Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> kicha w gaznik. Powtórka tematu

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 104
Dołączył: 12.3.2007
Witam. Jeszcze raz z tym problemem.Mianowicie po rozgrzaniu Afri zaczyna sobie na wolnych obrotach kichać w gaznik od tylnego garka. nie jest to mega czeste zjawisko ale czasami wkurza jak sie np stoi na swiatłach a tu kupa....silnik zgasł
W momencie kichniecia po prostu jest trzask i wał przychamowuje. Napewno jest to nie zdrowe dla silniczka. Synchro i regulacje zrobione były. Mam model RD07A (Wrócił do łask )dysze główne 115. Ile obrotów wykrecic te sruby?? było juz na róne sposoby kombinowane. Swiece są nowe. Filtr powietrza tez.
POZDRO


Sztuka sztuce nie jest równa...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 97
Dołączył: 4.7.2007
A ja zawsze ostrzegalem jak chodzi to gaznika nie ruszac. przyczyn moze byc duzo , np woda w komorze ,czy po zlozeniu gaznika jest on teraz nieszczelny od strony filtra powietrza.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
A jak się silnik zachowuje na wysokich obrotach ?? Jak po odpaleniu na ssaniu ?? Sprawdzałeś jaki kolor mają świece ?


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 104
Dołączył: 12.3.2007
wody na bank tam nie ma bo były czyszczone gazniki. I dla pewnosci spuszczałem paliwo do szklanki zeby sie upewnic. Swiece miały brązowy kolor. Wydaje mi sie ze przyczyny musze szukac gdzie indziej i sruba składu mieszanki odpada. mozliwe ze cos jest nieszczelne. Ale czekam dalej na opinie innych afrikanerów , moze juz to przerabiali. Dzieki pozdro


Sztuka sztuce nie jest równa...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 104
Dołączył: 12.3.2007
A jezeli chodzi o obroty i ssanie to dobrze działa. Do odcięcia na kazdym biegu i bez problemu V max trochu zmalał o jakies 10km/h


Sztuka sztuce nie jest równa...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Czy aby na pewno w gaźnik? bo tutaj bywa przyczyna zbyt wczesny zapłon ( choć na to bym nie stawiał) a jeśli w rurę to może ssać lewe powietrze zwłaszcza przy zamykaniu gazu.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 104
Dołączył: 12.3.2007
Dzieju:
Czy aby na pewno w gaźnik? bo tutaj bywa przyczyna zbyt wczesny zapłon ( choć na to bym nie stawiał) a jeśli w rurę to może ssać lewe powietrze zwłaszcza przy zamykaniu gazu.

Jak sciągnołem Airbox to ewidentnie było to widac ze w gaznik. (dym szedł a czasami ogień) Zawory na bank są git. Dopiero miał regulacje. przy spuszczaniu z gazu zachowuje sie normalnie.


Sztuka sztuce nie jest równa...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
z doświadczeń na suce dr wiem że kicha w gażnik gdy ma za ubogą mieszanke składu biegu jałowego( w afryce z boku każdego gaźnika) , lub za mały luz na zaworze- w tym przypadku ssącym. Przy okazji : powiększenie luzu zaworowego do maksymalnego dopuszczalnego poważnie zmniejsza strzały w wydech... pozdr. I KONIECZNIE napisz co było przyczyną- wiele na tym forum poruszanych jest tematów a nie każdy pisze jakie było rozwiązanie problemu...
pozdr


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 104
Dołączył: 12.3.2007
motormaniak:
z doświadczeń na suce dr wiem że kicha w gażnik gdy ma za ubogą mieszanke składu biegu jałowego( w afryce z boku każdego gaźnika) , lub za mały luz na zaworze- w tym przypadku ssącym. Przy okazji : powiększenie pozdr


Masz na mysli jakąs srube od regulacji składu mieszanki wolnych obrotów??? Jakoś nie moge jej dostrzec. Chyba ze zle szukam


Sztuka sztuce nie jest równa...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
W nazewnictwie moge sie mylic ale:
http://zsf-moto.com/index.php?cPath=2706820_2706840&osCsid=0b66c47b5fccb986e2bee47556a1e40f
element nr 5
no , ale jak był po regulacjach to na pewno powinno byc wykręcone o odpowiednią liczbe obrotów.....


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl


Ostatnio modyfikowany przez motormaniak
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 104
Dołączył: 12.3.2007
No niestety ten link mi nie działa. Jezeli mówisz o śrubie na dole od głównego składu mieszanki to było regulowane. zajrze dzisiaj i wykrece gazniki.
Mozliwe ze po czyszczeniu cos sie skopało. Moze poziom paliwa czy cos. Paliwozerny sie zrobił ostatnimi czasy.


Sztuka sztuce nie jest równa...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 104
Dołączył: 12.3.2007
Witam ponownie. Rozebrałem te gazniki. Były czysciutkie. Żadnej wody czy innego syfu. dysze czyste, membrany OK, zaworek na dolocie paliwa do komór pływakowych OK, Synchro jest Git. Śruby od skłądu mieszanki wykrecone równo po 2,75 obrotu. Kicha dalej. w gaznik tylnego gara. Kumpel co to robił mówił ze wczesniej jedna sruba od składu była tak jak ma byc a druga była ponad 3 obroty wykrecona. Wiem tez ze w starszych furach daje sie o 0.25 obrotu wiecej (lub mniej???) niz manual podaje ze względu na luzy na przepustnicy i iglicach itp. Pytanie czy moge miec ten gaznik az tak roztegowany żeby potrzebował ponad 3 obrotów, Szczerze mówiąc nie kreciłęm go ponad 3 wiec Nie wiem jeszcze czy to cos da. Sie okaże, Cewka raczej odpada. Mozze cos byc z Tym pierdolnikiem elektronicznym przy gazniku?Czekam mistrzowie na opinie.Pozdro


Sztuka sztuce nie jest równa...

Ostatnio modyfikowany przez Mecia
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Mecia:
. Śruby od skłądu mieszanki wykrecone równo po 2,75 obrotu. Kicha dalej. w gaznik tylnego gara. Kumpel co to robił mówił ze wczesniej jedna sruba od składu była tak jak ma byc a druga była ponad 3 obroty wykrecona. Wiem tez ze w starszych furach daje sie o 0.25 obrotu wiecej (lub mniej???) niz manual podaje ze względu na luzy na przepustnicy i iglicach itp. Pytanie czy moge miec ten gaznik az tak roztegowany żeby potrzebował ponad 3 obrotów,


Mecia,
prawidlowo powinno byc 2,5 obrotu. W starych furach, jesli kompresja juz nie ta - wzbogaca sie mieszankę wykrecajac sklad nawet do 3 obrotów.

Sprawdz kompresje i bedziesz wiedzial gdzie szukac. Iglica nie ma tu nic do rzeczy - nie odpowiada za wolne obroty.
Moze byc tak ze ci ktos pokrecil za mocno srubka skladu i cos w korpusie uszkodzil, i moze teraz jest tak bogato ze go zalewa - stąd strzelanie?
Zawory sprawdz jeszcze raz...
Nie wiem co jeszcze...
Jedz do Adama Dukaly, Moto-top Kraków


ty masz afryke RD07A to powinny byc te fiszki:

http://zsf-moto.com/index.php?cPath=2655819_2655839&osCsid=a134182ce1995606a9944e664e0439cc

edycja: z 2,25 obr. na 2,5 obrotu (sorry)


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria


Ostatnio modyfikowany przez podosek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 38
Dołączył: 19.6.2006
Może nieszczelne są gniazda zaworów, sama prawidłowa reg. nie gwarantuje szczelności. To była częsta przyczyna strzelania w gaźniki albo tłumik przy silnikach "podkręconych" np. malucha


gg 1194640
Pozdrawiam!!!!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 104
Dołączył: 12.3.2007
vooytas:
Może nieszczelne są gniazda zaworów, sama prawidłowa reg. nie gwarantuje szczelności. To była częsta przyczyna strzelania w gaźniki albo tłumik przy silnikach "podkręconych" np. malucha


Witam. Nie stawiał bym na gniazda z tego względu ze wszystko było miodzio dopóki nie zostały gazniki ruszone przez kumpla co mi to robi. Luz zaworowy tez ustawiał i po tym jak zaczął prychac odrazu go sprawdziłem jeszcze raz i było git. Mieszka on daleko odemnie ale i tak sie do niego wybiore. Jak mi w maju prawko oddadzą , tylko to mnie ogranicza. A obstawy nie mam bo zima jest i ludzią sie nie che latać


Sztuka sztuce nie jest równa...
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: