a_gucha
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 13:07:48
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 27 |
Dołączył: 28.6.2007 |
|
Panowie bardzo dziekuje za pomoc w sprawie baku.. mam jeszcze pytanie dotyczace łańcucha, a mianowicie o jego łaczenie. kupilam nowy i nie wiem jak go sczepic, dostalam dodatkowe, łaczace ogniwo ale zadnej zakuwki, która jak sie spodziewam jest niezbedne.byc moze lancuch trzeba zakuc? bardzo prosze powiedzcie mi jak zrobic nieszczesny lancuch, bo stanelam w miejscu!!!!! RD03
|
|
|
dj_1
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 13:27:55
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 97 |
Dołączył: 4.7.2007 |
|
Te ogniwo to napewno zamek do nitowania ? bo z reguly jest w zestawie. poznasz to jezeli sa tam xringi i troche smaru bialego. Trza to zanitowac takim nitownikiem na klucz plaski (nie bic mlotkiem) klucz kupisz w luisie czy polo lub pozycz w warsztacie. Na spinke ci nie radze laczyc lancucha.
|
|
|
Franek
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 13:34:35
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 308 |
Dołączył: 27.3.2006 |
|
dj_1: | Te ogniwo to napewno zamek do nitowania ? bo z reguly jest w zestawie. poznasz to jezeli sa tam xringi i troche smaru bialego. Trza to zanitowac takim nitownikiem na klucz plaski (nie bic mlotkiem) klucz kupisz w luisie czy polo lub pozycz w warsztacie. Na spinke ci nie radze laczyc lancucha. |
A dlaczego? Rd03 to tylko 50kM
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 14:42:33
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
a_gucha , po co chcesz zakuwać? jak masz spinkę w zestawie to załóż łańcuch zapnij i po robocie? Są zwolennicy zakuwania i spinania co kto lubi. Ale skoro ktoś wymyślił spinki to również je przetestował . Na to że zapinka może puścić są takie same szanse jak na to że łańcuch pęknie w jakimś innym miejscu czyli znikome. Zapinka nie bierze żadnego udziału w przenoszeniu sił przez łańcuch, a tylko zabezpiecza.
RD 03
|
|
|
rambo
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 15:22:27
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
zapinka to 3 razy słabsze ogniwo niz inne 123
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|
Andrzej_Gdynia
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 16:26:30
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 407 |
Dołączył: 31.3.2005 |
|
Przykro mi ale ponowna rada - fajny mechanik. Łańcuch który kupiłaś jest zapewne za długi. Przeważnie trzeba go skrócić. Przelicz ilość ogniw, nie sugeruj się długością. Żeby go skrócić lub zakuć trzeba mieć odpowiednią praskę. I nie kupuj jej bo bedziesz jej ponownie potrzebować za 2 lata najwcześniej. Nie ma kalkulacji. Przeważnie przy wymianie łańcucha zaleca się wymianę zębatki przedniej i tylnej. Przy okazji policz ile zębów one mają. Często są nieorginalne bo popzednik chciał szybszą, lub jeżdził w teren i dobrał wiekszą. Wybierz sobie zestaw jaki Tobie bedzie odpowiadał. Wymiana zębatek gwarantuje jakieś 25-30 tys przebiegu. Tadek-moto może nie jest już młody i na pewno nie piekny ale jak go porosisz zrobi Ci to z pewnością za niewielką kasę. Jak chcesz to stój nad nim pewnie sporo się nauczysz.
AT'90/750 MIX + k-750 + IFA BK350
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 16:43:20
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Rambo, gdybyś mocował się z łańcuchem na boki to może i masz rację , choć nie wiem co trzeba by z nim robić żeby rozpiąć ... ile znasz osób którym puściła zapinka....bo ja znam komu pękł zupełnie w innym miejscu niż zapinka. Zresztą czy to ważne ?, ty zakuwasz a ja zapinam i obaj zużywamy łańcuchy do ostatniego dołka a nawet ciut więcej(przynajmniej ja) i ..... działają a chyba o to chodzi. no to ...co by zawsze działały.
RD 03
|
|
|
ltd454
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 17:23:20
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 41 |
Dołączył: 22.6.2006 |
|
Dzisiaj z wasilczukiem robiliśmy wymianę napędu w mojej RD03 i dopiero jak rozebraliśmy moto zobaczyliśmy, że łańcuch z pudełka jest skuty fabrycznie i dają dodatkowo zapinkę, olej i oringi. (łańcuch DID) więc najpierw sprawdź czy twój nie jest skuty.Jeżeli jest to wtedy trzeba wyciągnąć wahacz, a to w RD03 nie sprawia większych problemów. Wystarczy wykręcić jedną śrube mocującą wahacz do ramy no i zalożyć łańcuch. Trochę trzeba pokombinować przy zakładaniu ale da się to zrobić. Można odkręcić ślizgacz łańcucha coby łatwiej poszło. U mnie łańcuch ma 62 ogniwa, przednia zębatka 16 zębów, a tylna 49. Powodzenia
http://picasaweb.google.com/DaroLtd454
|
|
|
rambo
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 18:21:55
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
nie 62 tylko 124
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|
dj_1
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 18:25:04
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 97 |
Dołączył: 4.7.2007 |
|
Zapinka sluzy tylko na awarie w drodze, Raz mi juz zapinka wyleciala cale szczescie bylo to w Romecie i od tego czasu ich nie uzywam. Producent podaje zeby zakladac lancuchy w calosci. Zdiac wachacz i zalozyc.
|
|
|
Franek
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 18:58:18
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 308 |
Dołączył: 27.3.2006 |
|
dj_1: | Zapinka sluzy tylko na awarie w drodze, Raz mi juz zapinka wyleciala cale szczescie bylo to w Romecie i od tego czasu ich nie uzywam. Producent podaje zeby zakladac lancuchy w calosci. Zdiac wachacz i zalozyc. |
Jeśli zakuty niezawodny to po producent daje zapinkę. O jakiej awarii mówisz? Zapewne w romecie żle założyłeś a pozatym co to były za łańcuchy. Osobiście jestem za zapinką, ale nie do wszystkich motocykli. Górna granica to 50/60 kM. Na zapinkach jeżdzę już długo . Wymienione kilka zestawów. Kumple , z którymi jeżdzę też na zapinkach i też każdy po kilka łańcuchów już wymienił. Nikt nigdy nie miał żadnej awarii.
|
|
|
rambo
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 19:07:26
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
ja też wole zdjąć wahacz i założyć kupiony zakuty DID. w rowerze mi sie kiedyś rozpiął, ale nie podczas jazdy tylko kiedy rower do wagonu pociągu wnosiłem i spadł mi pod peron w motocyklu zapinkę też zgubiłem, mimo to sie nie rozpiął i w Bratysławie zapieli mi drugą. od tamtej pory tylko DID i zakuty fabrycznie.
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|
wieczny
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 20:29:19
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 529 |
Dołączył: 23.12.2006 |
|
A co Panowie powiecie o zakuciach dodawanych do łańcuchów kupowanych z metra? 525V8, zakuwany sprawną zakuwarką DID'a.
Czarna RD04'91- nówka z salonu.
|
|
|
a_gucha
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 20:40:06
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 27 |
Dołączył: 28.6.2007 |
|
DID niestet nie zakuty.kolezka w larssonie nawet nie ma pojecia jaka zapinke chce mi sprzedac. musle zeby go zakuc i zdjac wahacz(i tak musze wahasz sciagnac, skoro juz caly moto rozebrany)gdzie zakuc lancuch Itd454- napisz mi prosze co sie dzieje z amortyzatorem,kiedy odkrecam wahacz, ewentualnie jak spowrotem zamontowac amortyzator na swoje miejsce,jak wogole zabrac sie do sciagania wahacza Andrzej_Gdynia Tadek pol roku temu a nawet wiecej przeniosl sie w nieznane mi jak dotad miejsce ale postaram sie z nim skontaktowac jesli nie znajde nic innego. nie chce mu d*** zawracac, bo gdy tylko poczuje wiosne, wyjezdza na zawody...
|
|
|
wasilczuk
|
Napisano: Sobota, 01 Marca 2008, 22:06:06
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 220 |
Dołączył: 5.9.2006 |
|
koleżanko wyjęcie wahacza jest prostsze niż zakucie łańcucha w domowych warunkach. jeżeli masz możliwość to zamień ten łańcuch na zakuty fabrycznie i załóż cały. wahacza się nie wyjmuje tylko wysuwa do tyłu. trzeba odkręcić szpilkę mocującą wahacz (klucz 26 z prawej strony w ramie) i ja wyjąć- można lekko wybijać. wahacz nie wystrzeli bo amor jest rozprężony. z zamontowaniem jest troche kombinacji - głównie żeby przerzucić go przez ośkę zmiany biegów. żeby uzyskać więcej miejsca na przełożenie łańcucha między ramą a wahaczem odkręc gumowy ślizgacz łańcucha na wahaczu, można też zdjąć z wahacza takie "miseczki", które zabezpieczają łożyskowanie wahacza.
stopki centralne do RD07 sprzedam
|
|
|