Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> filtr powietrza jaki ? gdzie ? gąbka ?

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
Franek:
Chomik, jadąc przez pustynię powinieneś zmieniać olej 2x częsciej razem z filtrem. Czyli 18 filtrów.
Jako że zapylenie duże a filtr powietrza wszystkiego nie wyłapie olej będzie zabierał syf ze scianek cylindra . W tym oleju będziesz miał nie tylko opiłki metalu z normalnej exploatacji silnika ale i piach ( no mikropiach). Może dojść do tego że jak filtr Ci się zapcha to i spadnie ciśnienie oleju. Jako że temperatura w Afryce wysoka to tym bardziej spadnie. i carwa można silniczek zajechać.
Wiem tyle że chłopaki którzy jechali przez Afryke silniczki mieli zajechane na śmierć na końcu podróży. A motek na starcie był nówka.
To był mój motek i dlatego wiem.
Ty pomyśl żeby zrobic filtr powietrza gąbkowy do afryczki.
K&N na piach nie jest dobry a papierowych to będziesz musiał wieźć
cały worek.


Chomik:
Franek, tej typowej pustyni to w końcu nie cała Afryka.... Egipt to raptem około 1500 km.... później Namibia jeszcze kilkaset km, ale generalnie jak wiesz jedziemy z Plecakami, więc nie będziemy się specjalnie pchali (szkoda, ale coś za coś) w pioch. No i generalnie serwisowo wymiany są co 12.000 km ja przyjąłem zmiany co 6 tysięcy.... dlatego (3 moto 3 zmiany).

Ale o gąbce słyszałem i planowałem coś takiego jak to wykonać.
Jakiej gąbki użyć ?
Cy to ma być równoległe z filtrem KN czy zamiast ?
Gabka nasączona tym olejkiem co KN ?


Franek:
Zastosowałbym zamiast filtra K&N. Mam kilka filtrów gabkowych w domu
i zobaczę od czego podpasować.
Gąbka ma byś oryginalna z filtra motocyklwego.
Spód zostawiłbym oryginalny a dokleił górę. Filtry gąbkowe są normalnie klejone. Od spodu trzeba by było dać siateczkę zeby sie nie zapadał.
Wykonałbym ( sam je zrobisz) takie dwa filtry . Piorę je normalnie wodą z mydłem. Później musi wyschnąć. Stosuję oleje do filtrów gabkowych (50% ceny K&N)
Nie stosować proszków do mycia/prania filtrów.


Chomik:
Franek a jaki jest minus tych filtrów gąbkowych ? Spalanie inne ? Zastanawiam się czy nie zmieniać na gąbkę tylko w przypadku jazdy po określonym terenie...


Franek:
Najbardziej dokładne są filtry papierowe.
Gąbkowe stosuje się w prawie wszystkich enduro. To chodzi i zdaje egzamin. Lepiej przeprać co dwa trzy dni gąbkowy filtr niż jezdzić zasyfionym papierowym.
Jeśli jedziecie w grupie to za pierwszym zawsze zostanie kupa kurzu
i filtr być może trzeba będzie czyścić co dzień....
Brudny filtr to kazdy wie, że szkodzi silnikowi i wzmaga pragnienie na paliwo.
W TT 600 mam przejechane 20tys i Drz 400 też niewiele mniej na gąbkowym a silniki nie wykazują oznak najmniejszego zużycia.
Czyli nie biorą oleju i spalanie paliwa w normie.
Motocykle używane są nie na asfalcie


Czy ktoś widział gąbki do AT i co myślą inni o takich filtrach ?


RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 308
Dołączył: 27.3.2006
Luknij na zagraniczne fora. jesteś kumaty w angielskim.
W gogle wbij sand, sponge, africa twin, lub pochodne.
Coś znajdziesz .
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
Że niby to

http://www.dirtbikestore.co.uk/acatalog/DT_1_Air_Filters.html

i dyskusja
http://www.xrv.org.uk/forums/showthread.php?t=10405

ale niby oryginalny papierowy filtr też się bardzo dobrze sprawdza.....

hmmm


RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 308
Dołączył: 27.3.2006
Od biedy papierowy możesz dwa , trzy razy przedmuchać sprężonym powietrzem.
Pytanie dlaczego w enduro stosuje się filtry gąbkowe ( częste czyszczenie)
Mam wrazenie ,ze na tym angielskim forum jest takie gdybanie
i " fachowcy " tacy jak my...
PO powrocie z Afryki sam będziesz udzielał porad dotyczących filtrów
Mój znajomy po trzykrotnym pobycie w Tunezji ( piachy) niestety sprzedał Afrykę z powodu znazcznego łykania oleum ( 80 tys Km)

Luknąłem na budowę filtra Afryki. Zrobienie gąbkowego będzie trudnym wyzwaniem...

Ta firma robi filtry http://www.twinair.com/2004/index.htm
Jest do Transalpa czyli do RD04 też -- 600 Trans Alp all 150602
Do RD 07 niestety nie widzę.
Polski importer
http://www.bike-centrum.com/index.php?cat=c29_Air-Box-Cover.html



Ostatnio modyfikowany przez Franek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 176
Dołączył: 5.2.2007
KN nie jest moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem na piach . Gąbkę na filtry kupowałem w arkuszach . Wykorzystałbym stary filtr oryginalny i na jego bazie posklejał kilka warstw gąbki . Pamiętaj o oleju do filtrów z gąbki .
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
znalazłem Naszych
szukający odpowiedniego filtra
i strony z gąbkami
jedna
druga
ale no właśnie coś nie widać do RD07......
no chyba, że Adam Słodowy z:
pianki

jest do rd04 przerobka:







HA znalazłem !!! za 42 funty do RD07
filtr gąbkowy


RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/



Ostatnio modyfikowany przez Chomik
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
K&N powietrzy zajebie ci gaźniki na amen. weź tam w takich warunkach czyść dysze ja postoje ale zwykłe też nie da rady bo po jednym dniu w pyle motor nastepnego dnia bedzie palił 10/100 benzyny


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
rambo:
K&N powietrzy zajebie ci gaźniki na amen. weź tam w takich warunkach czyść dysze ja postoje ale zwykłe też nie da rady bo po jednym dniu w pyle motor nastepnego dnia bedzie palił 10/100 benzyny


Rambo wszytko gites ale nijak nie skumałem tzn co mam zrobić ?


RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 176
Dołączył: 5.2.2007
Najlepszy na piasek to byłby chyba snorkel i filtr powietrza olejowy....
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 308
Dołączył: 27.3.2006
To ma być zrobione tak jak na zdjęciach w RD04
Jeśli do RD 07 jest nierozbieralny a tylko z gabki to o dupę
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
Franek:
To ma być zrobione tak jak na zdjęciach w RD04
Jeśli do RD 07 jest nierozbieralny a tylko z gabki to o dupę

To to jest do dupy ?


RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/



Ostatnio modyfikowany przez Chomik
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 308
Dołączył: 27.3.2006
Chomik:
Franek:
To ma być zrobione tak jak na zdjęciach w RD04
Jeśli do RD 07 jest nierozbieralny a tylko z gabki to o dupę

To to jest do dupy ?


No nie całkiem. Jak widzę budowa jak w K&N. Czyli ramka i wprasowana gąbka w ramkę. Będzie utrudnione pranie. Moze
nie da rady inaczej.
Najlepiej jak gąbkę sciąga się ze stelaża tak jak na zdjęciach RD04
Łatwo się pierze i wyciska wodę. Jak wodę dobrze wyciśniesz szybko wyschnie. Tak właśnie jest w endurakach.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
Sprawdzam to ustrojstwo tam gdzie to sprzedają. Jak będę miał info na temat łatwości czyszczenie itd to dam znać.


RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: