Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> zagrzana Afryka

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
witam witam, mam pytanie, ktore moze powinienem napisac w poscie , ktory juz istnieje, ale coz juz napisalem...
otoz, zadziwiajaco szybko ostatnio Afryka zaczyna mi sie pocić, znaczy grzeje sie - bylem ostatnio kilka razy po lasach i dobra myslelem ze tam to sie moze zagrzac, ale wczoraj wracalem z pracy po asfaltach i bez korkow i sie zdazyla zagrzac prawie do czerwonego pola !!!!
z wentylatorem jest wszystko ok, wlacza sie i nie ma problemu.
Ale powiem Wam szczerze ze nie zachowywala sie tak nidgy z tym poceniem. co Wy na to ?????
jakies wskazowki??


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 325
Dołączył: 26.5.2005
A moze chlodnice nie oddaja ciepla w nalezyty sposob? Powodow moze bys kilka ale chyba taki najbardziej realny to zabrudzenia zewnetrzne. Wyczytalem gdzies w manualach, ze dobrze jest co jakis czas wyprostowac skrzela chlodnicy. Ja planujac wyjazd nad Adriatyk juz jesetem po tym zabiegu. Wyczyscilem i wyprostowalem za pomoca cienkiego druta i malego srubokreta obie chlodnice - bo wiadomo - kamienie i owady. Az sie zdziwilem ile smieci i zbirego kurzu tam bylo. Bez obaw nic nie cieknie. Przeciez chodnica jest tak zbudowana, ze w pionowych przewodach plynie plyn, a poziome i bardziej delikatne skrzela to tylo radiatory no i wiaterek tam powinien swobodnie brykac...
Wiec sprobowac warto. A nuz pomoze... Powodzenia


RobiFire
Transalp '98
DT 125 '97
Zmienilem nr telefonu!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 147
Dołączył: 26.12.2004
Może być tak jak mówi Robifire,ale ja bym raczej obstawiał termostat
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Czesc.Dopiero przeczytalem ten temacik.Mysle ze powinienes sie zorietowac najpierw w ukladzie chlodzenia-potem niedaj Boze w ukladzie smarowania.jesli chodzi o termostat-to jesli caly uklad jest goracy -oznacza to ze termostat puszcza ciecz-a jest goracy bo wetylator sie wlacza i wskaznik temp pokazuje ze ta rosnie-czyli chlodnice tez sa gorace.Nie wiem jak dokladnie polaczony jest zb. wyrownawczy z chlodnicami-w rd7 dlugim wezykiem z tylu motocykla az do chlodnic-jesli ten wezyk ktos niechlujny gdzies po drodze zalamie lub przycisnie-zbiornik mamy pelny a w chlodnicy moze juz brakowac cieczy-chociarz ta paruje gluwnie ze zbiorniczka bo tam jest odpowietrzenie ukladu(ktos kiedys pytal gdzie sie podziewa plyn chlodniczy-wlasnie paruje z tego odpowietrzenia)Jesli uklad chlodzenia jest ok to moze cos ze smarowaniem .mozesz tez podlubac jak mowi Robifire ale w afryce nawet gdy przyslonisz chlodnice dekturami a jest 25 st C a Ty jedziesz stowka to wetylator sie nie wlaczy.A ha co do rozginania tych blaszek w chlodnicy to oczywiscie jaknajbardziej poprawna czynnosc-jest nawet ujeta w serwisowce.Takze sprawdz wszystko dokladnie i odezwij Sie czy cos niepokojacego znalazles.Pozdrawiam

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Jeżdżę z nonstop zakrytymi chłodnicami i......temp trzyma mi sie na połowie, po odsłonięciu jednej spada na 1/4-1/3 skali.
Jedynie gdy przeciskam sie przez naprawdę duży korek lub w terenie (1-2 bieg) zachodzi konieczność odsłonięcia jednej, ale dopiero po dłuższej takiej jeździe.
Być może mam kiepski termostat bo temp powinna się utrzymywać w połowie i bez tekturek na chłodnicach.


RD 03
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Dzieju: mylisz sie. Te typy tak maja. Zaslanianie chlodnic bylo dobre w Żukach (chodzi mi o stare technologie i materialy w budowie chlodnic). W nowych chlodnicach (a za taka uwazam chlodnice AT) zabieg taki nie daje nic poza nierownomiernym nagrzewaniem sie chlodnic i zwiazana z tym mozliwoscia ich odksztalcenia a nawet pekniecia. Ja jezdze z odslonietymi chlodnicami nawet gdy temperatura spada ponizej zera.
Nawet w afryczkach z ostatnich lat produkcji (niech to potwierdzi Damianos i Kajetan) temperatura podczas normalnej jazdy utrzymuje sie w dolnym zakresie wskazan termometra, takze tak juz to wymyslili ci mali zolci ludzie
Pozdro


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Puff ma racje-jak juz kiedys byla mowa wskanik temp wskazuje rezerwe nagrzania jaka nam jeszcze zostala-w normalnej jezdzie ta jezerwa jest duza-u mnie przy 25 st C wskazowka nie przekracza 1/4 skali-jest tak w temp 15 jak i 30 stopni przy jezdzie w trasie-znaczy to ze termostat dziala poprawnie i nie ma co sie kierowac tym ze w samochodach (szczegolnie benzynowych)wskaznik przy nagrzanym silniku jest w pozycji 1/2 skali.Tu w Afryce jest po prostu inaczej i nie ma co na niej wymuszac zeby temp byla wyzsza bo to niepotrzebnie obciaza ukl.chlodniczy.Ja stosuje dekturki tylko ponizej 0 i to na krotkich dystansach-gluwnie po to by silnik szybciej sie nagrzal.Pozdrawiam
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: