Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> TERMOSTAT RD 07

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 310
Dołączył: 30.12.2004
Porównałem temp. pracy silnika w mojej afri z afryczką kolegi, jego wskażnik temperatury wychyla się wyraźnie, mimo zimnych dni jakie teraz mamy, w moim moto przy obecnych temperaturach otoczenia prawie nie drgnie.
Wniosek - termostat do wymiany. W Hondzie jak zwykle kasa kosmiczna. Dopadłem na giełdzie samochodowej termostaty o bardzo podobnych wymiarach, trzeba troszkę podszlifować po obwodzie i będzie ok., tyle że występują w różnych zakresach temperatur pracy. Niestety nie znam zakresu temperatur otwierania i zamykania oryginału, nie wiem czy to takie ważne, myśle że drobne różnice nie mają większego znaczenia i że wszystkie pracują w podobnych temperaturach.
Ciekawy jestem Waszego zdania na ten temat
Pozdrawiam


POZDRAWIAM
RD 07 96r
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
witaj
ja bede trezci z warszawiakow wymieniajacyvh termostat na samochodowy, Krzychu ma chyba z Tico, czy Matiza, Dzieju sam niewiem z jakiego, ale musial go troszke podszlifowac. udalo sie w kazdym razie i dziala !!!
temparetrura otwarcia i zamykania dokladnie nie pamietam, ale sa niewielkie roznice 2-3 stopni chyba
jak przeczytaja to sie wypowiedzą
pozdro


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
a koszt, 15 - 30 złotych


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
Witam,
Mirku ja bym sie nie przejmowal....jak to mowia pokatuj maszyne w terenie i pozostaw na wolnych obrotach na kilka chwil....u mnie rowniez wskazowka ledwo dryga i tez sie martwilem ze cos mam skopane...ten typ tak ma Nawet w upalne dni nie wlacza sie wentylator no chyba ze stoisz w upale i niemalym korku ulicznym....moze po 15 minutach zaskoczy ale generalnie przy dzisiejszych temperaturach moim zdaniem masz sprawny sprzet !!!!!

Hej


Africa Twin-s
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Witam.jesli masz wantpliwosci co do termostatu to go wymantuj i sprawdz. Wsadz go do gara wraz z termometrem i podgrzewaj wode.Powinien sie otwierac przy 78-80 stopniach(lekkie uchylenie) Przy 102-110 byc juz otwarty maksymalnie.ja jak zwykle odradzam montowanie samochodowek .Ale jak ktos chce oszczedzac to nie ma innego wyjscia.generalnie silniki motocyklowe sa troche chlodniejsze niz samochodowki co wiaze sie z inna praca termostatu-chyba ze ten da sie tak wyregulowac zeby otwieral sie w danych temperaturach-Jeszcze inna sprawa jest to ze afri ma staly obieg-nie ma dwoch obiegow-to dlatego termostat zachowuje sie bardziej plynnie i nie ma stanowczej stopniowosci w nagrzewaniu sie calego ukladu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Stary termostat który wymontowalem był już tak zżarty że spokojnie mogło go tam nie być, nie byłoby chyba żadnej różnicy.
Co do zakresu temperarur, jest ona określona na termostacie i czy zostanie osiągnięta w tym czy innym silniku chyba nie ma znaczenia.
Ważne żeby była z dokładnościa 2-3stC zbliżona do oryginału.
Kwestia stałego obiegu jest rozwiązana w każdym układzie chlodzenia (chyba że jest jakiś wyjatek ) niezaleznie jaki to silnik.
Jest to otworek w płaszczu termostatu lub szczelinka w obudowie/korpusie . Jest to robione aby spowodować płynniejsze nagrzewanie chlodnicy a nie gwałtowne.
Do 07 pasuje termostat od tico, ja swój dobrałem od ......sam nie wiem jakiego autka, temp pasowała a jeden wymiar(wysokość) podpiłowałem tak by się zmieścił.
Jak wiadomo cena w serwisie Hondy to ok 200zł........ mnie wyszło całe 14zł.
Przy okazji przepłukałem układ i zalałem nowym płynem.
Nowy termostat szybciej mi nagrzewa cylindry, sporo wsześniej mogę wyłączyś ssanie, silnik poniżej 3tys obr normalnie ciągnie( co w 03 nie jest tak oczywiste jak w 07) wolne obroty równiejsze.
Wskazówka wreszcie ustawia się w ok 1/3 całej skali(czyli tak jak powinno być) no i trzyma się dość równo nawet przy dzisiejszych 6-7 stC.
Dodam że zużycie benzyny spadło zdecydowanie.
Na trasie na zlot spaliła ok 4.52 /100km.
Oj warto było zmienić ten termostat,



RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 310
Dołączył: 30.12.2004
Bardzo, bardzo dziękuję za cenne wskazówki. Na Was można liczyć.
Dzieju, bądź tak miły i napisz jak się płucze układ i czym.
Pozdrawiam


POZDRAWIAM
RD 07 96r
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Termostat wymieniałem w noc przed wyjazdem w kierunku zlotu, więc poprostu przepłukałem wodą.
Po zalaniu wody do ukladu chłodzenia przy wymontowanym jeszcze termostacie odpalilem silnik na 3 min. spuścilem wszystko , założylem nowy termostat zalałem rozcieńczonym koncentratem i po robocie.
W Afryce odpowietrzenie następuje samoczynnie, wystarczy zalać do pełna chlodnicę, najlepiej na bocznej nóżce aby z lewej chłodnicy powietrze uciekło. Nie muszę chyba wspominać o wym płynu również w zbiorniczku wyrównawczym.



RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 171
Dołączył: 12.1.2005
Ja do transalpa założyłem od Tico. Do Afryki będzie chyba też pasował, jeden pies Troche pomogło, ale w temp. poniżej 10 stopni wskazówka jest na COOL chociaż termostat działa dobrze, czytałem o tym na wielu zagranicznych forach i tak ma być.


Transalp '96 i ETZ 250
http://www.mzrider.republika.pl gg: 1722416 ; skype: mzrider
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
kiku: napisz co sie zmienilo po tej wymianie na termostat od tico.
ja swoj wyciagnelem kiedys, wyglada jak nowy, w garnku z gorącą wodą normalnie sie płynie otwiera. ale czasem jak lece gdzies na południu europy w upał po autostradzie to mam temp cieczy na połowe skali !! w piachu jak go katuje to wskazowka przechodzi za czerwone pole z litrką H. a czasami nawet zamyka sie wskaźnik ichaaaa !! 1 1 1


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Kiku:
Ja do transalpa założyłem od Tico. Do Afryki będzie chyba też pasował, jeden pies Troche pomogło, ale w temp. poniżej 10 stopni wskazówka jest na COOL chociaż termostat działa dobrze, czytałem o tym na wielu zagranicznych forach i tak ma być.

W niedzielę leciałem sobie przy -2st na przejażdźkę 40km( w jedną stronę) powrót przy ok +2-3 st. Wychylenie wskaźnika ok 1/4 do 1/3 skali.
Podobnie jest i przy +10, różnice między -2 a +10 to może 1-2 mm na wskaźniku.
Czyli wniosek że termostat działe niezależnie od temp otoczenia.
Moim zdaniem jeśli się wskaźnik wcale nie rusza ( nawet przy -5) to termostat jest zdecydowanie za zimny lub niesprawny.
Afryka ma spore możliwości chłodzenia i dopiero jak ja mocniej pogonimy i to przy niższych biegach to dopiero temp się zaczyna podnosić.
Niezgodzę się z tym że wskaźnik ma się nie wychylać i "tak ma być". Na takich wskazaniach jeździłem przed zmianą termostatu i było kiepsko.


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: