Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> DID i o dalej

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 31
Dołączył: 24.9.2007
Dzisiaj wybieram się po zakup nowego napędu DID + JT. Nigdy sam tego nie zmieniałem a ta usługa w moim mieście 60 zł kosztuje (to ja wolę w bak to zalać, o ile uda mi się samemu wymienić). Rozumiem, że jeżeli kupię łańcuch do XRV to będzie miał odpowiednią długość, tak ? Napiszcie na co zwrócić uwagę. Dzięki

P.S
Jak się spina łańcuch, bo do rowerowych mam specjalny spinacz ale tam trzeba było regulować długość.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
Kup zakuty i zdemontuj wahacz 3 śruby jak pamiętam w tym 2 od osłony łańcucha Najważniejszą masz za tą klapką plastikową....

Poradzisz sobie bez problemu a pewność większa jeśli chodzi o łańcuch no chyba, że masz zakuwarkę....

Pozdro
Chomik


RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Jak kupowałem DID'a to poprosiłem żeby mi przesłali zakuwkę i zapinkę. Założyłem go używając zapinki i miałem zamiar pojechać gdzieś żeby mi go zakuli i już tak jadę tam od roku Moim zdaniem zapinka jest OK i nie ma co się jej bać ...


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 51
Dołączył: 18.12.2007
Rozumiem, że jeżeli kupię łańcuch do XRV to będzie miał odpowiednią długość,

Co prawda to się nie znam, ale jak wymieniałem łańcuch (TA -myślę że to bez różnicy), to mechanik po prostu policzył sobie ogniwka i tyle samo założył. Ta prosta metoda powinna zadziałać
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 4.10.2007
A napiszciesz jeszcze Panowie czy to duża filozofia wymienić kółka zębate?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Metoda z liczeniem ogniw jest ryzykowna- nowy łańcuch może być za krótki jesli poprzedni właściciel skrócił łańcuch.
Hubert- w większości przypadków sie nic nie dzieje- ale mi zapinka kiedyś puściła........ żaden żawodnik na sporcie na zapince nie wyjedzie na tor- pewnie jakiś powód jest.


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
zapinka to trzy krotnie słabsze ogniwko i zakuwanych, też kiedyś zgubiłem i bylo ciepło.

sruby mocujące tylną zebatke na locktite, przednia na wałek dać smar miedziowy


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
motormaniak:
żaden żawodnik na sporcie na zapince nie wyjedzie na tor- pewnie jakiś powód jest.


No cóż ale sporty mają 3 razy większą moc niż nasze Afryczki :-)


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
rambo:
przednia na wałek dać smar miedziowy


Albo smar z dodatkiem MoS2


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
A jak wyjmiesz wahacz to wszystkie łożyska przeczyść i przesmaruj, bo sporo osób o tym zapomina i potem jest płacz jak trzeba remontować zawias... Ja właśnie kupiłem sobie zakutego DID'a 525V8 z zębatkami SunStara i zmieniam napęd przy okazji przeglądając zawias.


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
przy okazji..
Pytanie do Mądrzejszych: Po jakiego wacka ten smar na wałku zdawczym? Po co zębatka ma mieć ruch poosiowy- w innych moto czesto nie ma takiego luzu a sama zebatka mocowana jest na sztywno- w tych moto nie występuje też zużywanie frezu na wałku zdawczym... przeglądając jakieś forum niemieckie znalazłem sugestie żeby zębatke zdawczą dodatkowo wklejać - wydaje sie rozsądne... Co Koledzy o tym myślą?


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Skoro fabryka zrobiła takie rozwiązanie że przednia zębatka sobie "lata" to
chociaż trzeba posmarować żeby nie wycierało wałka a i smar miedziowy przed korozją też zabezpieczy.
Może mieli w tym jakiś ukryty cel.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
może i mieli, ale im sie nie udał.... bo pod wpływem zmiennego obciążenia zębatka "tłucze" w wieloklin na wałku zdawczym i w afrykach ze znacznym przebiegiem te wałki nie zawsze wyglądają dobrze. Z tego co sie zorientowałem śledząc problem na zagranicznych forach problem ten rzadziej występuje w rd03 - inny wieloklin. W mojej rd04 ten wieloklin niestety jest już troche nadszarpnięty, a znam również inne tego typu przypadki i namacalnie je oblukałem...


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Czy ewentualnie pastę miedzianą można zastąpić smarem grafitowym? I jaki smar użyć do smarowania łożysk wahacza? Litowy?


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
A może Ktoś proszę napisze jaki smar do czego stosować ?

Pozdro
Chomik


RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: