Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Olej do zawieszenia

  

Strony: 1234>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
Przyszedl u mnie czas wymiany oleju w przednim zawieszeniu - i jest pytanie: Czy wymienil ktos w swojej maszynie na olej 15 W?
Nadmienie, ze moj styl jazdy to glownie asfalt z full obciazeniem - sporadycznie teren...
Sprzedawca w sklepie-servisie opowiedzal mi, ze po wymianie w AT na 15 W wlsciciel po przejechaniu 100-paru km nie byl zachwycony i wymienil na 10W.
Stad moj dylemat... na jaki wymienic?
Rambo polecil mi Motul serie COMFORT - dowiedzialem sie, ze to full syntetyk - czyli bardzo dobrze!
Ponoc jest w sprzedazy nowosc MOTUL FORK oil MEDIUM 10-15W "comfort" czyli chyba na to rozwiazanie sie pokusze.


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 100
Dołączył: 12.4.2005
Witam - podłączam się pod temat z dodatkowym "utrudnieniem" - zanabyłem sprężyny progresywne( znaczy sie Mikołaj przyniósł ) i pozostała część pytania zostaje nie zmieniona.
Byle do wiosny - Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 49
Dołączył: 18.1.2005
Od 2 lat śmigam na 10W Motul full synthetic. Jestem bardzo zadowolony. Porównania z 15W niestety nie mam ale jak coś dobrze pracuje to po co to zmieniać.... Jeżdżę równierz załadowany jak wielbłąd i głównie po asfaltach. I jeszcze: co ile powinno się zmieniać olej w lagach???
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Kiedyś zdarzyło mi sie popełnić głupstwo za namową pewnego kolesia pracującego w serwisie i nalałem 15-kę. Było beznadziejnie twardo.
Po tej męczarni zmieniłem na 10-kę, początkowo średnio twardo ale po 2tys km troszke zmiękł i teraz jest akurat.
Do Afryki fabryka przewiduje 10-kę i nie ma co kombinować.
Oczywiście sprężyny mają tu znaczenie, mając mocniejsze tymbardziej lejemy 8-10 a przy miękkich i dodatkowo latając z pełnym pokładem chcąc uniknąć doboicia można wlać 12-14( lub poprostu dopompować, co jest chyba lepszym rozwiązaniem niż kombinacja z lepkościa oleju).
Tyle że zmiana oleju tylko częściowo ma wpływ na pracę zawieszenia , zdecydowaną rolę odgrywa sprężyna.
No ale każdy ma inne potrzeby.

""Ponoc jest w sprzedazy nowosc MOTUL FORK oil MEDIUM 10-15W "comfort" czyli chyba na to rozwiazanie sie pokusze. ""-- jak to 10-15???? albo 10 albo 15. i co to znaczy "comfort"????? w jednym sprzecie będzie to może i comfort a w drugim porażka.

Mazy.... ,progresywne sprężyny mają tylko nie linniową charakterystykę pracy, zalałbym seryjną 10-ą


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
co do tych olejów, to ja od siebie napisze tak

bez rozdzielania AT czy TA: nawet 10ml za mało/dużo ma baaardzo duży wpływ na prace przedniej zawiechy. te dane fabryczne co i ile do naszych motocykli maja zastosowanie dla zawieszeń w których nie dłubał pan ziótek złota rączka i w sródku są wszytskei fabryczne elementy(podkładki itp) inaczej trza to mierzyc lub lać olej i dalej mierzyc jego poziom od górnej krawedzi lagi.

TA: ma miękie sprężyny i brak dodatkowo pompowania powietrzem. przy zastosowaniu oryginalnych sprężyn jeżdze aktualnie na 15w motula comfort i w trasie prowadzi sie super w porównaniu do 10w czy 7,5w ktore zaleca fabryka. moto mniej nurkuje, jest stabilniejsze, jest takie wrazenie jakby przednie kolo bylo przyklejone do asfaltu. natomiast prz ostrym ryciu w terenie czy na torze motocrossowym jest dupa. zawiecha jest za wolna i twarda i nie wyrabia wybierać większych i dużych przeszkód. chętnie bym wyporzyczył takie progresywne sprężyny ja zalał go spowrotem na 10w i sprawdził jak to sie prowadzi. jak hamuje itp

AT: chyba nie ma co mieszać 1 10W i fabryczne sprężyny spisują sie idealnie. jak dla mnie

pozdro !!


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
a olej do zawiechy zmienia sie chyba co 24 000km.


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 310
Dołączył: 30.12.2004
Panowie może ja również dokonam tej czynności, tylko mam pytanie ,a właściwie dwa pytania: ile tego oleju tam nalać i czy przed nalaniem nowego trzeba dokonać zabiegu płukania, jeżeli tak to w jaki sposób ?
Pozdrawiam.


POZDRAWIAM
RD 07 96r
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
Odnosnie ilosci to z pewnoscia jest wazne! A dokladna ilosc podana jest w instrukcjach lub mozna dowedziec sie tego - nawet telefonicznie z katalogu w sklepie.

Co do lepkosci olejow to jest taki 10 - 15 W serii Comfort - a nie ze po zalaniu bedzie comfort...
http://www.moto-shop.pl/catalog/default.php?cPath=33

Czy zna ktos moze cene tego oleju? Czy 33 zl /litr to dobra cena?


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!


Ostatnio modyfikowany przez robifire
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Za syntetyka 33 zl, to chyba nie jest wygorowana cena. W serwisie za motula 10W40 (polsyntetyk do silnika) trzeba zaplacic 30 zl.


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
no motula to sobie ogólnie chwale. niby w serwsie 30zł na litr ale ja kupuje bańke 4L za 109zł. z tymi do zawiechy to nie wiem czy warto sie bawić w 10w15. jak ma byc 10 to 10. jak 15 to 15. cala seria sie nazywa komfort, ale czy bedzie komfort fdo nie zależy tylko od oleju. ja wracam na 10w i twarde sprężyny


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 3
Dołączył: 27.9.2007
do mojego trampka 95, kolega który go smarował, zaproponował olej o gęstości 20, twierdząc że będzie twardszy i nie będzie nurkował przy chamowaniu. Nie mam oświadczenia jeśli chodzi o twardość ale z tego co czytam to chyba zbyt gęsty. Czy zmianić go na 10, tak jak zaleca Honda? Doradźcie
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Jeśli na 15-ce może być zdecydowanie za twardo to co będzie na 20-ce??? katastrofa.
Afryka ma dość długi skok i amortyzatory maja mieć prawidłową lepkość ( czyli 10) żeby mogły pracować.
Jeśli zbyt utwardzimy zawieszenie to koła będą kiepsko wybierać krótkie nierówności co spowoduje chwilowe odrywanie sie opony od nawierzchni.
Natomiast przy zbyt miękkim moto może się bujać jak ponton( też nieciekawie).
Jak już kiedyś pisałem, na 15-ce było zdecydowanie za TWARDO!
i wróciłem na 10-kę, teraz jest akurat!!


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
tylko 10w syntetyk


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 3.1.2006
Tak jak mówi Rambo 10w wymieniłem na taki Motul medium i jest rewelka do tego doszedł duty przód (pompowany znaczy)w TA przy 150km/g troche zamiata tyłkiem ale troche wiatru w lagi i jest super to na asfalt a teren jest całkiem super (bez wiatru w lagach)


co za popieprzony kraj ale za to ja cy ludzie fajni !!!!!!1
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 636
Dołączył: 2.1.2006
Właśnie we czwartek mam wymieniać alej w lagach, miałem wymienić na 15W ale dzięki Waszym wypowiedziom zmienię na 10W.
Jednak warto często zaglądać na forum.


XRV 750 RD07A
XL1000VA
 
Strony: 1234>>

  

     Skocz do forum: