Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Czy da się wsadzić 750 ccm3 do RD 03 ?

  

Strony: 123>>
Gość
Panowie ,

Czy waszym zdaniem dam radę wsadzić silnik od rd 07a z 2002 roku do mojej poczciwej RD 03 z 1989 roku ? , i co z tego wyjdzie...

pozdrawiam

Jura
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 407
Dołączył: 31.3.2005
Ja mam taki mix. Do RD03 gość wsadził silnik od RD04. Zmienione są tylko zębatki napędu - komplet. Trochę nie pasuje zbiornik wyrównawczy chłodnicy, reszta pasi. Mam AT 750 z nieco większym zbiornikiem i tyle. Prędkości się zgadzają, sprawdzałem przy 5 tys obrotów - 130 km/h tak jak RD07. Nie ma problemów także z elektryką. Moduły pasują kostki też.


AT'90/750 MIX + k-750 + IFA BK350
 
Gość
Mistrzu ,

lejesz miód na moje serce...
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
jura: kope lat!!!
Jak zobaczylem temat wiadomosci od razu wiedzialem ze Andrzej odpowie na tego posta
Uwazam twoj pomysl za rewelacyjny. Biorac pod uwage stan Twojej maszynki - nie oplaca jej sie sprzedawac, bo nie dostaniesz za nia tyle ile jest w rzczewistosci warta. a silniczek wymienic to swietny pomysl. Tym bardziej, ze ten silnik z allegro ma "natrzaskane" az 8 tys km
Pozdro i pisz co i jak sie rozwija. Dawaj znac na forum o wszystkich po(d)stepach


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 100
Dołączył: 12.4.2005
Jura - obym się mylił ale RD03 i 04 maja ze soba wiele wspólnego a w RD07 masz gdzie indziej filtr powietrza, inne gażniki i chyba połączenie z airboxem- być może to nie problem ale...
Powodzenia w pracach konstruktorskich
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
Jura!


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 407
Dołączył: 31.3.2005
Kurcze Mazy ma chyba rację.... RD07 - to kłopoty z filterem powietrza a i przewody nie będą pasowały, bo przecież przeniesiono moduły z pod siedzenia na boczek... Moje doswiadczenia to miź z RD04 i tu na 100% mogę powodzieć że żadnych kłopotów nie będziesz miał....


AT'90/750 MIX + k-750 + IFA BK350
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Z modulami by sie jeszcze pokombinowalo, ale filtr powietrza
W RD07 jest na zbiorniku, a w RD03/04 pod siedzeniem.....
Ale na pewno da sie to jakos obejsc


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 619
Dołączył: 30.1.2005
Jura moze cie zainteresuje :



http://cgi.ebay.de/XRV-750-Africa-Twin-Motor_W0QQitemZ8020210523QQcategoryZ88480QQrdZ1QQcmdZViewItem


N 50'18'12.72"
E 19'10'50.18"
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 298
Dołączył: 28.5.2005
jura nie rob tego!!!!!!!! jestesmy ostatnimi rycerzami okraglego stolu jak to zrobisz zostanie nas tylko dwoch (ja i lysy)-zostawisz nas samych na polu walki z coraz mlodszymi maszynami?? a kto bedzie strzegl dawno zapomnialych wartosci???????
ha
nabijam sie- czekam na twoje relacje bo zasiales ziarno ciekawosci w moim sercu- meze sam sie odwaze??

pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Da rade spokojnie to zrobic.jak masz na mysli ten silniczek z allegro to jest z cala instalacja(modul itd.) takze zmien wszystko.Silnik w RD 7 z 2002 ma czyjnik polozenia przepustnicy w gaznikach i modul pod nie musi byc tez po 96r.na starym module tez bedzie chodzil-tylko czujnik nie bedzie pracowal.A takie detale jak dopasowanie do airboxy itd da sie spokojnie zrobic-gazniki sa ustawione tak samo tylko srednica na kruccach ssacych moga byc ruzne , a to da sie juz dopasowac.pozdrawiam
 
Gość
Piękne dzięki , za pomoc i wsparcie . Jak wszystko ułoży się z kasą to koło 15 - 20 powinienem zakupić . A później , cuż zobaczy się , oby tylko rama wytrzymała....

Aby do wiosny....
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 572
Dołączył: 2.3.2006
"Trzymaj się ramy a się nie posramy" 1 gdzieś to słyszałem !!

Trzymam kciuki bo pomysł jest przewrotny, ale dobry !! Pozdrawiam serdecznie... a co do ramy to wytrzyma. Przecież od 90-92 roku montowali w nią silniki 750cm (Am I right ?)

HEJ


szczęśliwy... Zakochany... MĄŻ...

Ostatnio modyfikowany przez szymek
 
Gość
tak więc silnik już zakupiony..

Niestety okoliczności zakupu spowodowały iż raczej nie doznaję w tej chwili wielkiej radości. Kolesław który go sprzedawał umuwił się ze mną telefonicznie na cene , lecz gdy przyjechałem ( 700 km w jedną stronę ) cena nagle wzrosła o 200 zł ( C mu w D )

Za to silnik rzeczywiście igiełka - po prostu nowy , z kompletną instalacją elektryczną , gaźnikami , chłodnicami , itp.

I teraz dylemat - wymieniać samemu , czy komuś zlecić ? Jeżeli możecie mi kogoś polecić to : " ja proszę i radzę , radzę i proszę " pomóżcie...

pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
Ja to bym sie sam zabral bez dwoch zdan! W koncu to ty zostaniesz ojcem 750!
A nie jakis mechanik.
Jesli tyko czas i mozliwosci na to pozwalaja to do dziela! Na forum jest tyle specow, ze pomoga w kazdej sytuacji


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!
 
Strony: 123>>

  

     Skocz do forum: