Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Pompa paliwa po szlifie ...

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Siemanko :-)

Mam następujący problem ... Tak jak pisałem w jakimś poście miałem szlifa i Afri niestestety przestała jeździć ... Tzn przejechała jeszcze kilkaset metrów, zgasła i już nie chce zapalić ... Wczoraj w końcu zszedłem do garażu żeby zdiagnozować problem i okazało się że pompa nie podaje paliwa i mam w związku z tym kilka pytań :

1. Gdzie w RD07 z 96 r. znajduje się moduł odcinający zasilanie pompy w przypadku braku zapłonu ??? W Heynesie jest zamieszczone jakieś zdjęcie ale za cholerę nie moge skojarzyć co to za miejsce ....

2. Czy można sprawadzić pompę spinająć ją na krótko z akumulatorem ???

3. Może jakieś sugestie jak sprawdzić czy to pompa czy coś z elektroniką sterującą tym ustrojstwem ...

Będę wdzięczny za wszelkie rady :-)

Pozdrawiam


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Witam!
Pompa w AT to delikatna sprawa. Lubi czasem odmowic posluszenstwa.
Na pewno mozesz ja podpiac do akumulatora i sprawdzic.
Czesta awaria to zawieszenie sie membrany. Nie mialem takiego problemu, ale slyszalem ze wystarczy "opukanie" jej kluczem i powinno zadzialac.


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Czesc.Pompka po upadku moze sie zepsuc ale zajzyj jeszcze do calego zasilania-po prawej stronie moto pod tylnym boczkiem(w okolicy modulu ) jest przekaznik sterujacy pompka-zacznij od niego-czy dostaje napiecie-czy sie zalacza-i w koncu czy podaje napiecie na sama pompke.Pompka jest samopobudliwa takze pompuje do tad az nie uzyska odpowiedniego cisnienia na ukladzie-mozesz podpiac ja da aku i bedzie pompowala.Awari ulega zazwyczaj wlasnie ten mechanizm elektromagnetyczny ktory powoduje ruchy membramy-moze on sie uszkodzic po upadku-z drugiej strony pompka jest w gumowym uchwycie takze jest odporna na udezenia-chyba ze dostala bezposrednio jakims krzakiem czy cos takiego.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 433
Dołączył: 21.4.2005
Napewno to nie mozna podlaczyc na ostro pompy. Jak sie dobrze wczytasz w schemat instalacji to sie widac, ze na pompe jest podawane chwilowe napiecie poprzez przekaznik wysterowany z modulu. Ten saz co idzie na cewke.

To byla teoria, a teraz praktyka. Oto mina kolegi, ktory podlaczyl +12V na pompke


QrczaQ, كَلِمَة نِدَاء في التِّليفُون سَمَّى فــــعــــــــل
N 46 14'42.94" E6 01'38.10"
www.flickr.com/photos/qrczaq
http://qrczaq.blogspot.com/
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 433
Dołączył: 21.4.2005
Albo w sumie mozesz zapodac +12V...

PS. Tanio sprzedam 2 pompy.


QrczaQ, كَلِمَة نِدَاء في التِّليفُون سَمَّى فــــعــــــــل
N 46 14'42.94" E6 01'38.10"
www.flickr.com/photos/qrczaq
http://qrczaq.blogspot.com/
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
Witam kolegów w rd07 moduł jest z lewej strony (siedząc na motocyklu) pompę można wymontować i zapodac jej 12v musi chodzić (czyli pompować najczęstrzym przypadkiem jest uszkodzenie stycznika który znajduje się na pompie pod gumą próby jego czyszczenia, szlifowania, podginania i co tam jeszcze działają dość krótko (ale można w ten sposób wrócić do domu) trzeba rozejrzeć się za nową cena ok.1000zł ale najlepszym rozwiązanie (najtańszym) jest kupienie używanej nie koniecznie od africy np. CBR600 ma taką samą i jeszcze kilka innych modeli hondy warunek musi być jeden musi być sprawna


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Dzięki za informacje :-) W wolnej chwili pogrzebię trochę przy Afri żeby znaleźć usterkę ... Zacznę oczywiście od postukania kluczem jak radzi PUFF :-) Ale w końcu jak to jest z podpinaniem pompy pod akumulator, ?? Można czy nie można bo widzę że są dwie sprzeczne opinie ....

Aha QrczaQ jeśli rzeczywiście masz 2 pompy do sprzedania to być może będę zainteresowany ... Pisz na a: hubert@capri.pl

Pozdarwiam wszystkich i dzięki jeszcze raz :-)


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 49
Dołączył: 18.1.2005
Mnie przy przebiegu około 50tkm padła pompka ot tak bez przyczyny (tzn. żadna wywrotka itp.) Wcześniej zawieszała się tak że musiałem włączać i wyłączać zapłon. Odzyskiwała sprawność do następnego postoju. Próbowałem czyści styki przy samej pompie, podginać je ale nie dało to żadnego skutku. Wymiana na nową (używaną) rozwiązała problem. Zaobserwowałem również że przy jeżdzie przy poziomie paliwa na granicy przełączenia na rezerwę lub na samej głębokiej rezerwie pompka ma tendencję do przegrzewania się. Kiedy chcę ostrzej pojeżdzić w terenie staram się mieć mniej paliwa w zbiorniku i dla ułatwienia zycia pompce przełączam kranik odrazu na "res". Niestety ma to wadę taką że zdarzyło mi sie pchać moto do stacji...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Czesc.Co do tego schematu to trzeba sie naprawde dobrze przyjzec...Te wszystkie przewody to masy i plusy-a takze sterowanie przekaznikiem.Pompka jak i przekznik po prostu polaczone sa z plusem i masa ktore wykozystywane sa w motocyklu przez inne urzadzenia elektryczne.Ta droga mozna byloby stwierdzic-takze patrzac na schemat ze tylne swiatla sa sterowane takze przez modul .Sprawa jest jasna-jesli na pompie podczas proby rozruchu jest napiecie to pompa jest na smietnik, a jesli nie ma to trzeba poszukac awarii.Pozdrawiam .A ha ja podlaczylbym pompke na probe-jest przeciesz na 12 V i niemozliwe zeby odrazy tak-poprostu sie spalila
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 132
Dołączył: 29.11.2004
Ja też spinałem pompe bezpośrednio i nic się nie stało.Teraz mam od kawy zx9 jest identyczna .Jak by co mam jedną na zbyciu.Pompa oprucz membrany tam jeszcze nierozbierałem to niewiem, każda jest do naprawienia tylko troche cierpliwści.W starej pompie skończyły się styki .
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Cześć :-)

Wczoraj wreszcie wziąłem się do roboty ... Zdjąłem obudowę pompy przeczyściłem styki i zaczęła pracować ... Hmmm zobaczymy tylko jak długo ... Czy to oznacza jej niechybny koniec ???

Pozdrawiam :-)


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: