Serwer
|
Napisano: Środa, 20 Lutego 2008, 16:05:33
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 73 |
Dołączył: 3.2.2008 |
|
Hej!
Przy przeglądzie mojego motocykla mechanik dodatkowo wskazał do wymiany łożysko główki ramy /material+wymiana ok 290pln/ Pytanie do Was - bo laik jestem - jak zweryfikować że mówi prawde ? Jest jakiś sposób na realna ocene stany tego łozyska ? jakis którki test?
Wiem ze ma to bezposredni wplyw na bezpieczenstwo na ktorym mi zalezy. Dzieki z gory za odpowiedz - cierpliwym
pozdrowka!
|
|
|
Andrzej_Gdynia
|
Napisano: Środa, 20 Lutego 2008, 17:28:08
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 407 |
Dołączył: 31.3.2005 |
|
Postaw go na głównych podnózkach, tak by kierownica chodziła swobodnie. Kręć kierowicą w prawo , lewo. Jesli czujesz że pośrodku jest opór, a nie daj Bóg coś przeskakuje, kierownica zatrzyuje się w środku, to łozysko jest do wymiany. Tylko cena coś wysoka....
AT'90/750 MIX + k-750 + IFA BK350
|
|
|
Mecia
|
Napisano: Środa, 20 Lutego 2008, 17:39:47
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 104 |
Dołączył: 12.3.2007 |
|
Łożysko jak mi wiadomo chyba tanie nie jest, około 140 zł...chyba. ale za robocizne przegioł, Znajdz kumpla i w dwóch wymiencie, nie jest to skomplikowana sprawa. ale w 2 osoby trza to zrobić.Najgorze to rozkrecic te wszytkie duperele żeby tam dojsć oraz ustawić docisk łozyska, ale na wyczucie tez idzie. zawsze 150 zł w kieszeni A co do sprawdzenia luzu. Niekoniecznie cos wyczujesz krecac kierownicą. Najlepij na centralnych podnózkach docisnij dupe zeby przednie koło wisiało w powietrzu. I poszarp konkretnie za lagi od przodu A inna osona niech obserwóje łączenie półki z ramą, czy są jakies odchylenia (powinno być widać). Jak coś zle napisałem to poprawcie mnie bo akurat w Afri tego nie robiłem.
Sztuka sztuce nie jest równa...
Ostatnio modyfikowany przez Mecia
|
|
|
Serwer
|
Napisano: Środa, 20 Lutego 2008, 18:09:00
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 73 |
Dołączył: 3.2.2008 |
|
Dzieki za pomoc - hmm tez jakos malo za ta robocizne mi sie nie wydaje, ale niewiedza kosztuje - a na ta chwile malo wiem. Nie chce oszedzac kosztem bezpieczenstwa ale szastac pieniazkami tez nie lubie...
Sprobuje zapytac w innym miejscu czy mi to sprawdza, czy opinia sie pokryje, albo cena. Sam nie sadze zebym "na wyczucie" to zrobil )) chyba ze sie naucze na szybko w garazu
|
|
|
Andrzej_Gdynia
|
Napisano: Środa, 20 Lutego 2008, 19:41:14
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 407 |
Dołączył: 31.3.2005 |
|
Samemu nie rób, łozysko w klasie orginał 130 zeta.(zresztą nie ma nieorginalnych o ile mi wiadomo) Targuj sie!
AT'90/750 MIX + k-750 + IFA BK350
|
|
|
Serwer
|
Napisano: Środa, 20 Lutego 2008, 19:47:00
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 73 |
Dołączył: 3.2.2008 |
|
hmm licza 60pln za roboczogodzine..... czyli 170 za robocizne tej wymiany - rozsadnie ?
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Środa, 20 Lutego 2008, 22:03:28
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Andrzeju myślę że mając do nadzoru kogoś kto się zna nawet powinien sam je wymienić w celu nauki. A tak naprawdę mając nawet średnie pojęcie mechaniczne jest to do zrobienia. Mecia, robotę robi się spokojnie w pojedynkę bez pośpiechu w 2 godzinki. 160 zł robocizny szok , no ale takie życie kto może to zdziera z innych. Serwer wpadnij na kawę czy i zmienimy . Co do oceny stanu łożyska to jeśli łapiąc za lagi wyczuwamy luzy to albo jest źle wyregulowane albo już mocno zjechane. Bywa też że łożysko ma już dość ale luzów ciągnąc za lagi nie znajdziemy. Luz powinien wynosić zero ale dociągnięcie takie żeby koło popychając palcem nie waliło się na boki ale z minimalnym "oporem" popchnięte przechylało się na max skręt. Kiedyś ktoś napisał jaka siła powinna być przyłożona za koło do skrętu aby dociągnięcie było prawidłowe. Ja takowego przyrządu nie posiadam więc robię na własne oko i rękę , póki co działa od parunastu tyskm.
RD 03
|
|
|
babel
|
Napisano: Czwartek, 21 Lutego 2008, 8:54:07
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 109 |
Dołączył: 29.11.2007 |
|
Czesc Sprawdz dobrze bo może jak u mnie tylko wystarczy dokrecic i luz zniknie i nie bedzie zadnych "oporów" przy skrecaniu kierownicą. Ale może sie okazac jak wczesniej koledzy sugerują że przy ustawieniu koła na wprost bedzie opor (takie charakterystyczny jak nazwac przeskok)- no wtedy to wymiana. Maja łożyska cos ok 130 zł w Larsonie. Co do wymiany spoko zrobisz sam i tu Dzieju ma rację - zresztą sam mi doradzał jak dokręcić ( przy okazji dla niego) bo z tym dokręcaniem trzeba uważać (nie może być ani za luźno ani za mocno dokręcone) . Zawsze sprawdz po dokreceniu nakretki na gornej półce jaki jest opór na kierownicy, ja jak dokreciłem to było za ciasno i wtedy operację trzeba powtórzyc - tnz odkręcic gorną połke i poluzować nakrętkę (to jak bedziesz stosował metodę na wyczucie). Jak zastosujesz się do metody chyba z wagą wędkarska (jest na forum opisane) to wtedy za pierwszym razem powinno byc OK. Sporo piszą na forum o tym - poczytaj - jak wiesz jak klucze w reku trzymac to zrobisz spoko.
RD03
Ostatnio modyfikowany przez babel
|
|
|
Serwer
|
Napisano: Czwartek, 21 Lutego 2008, 20:58:04
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 73 |
Dołączył: 3.2.2008 |
|
poszukam na forum - dzieki ;] jakie narzedzia do tego sa potrzebne ? )) co moze sie stac jak zrobie to zle ? z jednej strony chcialbym dla frajdy sam sprobowac - ale...jak to ma miec przelozenie na bezpieczenstwo to moze sie nie wyglupiac itd ?
szkoda ze tak daleko mam do Was - chetnie bym postawil krzynke bronka - lepiej sie wymienia wtedy
|
|
|