wabbit
|
Napisano: Sobota, 26 Listopada 2005, 20:43:46
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 29 |
Dołączył: 23.10.2005 |
|
Witam. W końcu od dziś jest wyśniony Trampek z 1991 roku. Niestety pojawił się 1 problem. Po włączeniu kierunkowskazów załączają się one z kilku sekundowym opóźnieniem i to niezawsze zarówno prawa jak i lewa strona? Czy ktoś ma jakiś pomysł? Sprawa jest o tyle istotna, że za tydzień po zarejestrowaniu muszę nim dojechać z Torunia do Warszawy a bez kierunków i jeszcze zimą to trochę niefajnie. Trampek ze względu na stelaż pod kufry ma nieorginalne kierunki z tyłu i jeden nie działa może ktoś wie jakie mogą tam być żarówki. A może brak tego jednego kierunkowskazu powoduje ogólne z nimi problemy? Będę wdzięczny za wszelkie pomysły.
wabbit - Honda Transalp XL 600V model' 91
|
|
|
rambo
|
Napisano: Niedziela, 27 Listopada 2005, 5:27:15
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
witam, domniemam że masz tylnie stelaże pod kufry givi, i wraz nimi givi kierunkowskazy. jeżeli nie działa jeden(lewy lub prawy) to moze wystarczy wykręcić wszystkie 4 żarówki po koleji i je przeczyścić. moze nie stykaja styki. co do przerywacza, to hondowski przerywacz który jest w twoim motocyklu jest stykowy. i ma 14 lat. mozna go tylko wymienić. hondowski zamiennik kosztuje 160zl + vat. warto go wyciagnać, mesci sie to to po prawe stronie zegarów. pod wypelnieniem. mozna dopasować normalny przerywacz od auta, na 3 przewody. koszt około 20zł.
PS. jeżeli nie działa któras z żarówek, to należy kupic taka pod wymiar tych które masz. zwykle od auta, np z ze stacji benzynowe nie bedą pasować bo masz nie inne. koszt około 2zł za sztuke.
walcz !
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|
Ropuch
|
Napisano: Niedziela, 27 Listopada 2005, 10:00:07
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 389 |
Dołączył: 19.1.2005 |
|
Wabbit ja mam podobny problem w AT, jak je wlacze zadzialaja albo nie z kilkusekundowym opoznieniem, problem znika w pogodne dni ale jak tylko popada lub jest wilgotno to mam problem..i tak jak piszesz czasami jeden dziala a drugi nie..czasami jeden normalnie a drugio z opoznieniem.....ja mam taki pomysl (wymienielem juz przerywacz i po wymianie bylo ok przez jakis czas)..teraz w zimie rozebralem moja żabcię do golaska i styk po styku przejscie instalacji....wd40 gdzie sie da trza psiknac....odizolowac przewody, moze cos nie styka lub sie przetarlo..bede sledzil ten temat a nuz ktos podda super pomysl...jak dojde w temacie do sedna dam znac (nadmieniam jedan ze kirunki mam nieoryginalne i to moze wlasnie jest przyczyna naszych klopotow)
Pzdr Ropuch
Africa Twin-s
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Niedziela, 27 Listopada 2005, 11:40:06
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Proponuje kupić przerywacz elektroniczny od samochodu. Płaciłem 16zł. Działa dobrze niezależnie od obrotów silnika. Próbowałem z przerywaczem od MZ-ki ( 12zł)ale padały po kilku dniach , miały zwłokę 1-2 sek .
RD 03
|
|
|
robifire
|
Napisano: Niedziela, 27 Listopada 2005, 11:56:14
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 325 |
Dołączył: 26.5.2005 |
|
Problem moze tkwic w roznej mocy zarowek. Wazne jest aby wszedzie byly one jednakowej mocy - to przewaznie blad przy stosowaniu niestandardowych kierunkowskazow.
Gdy to nie pomoze to problem ten rozwiazal bym w nastepujacy sposob: Jezeli przerywacz jest pewny to dziala pewnie - sprawdzil bym to podpinajac - zamiast instalacji motcykla - na krotko zaraz za nim zarowke lub dwie o podobnej mocy co P lub L strona migaczy. Jesli migaja dobrze i rowno zarowno w P jak i w L to wiem, ze sterowanie i przerywacz jest wpozo Nastepnie podlaczyl bym zamiast jednej z dolaczonych przeze mnie zarowek instalacje z motocylka i mniej wiecej sprawdzil jaka ma szybkosc migania. Potem zamiana na druga strone - niech nawet prz wlaczeniu P miga L - to badanie. Wtedy bedzie mozna okreslic roznice, ze jedna strona miga dobrze a druga opornie. (Dobrze bylo by sprawdzac kazda zarowke osobno ale to moze byc problem) Jesli takie sprawdzanie nie da wiekszego efektu polecam podpiecie przewodu do masy i dopinanie do kazdego migacza po kolei. UWAGA ! zeby nie podpiac do pradowego bo bedzie zwarcie (najlepiej wczesniej sprawdzic przewodem z wlutowana w niego zaroweczka 12V - jesli to NIE ten przewod zarowka sie zaswieci - czyli jest w nim prad) Takie sprawdzenie pozwoli wyeliminowac wade przewodu masowego, ktory mozna latwo zastapic prowadzac jeszcze jeden przymocowany przy pewnym punkcie masy.
Moze to pomoze ale na pewno spowoduje, ze wszystkie lub wiele polaczen bedziemy sprawdzali i znajdziemy przyczyne. Trzeba takze pamietac o oporach przewodow elektrycznych, ktore powiekszaja sie w miare wieku pojazdu, wplywu wilgoci na przewody oraz utleniania miedzi. jazda przez rzeki wychodzi bokem Jesli poszukiwania nic nie dadza pozostaje jedynie polozyc nowa instalacje od przerywacza do zarowek - co nie bedzie duzym problemem - tak sadze 1 a efekt 100%
RobiFire Transalp '98 DT 125 '97 Zmienilem nr telefonu!
|
|
|
Land
|
Napisano: Niedziela, 27 Listopada 2005, 15:17:24
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 884 |
Dołączył: 5.12.2004 |
|
Wabitt problem jest bo trzeba bylo kupic Afryczke i by nie bylo problemu A ropuch ma porlbemu po po rzekach jezdzi
|
|
|
Maju
|
Napisano: Niedziela, 27 Listopada 2005, 21:53:26
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 62 |
Dołączył: 27.11.2005 |
|
Witam
Trzeba rozebrać włącznik kierunkowskazów, i przeczyścić jego styki np benzyną ekstrakcyjną (odtłuścić). Włącznik będzie działał trochę mniej płynniej ale problem z opóźnianiem zniknie. Cała afera o smar na stykach włącznika, który działa jak izolator i nie puszcza dalej napięcia. W ciepłe dni smar ma inną konsystencję i jest ok a w zimne kierunki zaczynają opóźniać. Proste, nie?
Maju
Maju ------------ XL650V
|
|
|
robifire
|
Napisano: Poniedziałek, 28 Listopada 2005, 17:55:17
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 325 |
Dołączył: 26.5.2005 |
|
Nie wykluczone. Powinien pomodz zastrzyk WD bez rozbierania...
RobiFire Transalp '98 DT 125 '97 Zmienilem nr telefonu!
|
|
|
wabbit
|
Napisano: Poniedziałek, 28 Listopada 2005, 22:02:11
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 29 |
Dołączył: 23.10.2005 |
|
Dzięki za rady. Będę musiał wypróbować wszystkie i to w warunkach polowych bo w weekend jesli dostane do tego czasu papiery musze przejechac Trampkiem do Wawy. Zaczne od tych najprostszych do sprawddzenia czyli: 1. żaróeki 2 WD 40 a jak to nie pomoze to musze dojechac i wowczas w garau 3. przerywacz kierunkow 4 instalacja .
wabbit - Honda Transalp XL 600V model' 91
|
|
|
Mazy
|
Napisano: Wtorek, 29 Listopada 2005, 7:05:47
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 100 |
Dołączył: 12.4.2005 |
|
Wabbit - czy Ty może kupiłeś tego trampka z siedzeniem Corbin? Molestowałem sprzedającego ale...o ile to to byłeś szybszy. Daj znać -może się jakoś dogadamy. Witamy w gronie Trampkarzy na naj... forum w sieci.
|
|
|
wabbit
|
Napisano: Czwartek, 01 Grudnia 2005, 21:45:32
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 29 |
Dołączył: 23.10.2005 |
|
Tak to właśnie kupiłem tego Trampka na razi probuje go zarejestrowac co w Wawie nie jest proste
wabbit - Honda Transalp XL 600V model' 91
|
|
|