Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Przebieg

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Czesc.Pozwolilem sobie poraz pierwszy napisac nowy temat .Dotyczy on stanu technicznego motocykli na Naszej stroce.Chetni niech napisza pare slow o Swoich maszynkach-przebieg,konsumcja oleju i benzyny , ewentualne naprawy i przerobki-tylko tak szczerze bez sciemy-kto co wymienial i przy jakim przebiegu.Pomyslalem ze przyda sie to wszystkim a wszczegulnosci tym ktorzy sami dbaja o obsluge maszynki noi w przypadkach gdy sprzet sie rozkraczy zawsze jest jakis punkt zaczepienia.pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 884
Dołączył: 5.12.2004
Ja mam przebieg ok 160tys. Wymienialem tylko filtry poweitrza oleju... ale to dokladnie nie wiem kiedy. Benzyna dalej jest ok wiec nie spala za duzo olej tak samo jak na poczatku. Wymienialem tez klocki,opony... Teraz mi tylko padl tylni amortyzatro ale to wina wagi no i rzeka,bloto,piasek...
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
U mnie na liczniku 25 tys. W rzeczywistosci pewnie 2x tyle, choc nigdzie sie tego nie dopatrzy. Wszystko chula jak nowe. Podejrzewam wiekszy przebieg bo zmienialem lozyska w glowce i kolach przyok. "20 tys".
Po za tym kropli oleju nie wezmie. Spalanie od 5,6 l w trasie do 6,9 przy ekstremalnej jezdzie w dwie osoby i temperaturze ponizej 0.
Olej i filtr zmieniany co 6 tys.
Filtr powietrza co 12-15 tys.
Wymienione: tripmaster, gumowa rura laczaca airbox z filtrem powietrza.
Przerobki: swiatla awaryjne, gniazdo 12V (zapalniczka)
Akcesoria: szyba FIVE STARS, kufer GIVI Maxia 52 l, tankbag KOBI, centarlana podstawka, gmole i stelaz pod kufry H&B
Guzii powinien byc zadowolony - temat wyczerpalem


Paweł
RD 04 '92


Ostatnio modyfikowany przez PUFF
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 364
Dołączył: 9.5.2005
Moja 90 rok, przebieg na liczniku 68 tyś, ale pewnie x 2. Kupiłem jak miała 54 tyś.

Spalanie: nie wiem, ale wczoraj jeździłem do zgaśnięcia sprzęta.
Zrobiłem 369 km i nie zgasła (musiałem kończyć jazdę z braku
czasu. Średnio 120-130 km/h. Tankowałem prawie pod korek.
Żółta rez. po 250 km, czerwona po 315 km.
Branie oleju: tak 0,6 l na 1 000 km Mobil, 0,8 Castrol
Przeróbki: pomalowana (nie śmiać się proszę), podłączona dodatkowa
lampa.
Akcesoria: gmole, K&N w gaźnikach, dyno jety, dokupiłem nowe gumy na
lagi,wymieniłem od razu łożysko na stożkowe
Awarie: żadnych
Oby tak dalej, chcę sprzedać bo wiekowa, a marzy się
coś świerzego. Żal, bo nic się nie dzieje. Acha, przyszły
sezon zestaw napędowy do wymiany.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 619
Dołączył: 30.1.2005
RDO 7 2000r
U mnie na budziku 16tys km z tego 13 tyskm moje .
Afri nie zawiodła ani razu, spisuje sie rewelacyjnie .
Spalanie ,w dwie osoby z pełnym załadunkiem, i spokojnym tempem okolo 5,4-5,6l. Moje max w spalaniu to około 6,2-6,5l
Spalania oleju nie odnotowałem .
Przeglądy wykonuje co 6 tys.km (olej,filtry,świece raz w roku synchronizacja gażniorów.)
Z akcesorji to: -
-gmole Givi
-siedzenie Touratecha
-handbary firmy Ufo z aluminiowym trzpieniem
-osłona na reflektor prod.Holan
-kufer centralny givi maxia 54l
-stelaż pod kufry boczne Motostel ale zmieniam na stelaż pod aluminioki.
-wydech ARROW replica paryz dakar
-sportowy filtr powitrza K&N
-tank bag Touratech z bocznymi torbami (Cordura)

Wady:
-za mały prześwit (kilkukrotnie skrzwiona podnóżka cetralna)


Pzdr.


N 50'18'12.72"
E 19'10'50.18"


Ostatnio modyfikowany przez kajetan
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
rok 92' przebieg 72 tysiace (moje 18) chyba rzeczywisty

wymiana wałka zdawczego spowodowana peknieciem lancucha w czasie jazdy (wyjety silnik z ramy)
pozatym berdzo dobrze
wymiana oleju co 6-8 tysiecy (nie bierze)
spalanie: od 4,8 do 6,5
(zastanawialem sie czy wersja zdlawiona ale by tak nie szla - w dowodzie ze szwajcarii mialem 26 kW, moze wkoncu sprawdze , ale tam placi sie ponoc od mocy wiec tak napisali)

akcesoria dodatkowe sie robia dopiero
pozdro


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 323
Dołączył: 16.5.2005
cześć, moja AT to Rd04 z 92r. z tripem
przebieg: 61880 z czego moje to 8 880- wymiany: olej castrol GPS (dawne Actevo), filtry,,plyny z hamulcowym włącznie, świece zapł., gumy(z dętkami) Bridgestone TW152 i TW47 (nówki) przy 54000, tarcze ham. Nagesti,łożyska,simmeringi,(wszystko przód) ślimak +linka licznika, klocki (schuh) przód,, naprawa stacyjki(poprzednik coś naklicił), wym.linki sprzęgła(Firlej),
dodatki: gmole i stelaże od motostela, centr.stopka, szyba MGG (po Albanii powrót do oryginału), top case Givi simply46, tankbag tuareg HeineGericke, handbary acerbis ,sakwy boczne Louisa (są plany na alu),
wymiana poszycia kanapy,obudowy tripa (sukces połowiczny), manetki progrip,
Chodzi pięknie, trochę dużo pali (min6,2max7,2) ale nic nie było robione przy gaźnikach (jest to w planie)-zużycie oleju w normie:0,4-0,5/1000km,ale jeśli spokojna jazda to nic nie bierze, po dzwonku albańskim małe zadrapania na lewej czaszy,- i... tyle- też(jak Robert) trochę myślę o sprzedaży- ale mi szkoda więc..... zobaczymy, czas pokaże,pzdr,jarek


Rd07A '02
N 51º 52’57,12’’
E 21º 41’15,90’’
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
WItam...to i ja sie pochwale !!!
Moj sprzet kazdy zna.....kupiona w stanie kiepskim...po wypadku (nie odpalana w momencie zakupu-dobre co?...do momentu pierwszych oznak zycia z ciaglym drzeniem !!!!!)
W momencie zakupu na liczniku 37 tys, obecnie ponad 45-sami policzcie...tak jak w przypadku Puffa ma raczej wiecej ale bez widocznych oznak !!!
Przed jazda wymienilem wszystkie plyny, zalozylem nowki swieczki...troszke w instalacji elektrycznej pogrzebalem (do dzis kierunki nie dzialaja tak jak trzeba) i vio dojechalem do Firleja !!!!!!
W moim przypadku 2x wymieniony regulator napiecia (wszyscy znaja okolicznosci-obecny japonski w cenie 370zł dziala juz ponad 2tys km)...poza tym nowy akumulator....olej wymienie nie wczesniej niz w nowym sezonie....reszte rzeczy eksploatacyjnych rozniez...moze nawet wyczyszcze gazniki i synchronizacje bo w drodze do domu z Folusza "strzelala" z wydechu, zaworki tez moga liczyc na wdech swiezogo powietrza po zdjeciu dekli...wymienilem klocki z przodu-rowniez problem z odkreceniem zaciskow ale poszlo !!!!
Naped jeszcze min 1 sezon posmiga...hamulce nie najgorsze...dokupilem tylny kufer centralny Moto detail, oryginalne kufry BMW 2 szt za 90zł na pchlim targu, stelaze sam dorobie...gmole Givi dzieki namiarom od Kajtka 300zł (montaz z 5h w pocie czola ale jest ok)...a reszte mam w dupie...ma sie nie psuc...a jak sie popsuje to dopiero wymienie...ta maszyna ma jezdzic....myje ja 2 razy w sezonie...oponki juz nie za ciekawe ale nowe nie tanie sa wiec na razie beda smigac....co jeszcze....hmm.....do sprzeta Guzziego mojemu troszke brakuje ale 190km/h we 2 osoby w/g wskazan licznika jeszcze bez mala sie buja i nic nie odpada i nie trzesie hehe
Srednie spalanie we 2 osoby ostatnio mierzone to 5,5-5,8 ale w drodze do domu A4 chyba z 10 spalila !!!!! Z olejem stoje dobrze....na 8tyś km dolalem ze 200ml z reka na sercu moze nawet nie potrzebnie, bo jeszcze na skali cos tam sie swiecilo !!!!!
Troszke sprzeglo puka na wolnych obrotach i ostatnio zauwazylem ze linka sprzegla bedzie do wymiany (lekko przetarta w miejscu wchodzenia do pancerza przy silniku), pospawane przeze mnie lusterko prawe, bo mi sie maszyna wywalila jak ja z garazu wyprowadzalem-jest sztywne !!!! Właczam rezerwe przy spokojnej jezdzie w/g wskazan tripa przy ok 350 km ale nie dojechalem do zgasniecia...pewnie z 400 dam rade !!!! Centralna stopke mam...na razie bede jezdzil chyba ze mnie tak wkurzy ze sie poplacze...wtedy oddam ja w dobre rece !!!!!!

Generalnie mam maszyne z 94r Rd07 tak ja ją widzieliście z wymianami i skompletowaniem doslownie wszystkich niezbednych rzeczy za ok 12tyś zł (wliczam w to doslownie każdą złotówkę włacznie z transportem, kartami pojazdu, rejstracjami, chlodnicami.....WSZYSTKO- włącznie z wymiana regulatora napiecia) !!!!

to chyba tyle bez ściemy !!!! Hej


Africa Twin-s
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 884
Dołączył: 5.12.2004
Nie napisalem jeszcze o akcesoriach wiec:
1.Kufry alu,torba na bak dwu poziomowa
2.Opony Anakee
3. Gniazdko od zapalniczki
4.Blotnik od Ktm daje duzy efekt
5.Gmole na gmolach halogeny
6.Oslony na dlonie polisporta domkniete
7.Komin z filtra wyciagniety do gory aby moc w rzece jezdzic
8.Oslony na przednie i tylnie lampy,oslona na chlodnice bo ta plastikowa nic nie daje jak kamiec leci
9.Podgrzewane manetki
10.nowy amortyzator tylni
11.Wieksza szyba Givi
12.Crrosowa detka
13.Siedzenie zrobione u tapicera bardziej w ksztalcie siodla plus czarny kolor a byl niebieski jak w rd 04
W PLANIE:
1.Na amortyzatory gabki firmy Acerbis
2.Nowe halogeny
3. Skrzynka na narzedzia pod blacha oslaniajaca silnik
4. Awaryjne
5.Glosniejszy wydech
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 195
Dołączył: 13.1.2006
Moze warto aby ten temat byl dalej kontynuowany?

Na razie niewiele moge o swojej napisac, bo przejechalem tylko 250km, ale juz sie "zepsul " slimak :-). Spalania wachy ani oleum na razie nie znam...

Rok '90, przebieg 67kkm

Dodatki:

1) Wysoka szyba MGG
2) Grzane manetki daytony
3) Gmole
4) Centralna stopka
5) Stelaz na 3 kufry + Givi E45
6) Komin Sebringa
7) Oryginalny lakier :-)



Jej Wysokosc, RD-07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
Jestem dopiero poczatkujacym afrikanerem Moja RD04 miala nabite 58,6tys km przy kupnie ale wydaje mi sie ze ten licznik juz zostal przekręcony o jedną setkę, takze pewnie ma zrobione te 160tys km.
Wymienilem przednią oponę, filtr oleju i olej, dolalem plyny hamulcowe, przeczyscilem filtr powietrza, naciagnalem łancuch bo byl za luzny, teraz zamierzam wymienić świece
Eksploatacja:
W dlugiej trasie (nonstop autobahn) spala duzo oleju, bo litr na 1000km. Przy żyłowaniu powyzej 140km/h bierze nawet 1,5L oleju. W jezdzie miejskiej oraz krotkie pobliskie wypady - oleju nie bierze prawie wogole Takze dziwna sprawa z tym olejem. Wydaje mi sie że chodzi tu o ciągłą pracę silnika lub dorywczą pracę - przy tej pierwszej bierze wiecej oleju. Jedyną zaletą takiego brania jest to że nie trzeba dokonywać wymiany oleju Jedynie sam filtr
Spalanie: w trasie przy predkosciach do 120 spala 5,2-5,5. Przy predkosciach 120-140 juz pali 6 litrow. W jezdzie miejskiej pali 5,8-6,2L.



RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
tak tak, to wskazuje na 160 000km. to samo mam z transalpem


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 636
Dołączył: 2.1.2006
Czas na moją maszynę.
Kupiłem ją z przebiegiem prawie 34tyś. km. w chwili obecnej mam prawie 39tyś., od razu musiałem wymienić napęd ( total szmelc, nie wymieniany od nowości). Motor serwisowany w Belgii. Wymiana oleju i filtrów przy 35tyś, niedawno wymieniłem olej w lagach. Od Bartka Jojny zakupiłem tripa, od Ropucha siatkę ochronną na przednie lampy. Dodatkowo wysoka szyba, gmole od Holana, tłumik Sebringa, teraz kupiłem torby podróżne MOTO DETAIL, do zrobienia stelaże pod torby. W silniku regulacja zaworów i gaźników przez najlepszego specjalistę w zachodniopomorskim, spalanie 5,5-5,8l/100km. Aha jak już pisałem w koszu sprzęgłowym zaczyna coś szumieć, czy to robić?obaczymy.
Ogólnie - cud maszyna nie do zajeżdżenia.


XRV 750 RD07A
XL1000VA
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Jako że zaczołem ten temat to ja jeszcze coś nakreśle. Moja afri kupiłem z przebiegiem 37 tyś km- jesienią- gdy wprowadzałem ja do garazu na zimowle miałe juz 42... Na dzień dzisiejszy ma 93 tyś km i moge ze śmiałością stwierdzić że jest to naj mniej awaryjny motocykl z jakim miałem doczynienia. Wymieniałem jedynie częsci eksploatacyjne- przy czym klocki nie żadziej niż co 20tyś, łąńcuch 42tyś, łożyska w kołach wymieniam co sezon, łożysko w głowce ramy przy 87tyś-było oryginalne, 3 razy linke sprzęgła, 2 razy gumy podnóżków i dźwigienki zmiany biegów, Moge tylko dodac że przednie tarcze hamulcowe wygladaja jak w "przeciętnej" Afryce przy przebiegu 40tyś, tylna tarcza jeszcze pohamuje ok 20-30tyś, sprzęgło grzechocze na biegu jałowym( tak było jak kupiłem i tak jest do dzisiaj). Wszystkie płyny bez wyjątku wymeniam co sezon (olej co 6-8tyś), co sezon wymieniam też żarówki reflektorów, czyszcze i zabezpieczam wszystkie ważne wtyczki, smaruje wszystkie mechanizmy gażników i w ogule wszystkie elementy ruchome w motocyklu. Co 6 tyś km przeprowadzam przegląd( smarowanie wszystkich elemęntów które tego wymagają- linki, dzwignie, armatura kierownicy, czyszczenie świec itd- to wszystko jest w serwisówce. Tak od siebie dodaje jeszcze czyszczenie i smarowanie zacisków ham, czyszczenie i smarowanie wałka zdawczego-smar pod zębatke, czyszczenie regulacja i smarowanie łożyska głowki ramy, Jeśli chodzi o części eksploatacyjne- to wymieniam je zawsze po ztwierdzeniu ich min. zuzycia- jeśli linka sprzęgła zaczyna sie strzępić, odrazu ją wymieniam-nie czekając az sie urwie- to najzdrowsza zasada dla motocykla. Może to wszystko brzmi pedantycznie, ale jedyna awaria jaką miałem był czujni luzu przy przebiegu 86tyś 1. Awaria pompy paliwa, czy innych elemęntów nie-eksploatacyjnych nigdy nie miała miejsca. motocykl spala Sredni 5,6 litra paliwa, pobór oleju jest zerowy, zawieszenie nie ma żadnych luzów i motocykl nie ma żadnych niedomagań- jest w 100% sprawny. Moge tylko dodac że nie mam samochodu i motocyklem uzywam na codzień- ale Afryka właśnie tak lubi być używana- wtedy jeżdzi jeszcze lepiej. Pozdrawiam i szerokiej -bezawaryjnej drogi życze.....
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 433
Dołączył: 21.4.2005
RD07 95' 30tys

Kupilem z USA z udokumentowanym przebiegiem 26666km. Bez dzwonu.
Wymienione czesci eksploatacyjne (klocki, lancuch, zebatki, swiece, filtry, olej, opony, akumulator, plyny hamulcowe, regulacje, smarowanie linek).

Wyposazenie potrzebne do wygodniejszgo podrozowania (gmole, stelaze, oslonka na lampy, podwyzszanie kierownicy HOLAN, krzywa turystyczna szyba MGG, podgrzewane manetki, wydech ARROW, GPS+mocowanie RAM, sakwy CROSSO), choc musze przemyslec sprawe serwisu drogowego (klucze, czesci - pompa paliwa+regulator, zestaw do naprawy linek, zestaw do latania gum itd.) poprawiajacego niezaleznosc na drodze.

Oleju nie bierze wcale. Narazie o spalaniu moge powiedziec tylko o szybkim przelocie autostrada z bagazem. Co 300km tankowanie, czyli ok. 7. [TUTAJ Z CZASEM WSTAWIE SPALANIE SZCZATKOWE XXXXXXXXXX]

USTERKI:
1) Zmiana wystrzepionej linki sprzegla
2) Przy 28tys juz zaczal sie pier*** regulator napiecia. Przy 30tys wymiana

PLANY/MARZENIA:
1)Przemalowanie, zmiana umaszczenia na bardziej indywidualne
2)Wiekszy zbiornik paliwa
3)Oslony na rece
4)Przedni blotnik od KTM
5)Siedzenie
6) Zmiana szerokosci stelaza (boczki, wydech)
7)Komputer spalania



QrczaQ, كَلِمَة نِدَاء في التِّليفُون سَمَّى فــــعــــــــل
N 46 14'42.94" E6 01'38.10"
www.flickr.com/photos/qrczaq
http://qrczaq.blogspot.com/


Ostatnio modyfikowany przez QrczaQ
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: