Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Problemy z zapaleniem

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 44
Dołączył: 4.12.2007
Stoi w garażu i się fuka , franca ! Zapali , zgaśnie i dopiero reanimacja w postaci wyczyszczenia świec jej pomaga , a sami wiecie że to trochę roboty . O co jej chodzi ?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Napisz więcej danych,
domyślam się że na pełnym ssaniu i bez gazu odpalasz ? , a te świece po wykręceniu są suche czy zalane? Czy są już stare czy jeszcze dobre?(na moich dolatałem pod 20tyskm i miały się bardzo dobrze)
Jaką dają iskrę czerwoną czy niebieską ? jak ze szczelnością przepustnic i ustawieniem składu mieszanki?
Czy odpala jeden garnek a potem drugi czy obydwa ale kiepsko? itp...
to tylko część przydatnych informacji .....




RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 44
Dołączył: 4.12.2007
Dzieju dzięki na wstępie . Afri kupiłem od Adama na początku grudnia , przywieziona z Włoch .Kilka dni temu próbowałem ją odpalić po ponad trzy tygodnowej przerwie i tak jak napisałem wcześniej zapaliła i zgasła , potem już tylko była armata , i sciąganie zbiornika i czyszczenie świec - zalane , czarne .Po tej czynności odpaliła bez problemu . Na drugi dzień zapaliła ale z bólem , a dzisiaj znowu zapaliła i zgasła . Swiece wyglądają na przyzwoite ale w poniedziałek jak nie zapali to pierwszą czynnością będzie wymiana świec .Myślę też , że potrzebna jest synchronizacja gaźników i ustawienie wolnych obrotów . Mam swiadomość ,że muszę się jeszcze nauczyć rozmawiać z moją czarną damą , ale początki mnie rozbrajają .Co jeszcze wydaje mi się ważne - stoi w ogrzewanym garażu .
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Sprawdź iskrę i kolor tak profilaktycznie żeby się przekonać czy jest i jaka.(kolor zależny od cewek)
Możesz też zrosić kable wys napięcia czy nie maja przebicia (próba nocna).
Jak masz jakieś działające świece na podmiankę to spróbuj na nich odpalić na zimno. Słabym swiecom może pomóc zmniejszenie przerwy (to będzie też wskazówka że się kończą ale musiały by mieć z 40tyskm)
Jeśli świece po próbach odpalenia masz zalane to może oznaczać że mieszanka nie jest zapalana , a przyczyną mogą być kiepskie świece lub za dużo paliwa.
Sprawdź ile masz obrotów na śrubie składu mieszanki, odkręć na fabryczną ilość jeśli moto ma do ok 100tyskm.
Zerknij na filtr powietrza czy nie jest za mocno brudny (to wzbogaca mieszankę) ewentualnie wyjmij go na czas próby gdyby nadal zalewało silnik.
Równie dobrze możesz mieś słabe zaworki iglicowe które to zwiększają poziom paliwa a tym samym mogą podlewać silnik.
Ciężko tak na odległość znaleźć przyczynę, ale kombinuj może się uda.





RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 129
Dołączył: 5.3.2006
a może odpalsz silnik "na chwile"? to zawsze zajebuje świece
Każdy odpał zimowy powinien być na kilka, kilkanście minut, do momentu dobrego nagrzania układu. Każdy japończyk chu...owo pali po dłuższym postoju, dlatego w zime trzeba zadbać o przepalanie moto, a najlepiej mała przejażdzka jak snieg poniżej pasa 1
Strzała


N53o 03.728" E021o 36.273"

...los zawsze sprzyja tym którzy stawiają mu czoła...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 108
Dołączył: 4.10.2007
wojtekm72:
Afri kupiłem od Adama na początku grudnia


O to może sam Adam - jak tu zajrzy - podpowie co to może być
Dzieju, respect
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 200
Dołączył: 13.1.2006
Wymień świece bez dodatkowych kombinacji itp , odpalanie moto zimową porą bez jazdy w garażu nie jest najlepszym rozwiązaniem raz na jakiś czas , na postoju silnik dobrze się nie nagrzeje i w wydechu skrapla się woda ( szczególnie tych oryginalnych co nie wpływa dobrze na ich żywotność ) , świeca jeśli jest słaba i nie wytworzy odpowiednio mocnej iskry to przy odpalaniu na ssaniu może się zalać ( bogata mieszanka ) każde następne naciśnięcia rozrusznika powoduje większe jej zalanie . Uważam że nie ma sensu zagłębiać się w regulacje i niepotrzebne kręcenie nie mając 100 % pewności że świece są OK , jak po wykręceniu stwierdzasz że są ewidentnie mokre , synchronizację gaźników i regulacje jak najbardziej są wskazane ale wczesniej troche pojeździj i wówczas zobaczysz czy zachodzi taka potrzeba .


„Nigdy nie wiesz co przyjdzie pierwsze: kolejny dzień czy następne życie.”
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
jak masz odpalać to przejedź choć te kilka km.
jak masz tylko zagrzać to daruj sobie.

jak nie masz pewności ile mają nalatane świece lub mają wiecej niz 15 000km ja nym je na wiosne wymienił+serwis ja dalej bedzie źle palić


XRV 750 HRC
XL 1000 V




Ostatnio modyfikowany przez rambo
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 44
Dołączył: 4.12.2007
Dzis rozpoczynam wymiane świec na nowe i zobaczę co to da . Wczoraj i dziś rano nic , nawet nie zaskoczyła . Jak skończę poinformuję o wynikach
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 636
Dołączył: 2.1.2006
Pamiętam w latach 70-tych, jak kierowca ciężarówki STAR lub JELCZ nie mógł odpalić swojej maszyny to brał kawał szmaty nasączał ją ropą i podpalał i tak rozpaloną podkładał pod miskę olejową co by olej się rozgrzał i po chwili brum brum maszynka odpaliła


XRV 750 RD07A
XL1000VA
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 44
Dołączył: 4.12.2007
Odpaliła od razu po wymianie ściec . Dzięki za pomoc wszystkim , A tak na marginesie moje doświadczenie z technologią japońską jest znikome , a dostęp do świec moim skromnym zdaniem jest zbyt trudne jak na maszynę , która ma jeździć po całym świecie i w najgorszych warunkach .NA dodatek trzeba bardzo uważać aby dobrze wkręcić swiece
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Giziu to nie pod miskę (chociaż czasem też) ale tzw. kopcia -palącą sie szmatę przykładało sie bezpośrednio do kolektora ssącego.
Wtedy zasysało płomień prosto do cylindrów i klekot odpalał.

Wojtekm72 , dostęp do świec (zwłaszcza jednej , bo do reszty jest możliwy)
nie jest aż takim problemem skoro bryka się spokojnie na nich 20tyskm a i pewnie więcej.
Także nawet z dalekiej podróży wrócisz.
A i serwisowe (jak ktoś pilnuje) częstotliwości wymian są do przeżycia.



RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
wojtekm72:
Odpaliła od razu po wymianie ściec .


A moglibysmy tez zobaczyc jak wygladaly te swiece?


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
wojtekm72:
Odpaliła od razu po wymianie ściec .


Wojtku jak wyglądały stare świece ?? Czy były zawalone czarnym nagarem ?? Jeśli tak to problem powróci ...


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 44
Dołączył: 4.12.2007
Świece byłu czarne ale bez nagaru , mam nadzieję że to z powodu zalania . Za kllka dni mam nadzieję że odpalę i pokuszę się o wykręcenie jednej , sami wiecie której aby nie ściągać zbiornika i zobaczę jak wygląda . Opis przekażę . Pozdro dla wszyskich znudzonych śniegiem na drogach . Do okoła mnie ślisko , nawet się nie kuszę o wyjazd bo o glebę nie trudno , a szkoda by było
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: