robifire
|
Napisano: Sobota, 10 Grudnia 2005, 0:05:15
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 325 |
Dołączył: 26.5.2005 |
|
Przyszedl u mnie czas wymiany oleju w przednim zawieszeniu - i jest pytanie: Czy wymienil ktos w swojej maszynie na olej 15 W? Nadmienie, ze moj styl jazdy to glownie asfalt z full obciazeniem - sporadycznie teren... Sprzedawca w sklepie-servisie opowiedzal mi, ze po wymianie w AT na 15 W wlsciciel po przejechaniu 100-paru km nie byl zachwycony i wymienil na 10W. Stad moj dylemat... na jaki wymienic? Rambo polecil mi Motul serie COMFORT - dowiedzialem sie, ze to full syntetyk - czyli bardzo dobrze! Ponoc jest w sprzedazy nowosc MOTUL FORK oil MEDIUM 10-15W "comfort" czyli chyba na to rozwiazanie sie pokusze.
RobiFire Transalp '98 DT 125 '97 Zmienilem nr telefonu!
|
|
|
Mazy
|
Napisano: Sobota, 10 Grudnia 2005, 8:58:54
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 100 |
Dołączył: 12.4.2005 |
|
Witam - podłączam się pod temat z dodatkowym "utrudnieniem" - zanabyłem sprężyny progresywne( znaczy sie Mikołaj przyniósł ) i pozostała część pytania zostaje nie zmieniona. Byle do wiosny - Pozdrawiam
|
|
|
Szpilon
|
Napisano: Sobota, 10 Grudnia 2005, 9:54:26
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 49 |
Dołączył: 18.1.2005 |
|
Od 2 lat śmigam na 10W Motul full synthetic. Jestem bardzo zadowolony. Porównania z 15W niestety nie mam ale jak coś dobrze pracuje to po co to zmieniać.... Jeżdżę równierz załadowany jak wielbłąd i głównie po asfaltach. I jeszcze: co ile powinno się zmieniać olej w lagach???
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Niedziela, 11 Grudnia 2005, 9:42:47
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Kiedyś zdarzyło mi sie popełnić głupstwo za namową pewnego kolesia pracującego w serwisie i nalałem 15-kę. Było beznadziejnie twardo. Po tej męczarni zmieniłem na 10-kę, początkowo średnio twardo ale po 2tys km troszke zmiękł i teraz jest akurat. Do Afryki fabryka przewiduje 10-kę i nie ma co kombinować. Oczywiście sprężyny mają tu znaczenie, mając mocniejsze tymbardziej lejemy 8-10 a przy miękkich i dodatkowo latając z pełnym pokładem chcąc uniknąć doboicia można wlać 12-14( lub poprostu dopompować, co jest chyba lepszym rozwiązaniem niż kombinacja z lepkościa oleju). Tyle że zmiana oleju tylko częściowo ma wpływ na pracę zawieszenia , zdecydowaną rolę odgrywa sprężyna. No ale każdy ma inne potrzeby.
""Ponoc jest w sprzedazy nowosc MOTUL FORK oil MEDIUM 10-15W "comfort" czyli chyba na to rozwiazanie sie pokusze. ""-- jak to 10-15???? albo 10 albo 15. i co to znaczy "comfort"????? w jednym sprzecie będzie to może i comfort a w drugim porażka. Mazy.... ,progresywne sprężyny mają tylko nie linniową charakterystykę pracy, zalałbym seryjną 10-ą
RD 03
Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
|
|
|
rambo
|
Napisano: Niedziela, 11 Grudnia 2005, 19:18:55
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
co do tych olejów, to ja od siebie napisze tak
bez rozdzielania AT czy TA: nawet 10ml za mało/dużo ma baaardzo duży wpływ na prace przedniej zawiechy. te dane fabryczne co i ile do naszych motocykli maja zastosowanie dla zawieszeń w których nie dłubał pan ziótek złota rączka i w sródku są wszytskei fabryczne elementy(podkładki itp) inaczej trza to mierzyc lub lać olej i dalej mierzyc jego poziom od górnej krawedzi lagi.
TA: ma miękie sprężyny i brak dodatkowo pompowania powietrzem. przy zastosowaniu oryginalnych sprężyn jeżdze aktualnie na 15w motula comfort i w trasie prowadzi sie super w porównaniu do 10w czy 7,5w ktore zaleca fabryka. moto mniej nurkuje, jest stabilniejsze, jest takie wrazenie jakby przednie kolo bylo przyklejone do asfaltu. natomiast prz ostrym ryciu w terenie czy na torze motocrossowym jest dupa. zawiecha jest za wolna i twarda i nie wyrabia wybierać większych i dużych przeszkód. chętnie bym wyporzyczył takie progresywne sprężyny ja zalał go spowrotem na 10w i sprawdził jak to sie prowadzi. jak hamuje itp
AT: chyba nie ma co mieszać 1 10W i fabryczne sprężyny spisują sie idealnie. jak dla mnie
pozdro !!
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|
rambo
|
Napisano: Niedziela, 11 Grudnia 2005, 19:20:41
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
a olej do zawiechy zmienia sie chyba co 24 000km.
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|
MIREK
|
Napisano: Wtorek, 13 Grudnia 2005, 1:04:02
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 310 |
Dołączył: 30.12.2004 |
|
Panowie może ja również dokonam tej czynności, tylko mam pytanie ,a właściwie dwa pytania: ile tego oleju tam nalać i czy przed nalaniem nowego trzeba dokonać zabiegu płukania, jeżeli tak to w jaki sposób ? Pozdrawiam.
POZDRAWIAM RD 07 96r
|
|
|
robifire
|
Napisano: Wtorek, 13 Grudnia 2005, 11:11:53
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 325 |
Dołączył: 26.5.2005 |
|
Odnosnie ilosci to z pewnoscia jest wazne! A dokladna ilosc podana jest w instrukcjach lub mozna dowedziec sie tego - nawet telefonicznie z katalogu w sklepie.
Co do lepkosci olejow to jest taki 10 - 15 W serii Comfort - a nie ze po zalaniu bedzie comfort... http://www.moto-shop.pl/catalog/default.php?cPath=33
Czy zna ktos moze cene tego oleju? Czy 33 zl /litr to dobra cena?
RobiFire Transalp '98 DT 125 '97 Zmienilem nr telefonu!
Ostatnio modyfikowany przez robifire
|
|
|
PUFF
|
Napisano: Wtorek, 13 Grudnia 2005, 11:37:56
|
|
|
Administrator |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1135 |
Dołączył: 16.10.2004 |
|
Za syntetyka 33 zl, to chyba nie jest wygorowana cena. W serwisie za motula 10W40 (polsyntetyk do silnika) trzeba zaplacic 30 zl.
Paweł RD 04 '92
|
|
|
rambo
|
Napisano: Wtorek, 13 Grudnia 2005, 17:07:44
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
no motula to sobie ogólnie chwale. niby w serwsie 30zł na litr ale ja kupuje bańke 4L za 109zł. z tymi do zawiechy to nie wiem czy warto sie bawić w 10w15. jak ma byc 10 to 10. jak 15 to 15. cala seria sie nazywa komfort, ale czy bedzie komfort fdo nie zależy tylko od oleju. ja wracam na 10w i twarde sprężyny
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|
seba
|
Napisano: Sobota, 29 Kwietnia 2006, 23:14:16
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 3 |
Dołączył: 27.9.2007 |
|
do mojego trampka 95, kolega który go smarował, zaproponował olej o gęstości 20, twierdząc że będzie twardszy i nie będzie nurkował przy chamowaniu. Nie mam oświadczenia jeśli chodzi o twardość ale z tego co czytam to chyba zbyt gęsty. Czy zmianić go na 10, tak jak zaleca Honda? Doradźcie
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Sobota, 29 Kwietnia 2006, 23:30:46
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Jeśli na 15-ce może być zdecydowanie za twardo to co będzie na 20-ce??? katastrofa. Afryka ma dość długi skok i amortyzatory maja mieć prawidłową lepkość ( czyli 10) żeby mogły pracować. Jeśli zbyt utwardzimy zawieszenie to koła będą kiepsko wybierać krótkie nierówności co spowoduje chwilowe odrywanie sie opony od nawierzchni. Natomiast przy zbyt miękkim moto może się bujać jak ponton( też nieciekawie). Jak już kiedyś pisałem, na 15-ce było zdecydowanie za TWARDO! i wróciłem na 10-kę, teraz jest akurat!!
RD 03
Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
|
|
|
rambo
|
Napisano: Niedziela, 30 Kwietnia 2006, 3:27:51
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
tylko 10w syntetyk
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|
LAPA_PD06
|
Napisano: Niedziela, 30 Kwietnia 2006, 9:45:17
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 146 |
Dołączył: 3.1.2006 |
|
Tak jak mówi Rambo 10w wymieniłem na taki Motul medium i jest rewelka do tego doszedł duty przód (pompowany znaczy)w TA przy 150km/g troche zamiata tyłkiem ale troche wiatru w lagi i jest super to na asfalt a teren jest całkiem super (bez wiatru w lagach)
co za popieprzony kraj ale za to ja cy ludzie fajni !!!!!!1
|
|
|
giziu
|
Napisano: Niedziela, 30 Kwietnia 2006, 10:24:15
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 636 |
Dołączył: 2.1.2006 |
|
Właśnie we czwartek mam wymieniać alej w lagach, miałem wymienić na 15W ale dzięki Waszym wypowiedziom zmienię na 10W. Jednak warto często zaglądać na forum.
XRV 750 RD07A XL1000VA
|
|
|