Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Łożyska główki ramy

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
Y!
Chopy - jak zamieniacie łozyska kulkowe na stożkowe w główce ramy, to jakie stosujecie? Nie chce mi się kurna grzebać po necie, bo mnie gały szczypią ale jakies niekatalogowe to są chyba? O ile mnie Al Zhaimer do reszty nie zeżarł to w typoszeregu NIE MA łozysk stożkowych o fi wewn. 26 mm (jest 25 i od razu 28, no chyba że calowe...).
Zdrowia!



Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Masz rację że sprawa rozbija sie o ten jeden mm , też kiedyś szukałem tak na przyszłość i był problem (przynajmniej w tych 2 miejscach, a oni mają dość duży wybór).
Np. łożyska do kół japońskie kosztują ok 10zł , a te do główki ramy niestety chyba pozostaje kupować w motosklepach.
Jeśli chodzi o zmianę typu to dla uściślenia przechodzi sie z kulkowych na walcowe , z racji konstrukcji są wytrzymalsze.



RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
I ja mam w domu łożyska SKF co im właśnie tego mm brakuje. wsadziłem szajs z larsona i jade aż padnie.

PS: Żem pierdoła, nie mechanik to wymieniał mi to mechanik z orlen team. Narazie trzyma sie super, bo ostatnio jak sam wymieniałem, to zara sie znowu wybiło


XRV 750 HRC
XL 1000 V




Ostatnio modyfikowany przez rambo
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Jest to po prostu celowa robota producenta.
zastanawiałem się czy może rozkalibrować te 25mm na 26 a wtedy 2 łożyska mamy za 20zł a nie 130.
Teoretycznie możliwe tylko nie wiadomo jak z wytrzymałością wewnętrznego pierścienia? Jeżdżąc po wertepach uderzenia są ......


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 54
Dołączył: 26.4.2007
Ja mialem ten sam problem. Tyle ze doszedlem do wniosku ze nie uda mi sie sciagnac dolnego lozyska bez zniszczenia uszczelniacza wiec kupilem komplet w larssonie i dobrze zrobilem bo oczywiscie musialem popsuc uszczelniacz.

A tak przy okazji moze ktos zna patent jak zdjac to łożysko bez niszczenia uszczelniacza bo mi sie wydaje ze to niemożiwe ?


Looking for adventure.......adventure sports
RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Można zdjąć ale z użyciem ściągacza o odpowiednio długich ramionach.
Bez niego klasyczne zbijanie bieżni łożyska kończy się uszkodzeniem uszczelnienia.
Dodam że górne łożysko bardzo rzadko ulega zużyciu i spokojnie można by wymienić tylko dolne czyli co 2 wymiany mamy kpl darmowy złożony z górnych łożysk.


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
Dzieju:
Jeśli chodzi o zmianę typu to dla uściślenia przechodzi sie z kulkowych na walcowe , z racji konstrukcji są wytrzymalsze.

Yhy. Ale to są stożkowe, a nie walcowe

Same rolki tez są stożkowe o malutkim kącie wierzchołkowym - spróbuj je poturlać po czymś płaskim, zobaczysz że nie lecą równo, tylko po okręgu

Znam przypadki szlifowania wewnętrznych biezni na większy wymiar - nic się złego nie działo, ale to były motury "do uzytku szosowego"

A co do wymiany łożysk, to fucktycznie tylko gówniane oryginalne kulkowe, albo zastępcze z larssona
No i tak to.
Zdrowia


P.S. A zewnętrzny wymiar w AT to jaki jest? 47 czy 50? A wysokość?


Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS


Ostatnio modyfikowany przez Pastor
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 85
Dołączył: 24.3.2005
Kolega przetoczyl wewnetrzny pierscien do TA i nic sie nie dzialo a smigalismy po wertepach dosc duzo.
Uprzedzam pytania.
Toczyl nie szlifowal. Nie znam parametrow toczenia ale on jest tokarzem i chyba wiedzial co robi.


RD03 + RD07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 85
Dołączył: 24.3.2005
Proponuje na dole wymienic oryginal a na gorze przetoczone.
Gorne przenosi tylko naprezenia promieniowe i wstepne wynikajace z dokrecenia nakretek, wiec nic nie powinno sie stac. i takim sposobem koszt dwoch wymian to ok 150pln + flaszka dla tokarza


RD03 + RD07
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Jak zmienialem u siebie, to zalozylem larsonowskie stozkowe i chula do dzis. Zamiennika niestety inego nie znalazlem z racji nietypowej srednicy


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Przewielebny Pastorze, racz w swej jaśnie oświeconej wiedzy zauważyć iż te Twoje stożkowe rolki nijak się mają wyglądem do kulek....... a jak by na nie nie patrzeć i do tego nie używając mikrometra określić ich stożkowatość jest jednakowoż trudno.
Przeto powiadam że ich wizualny kształt geometryczny ma o lata świetlne bliżej
do walca niż do kulki....czyż nie przyznasz racji w tej kwestyii ?
Stąd też określenie obiegowo użytkowe "łożysko stożkowo walcowe" , co w przypadku prezentowanego łożyska szczegółowo mogło by się nazywać np
"łożysko stożkowo walcowe z rolkami stożkowatymi"



RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
Pastor wszystko telefonicznie wytłumaczone,
a tak na marginesie pewnie że można kupić standartowe łożyska, dać jakiemuś specjaliście co choć trochę się zna (to ważne) jak to zrobić, zamontować i śmigać
sam tak kiedyś robiłem, ale już tak nie robię bo nie chce mi się latać po mieście za łożyskami, potem za fachowcem (bardziej za maszyną ) który narzeka że nie ma terminów, a zawsze jeszcze coś może spieprzyć (przyroda odnotowuje takie przypadki), wolę zamówić w pierwszym lepszym sklepie motocyklowym będzie szybciej, może 10-20 zł drożej, ja nie tracę czasu na pierdoły, a jak coś spieprzą to mam się na kim wyżywać i kogo ścigać


Robert "Izi" Africa
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: