnego lata nie osiągniesz temp. w okolicach połowy wskażnika. Myślę że przy dzisiejszej aurze jeśli drgnęłła to już jest dobrze. Ja nierobiłbym z tego problemu - odpal moto w garażu,poczekaj do załączenia wentylatora i chyba ma być.
Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 29
Dołączył: 23.10.2005
Dzięki bo już mnie straszono, że to problem z termostatem


wabbit - Honda Transalp XL 600V model' 91
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 100
Dołączył: 12.4.2005
Problem z termostatem - to nie problem. Koszt poniżej 20 PLN - od Tico Kiku opisze ze szczegółami jak zajdzie potrzeba - no chyba że będziesz chciał orydzinal - to już ok.200 ale za to ...onda.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
Zachowanie w 100% normalne - to raczej nie jest termostat tylko po prostu AT i Trampi maja tak "przechłodzone" silniki, że nigdy nie wejdą na czerwone pole a tym bardziej w zimie - proponuje tylko jedno stare i pewne rozwiązanie - przysłoń chłodnice /jedną lub obie/ np. tekturką /zamocuj ją pomiędzy chłodnicą a jej plastikową osłoną -kratownicą - POWODZENIA
Ps.
Moja Afri trzy dni temu podczas jazdy non stop na odcinku prawie 100 km. nawet nie ruszyła wskaźnikiem a raczej termostat i inne duperele z układu chłodzenia są sprawne -
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Ten temat był już omawiany.
Przed zmianą termostatu u siebie też myślałem że wskażnik ma być nisko.........
Ale po tym jak zmieniłem termostat mam całkowicie odmienne zdanie.
Teraz niezależnie czy jest 10-15 czy 0-2 st C temp mam w 1/4-1/3 skali, Afryka zaczęla zdecydowanie lepiej chodzić, a na trasie ( ok 120km/h)spalanie potrafiło zejść do 4.65.
Koszt wyniósł 16zł.

Wabbit- ja na Twoim miejscu bym zmienił.
Jazdę z tekturkami też przerabiałem, dają tylko prowizoryczną poprawę. Temp ma pozostać w silniku a to robi sprawny termostat.




RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
wabit: tam tak ma być. pozdro!


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 29
Dołączył: 23.10.2005
Dzieju a czy możesz podać dokładnie jaki termostat kupiłeś od czego? Może masz gdzieś w okolicy taki chętnie odkupię bo to troszkę bo mi szkoda silnika.
Pozdrawiam
wabbit


wabbit - Honda Transalp XL 600V model' 91
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
dzieju, co ty za herezje głosisz jak silnik jest bardziej nagrzany to puchnie. napewno z tego powodu nie moze mniej palić, bo zwieksza sie tarcie. moj tramp najlpiej chodzi wlasnie zanim sie nagrzeje, czyli pierwsze 10km.

wabbit: poczekał bym z decycja do lata jak bedziesz miał pewny obraz zachowania sie silnika w kazdej temp. pozdro


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Wiesz rambo , masz rację , ale tylko wtedy gdy w ukladzie chłodzenia zabraknie płynu i silnik zostanie przegrzany ponad normę.
Tak się sklada że nawet osiągnięcie na wskaźniku pod czerwone pole nic silnikowi nie zrobi, póki oczywiście będzie miało co go chłodzić.
Jeśli dochodzi do puchniecia to albo tłok jest za duży do cylindra albo jest to np.silnik chłodzony tylko powietrzem jest super upał i cylindry zaczynają "świecić".
Jeśli Twój silnik dobrze chodzi tylko na zimno a na ciepło ma gorzej to bym raczej przyjrzał bym się dlaczego.
Każdy silnik spalinowy MUSI mieć odpowiednią temp , jest to ok 90stC,
i dopiero cherezją jest twierdzenie że np lepiej jest dla tego silnika utrzymanie np 80stC.
Ale cóż każdy może mieć własne zdanie, własne doświadczenia lub korzystać z info że ktoś kiedyś coś tam powiedział..........
Powodzonka




RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
wabbit:
Dzieju a czy możesz podać dokładnie jaki termostat kupiłeś od czego? Może masz gdzieś w okolicy taki chętnie odkupię bo to troszkę bo mi szkoda silnika.
Pozdrawiam
wabbit

Mój termostat był dobierany na wzór oryginału. Czyli podrzuciłem koledze a On pogrzebał w katalogach i mi znalazł od jakiegos samochodu, ale niestety nie pamietam jakiego.
Musiałem jedynie go podpiłować ( RD03 ma mniejszą górną pokrywkę)bo był ciut za wysoki, ale udało się dopasować i chodzi bardzo ładnie.
Do Rd07 pasuje od Tico bez dopasowywania, większa pokrywka.
Dodam tylko że żałuję tak długiego zwlekania z wymianą termostatu i trzymania sie teorii że : " AT tak mają".
Ale decyzja zawsze należy do właściciela.
Ale może Trampki mają mieć mniejsze wskazania?????? Może zmierz temp w ukl chłodzenia po otwarciu termostatu i zagrzaniu chłodnic.
Będzie choć mniejwięcej wiadomo przy jakiej temp się otworzył.
Dokładny pomiar zrób gotując go w garku z wodą , sprawdź temp otwarcia termostatu( najlepiej termometrem....) i wszystko bedzie jasne czy jest dobry czy nie.
Mój był zgnity i puszczał bokiem płyn.



RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 171
Dołączył: 12.1.2005
Temat był już tysiąc razy przerabiany na różnych forach. Ja też myślałem, że to problem po zakupie transalpa zimą, co prawda termostat był zakamieniony i puszczał wodę, więc wymieniłem go na nowy od Tico. Ale wiele to nie pomogło, może ciut. Termostat Tico otwiera się w takiej temp. jak powinni być w Hondzie (2 stopnie różnicy). Zmiana na termo otwierający się później dogrzeje silnik, nie wiem tylko czy jest to zdrowe latem...

Znalazłem następujący fragment na stronie DETI - miłosików Transalpa, który w sumie wszystko wyjaśnia. Oto moje tłumaczenie (oryginał poniżej)

Wskaźnik temeratury w Transalpach jest zagadkowy. Na niektórych motocyklach wzrasta w czasie jazdy, ale w większości przypadków z trudem zmienia pozycję z lewej na środkową w normalnych warunkach. Niektórzy z tego powodu uważają za potrzebne aby założyć cyfrowy miernik temperatury oleju. (...) Zainstalowany zamiast śruby spustowej oleju.


Transalp '96 i ETZ 250
http://www.mzrider.republika.pl gg: 1722416 ; skype: mzrider
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Dzieju: z tym translpem to nie jest tak ze jak jest cieply to chodzi gorzej, zawsze chodzi dobrze tyle ze ma jakby lepszy dół na zimnym z tym termostatem to dziwna opcja jest. moze ten od tico puszcza wiecej chłodziwa, lepiej wychlodzony silnik lepiej chodzi, mniej pali...
jak ze 3 lata temu wywaliłem termostat na lato, silnik wolniej sie nagrzewał i tyle. moze a africe byc inaczej, ona wogóle system chłodzenia ma po dwa kroć lepszy niz trampek ale 4,5L/100km przy 120kmh to niemożliwe. chyba ze jakies rajdowe paliwo 120 octanów


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Czesc. Wszystkim majsterkowiczom proponuje najpierw wykrecic malutki czujnik temp ktory jest w termostacie - i pod miernikiem sprawdzic jego dzialanie ( w garze z woda i termometrem ) .Wartosci sa podane w serwisowce na naszej stronce. O ile wiem trampkowy czujnik ma inne wartosci temperaturowe.Pozdrawiam
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: