Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> DUŻY PRZEGLĄD

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 39
Dołączył: 11.11.2007
witam...czeka mnie tzw. duzy przeglad mojej at rd03 "pozakupowy" a ze czas jest po temu to prosze o porade:
1-od czego zaczac i jakie czynnosci wykonac samemu a jakie pozostawic serwisowi hondy...
2-jakie czynnosci wykonac bezwzglednie (bezpieczenstwo) przy udokumentowanym przebiegu 94 tys. km...
3-moto jest raczej sorowka...jakie patenty juz przez was sprawdzone zaserwowac mu od razu coby przyszloroczne wojaze byly tylko milym wspomnieniem
...z wlasnego doswiadczenia w ponad 10 letniej jezdzie samochodami 4x4 wiem, ze zelazo odplaca sie za nasze traktowanie ... 1
...nie musze dodawac, ze tworcy najbardziej opiniotworczych postow moga liczyc na duzego przy najblizszym spotkaniu...


aro10.4>jeepwagoneer>kiasportage>suzukisamurai>lrdiscovery+hondaATrd03 = ewolucja?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
wymienić termostat i powietrze w airboxie i dętkach


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
4x4piotr:
...nie musze dodawac, ze tworcy najbardziej opiniotworczych postow moga liczyc na duzego przy najblizszym spotkaniu...

No jak tak, to ja pierwszy!!
Jeżeli faktycznie surówka to:
1.Płyny ustrojowe - wszystkie jak lecą + filtr oleju + filtr powietrza jeśli zasyfiony + filtr paliwa na wszelki wypadek .
2. Olej w gablach to też płyn ustrojowy, ale tu sama wymiana to Mao - rozebrałbym lagi i wyczyściłbym bebechy, bo po latach lubią się zaszlamić. Przy okazji weryfikacja tulejek ślizgowych i uszczelniaczy (te warto przy okazji pomieniać). No i można sprawdzić prostoliniowość rur.
3. Płyn hamulcowy przód i tył oczywiście z płukaniem układu. Jeśli masz wolne parę zeta to warto wymienić przedni przewód na taki w stalowym oplocie. Masz tam tylko jeden więc tragedii nie ma
4. Sprawdzić stan (ew. przesmarować) łożyska główki ramy, łożyska igiełkowe dźwigni tylnego amora, łozyska kół, zawias bocznej stopki, centralnej podstawki, dźwigni tylnego hamulca itp.
5. Simeringi przy kołach odrazu warto wymienić jeśli stare - to samo z tuleją po której lata simering przy tylnym kole. Jeśli jest tam wytarty rowek to dorobić/kupić nową
6. O łańcuchu to nawet gadać nie będe bo to oczywista oczywistość
7. Smarowanie linek - ale nie byle czym. Tylko specjalne spraje teflonowe itp.
8. Daj komuś doświadczonemu do osłuchania silnik - jeśli nie było to jeszcze robione, to byłoby dobrze wymienić już łańcuch rozrządu. Może tez wyjść konieczność podszlifowania stopek półpanewek trzymających wałki rozrządu, ale na to raczej jeszcze grubo za wcześnie. Te silniki żyją długo jak im sie nie przeszkadza.
9. Instalacja elektryczna - rozłączyć, oczyścić, zakonserwować, połączyć, zabezpieczyć Ze szczególnym uwzględnieniem kabloteki od regulatora napiecia. O takich pierdoletach jak sprawdzenie akumulatora to chyba nie musze nadmieniać, no nie? Sprawdź też stan styków pompy paliwa. Sprawdź i ew. wymień przewody wysokiego napięcia. Najlepiej na silikony ale broń Bosze z żyłą węglową - tylko z żyłą miedzianą. BERU robi takie kable, do nabycia na metry np. w Larssonie.
10. Fajki tez sprawdź a świece wymień odrazu jeśli wyglądają na zlatane, tylko pamiętaj żeby je dobrze wygrzać po wymianie. Niech silnik po pierwszym uruchomieniu popracuje bez gaszenia póki się nie zagrzeje do tem. roboczej.
11. Czyszczenie i regulacja gaźników - nie bierz się za to sam. Warto zlecić komuś godnemu zaufania. Późniejsze synchro gaźników rób już bez rozbierania i czyszczenia.
12. Regulacja luzów zaworowych. Trochę posrany dostęp - daj zarobić magikowi co będzie robił syncho gaźników

Jak coś zapomniałem, to Ludzie uzupełnią Prawda Ludzie? Jak coś szczegółowego to użyj opcji szukaj - na forum było już wszystko o wszystkim

Przy okazji sprawdź czy nie było jakichś głupich patentów porobionych w rodzaju 100W żarówek i innego badziewia.

Rozumiem, że na następne Biesy przyjedziesz Afri?
Zdrowia!



Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 39
Dołączył: 11.11.2007
...
Rozumiem, że na następne Biesy przyjedziesz Afri?


...mam nadzieje 1 lecz moj wladca pierscienia ma juz swoja teorie na ten temat, tak ze niechybnie przybede landrynem..

NO I NAJWAZNIEJSZE - ILE PLACILISCIE (SERWISOWI, PANU JUZIOWI...) ZA TAKI PRZEGLAG/JEGO CZESC???


aro10.4>jeepwagoneer>kiasportage>suzukisamurai>lrdiscovery+hondaATrd03 = ewolucja?

Ostatnio modyfikowany przez 4x4piotr
  bajrasz
Napisano: Piątek, 30 Listopada 2007, 13:55:24   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 62
Dołączył: 15.8.2007
Za przegląd przedsezonowy

-synchronizacja gaźników
-zawory
-filtr powietrza
-klocki przód
-płyn hamulcowy
-wymiana oleju+filtra(olej własny)
-ogólna kontrola wszystkiego

koszt brutto 800pln

pozdrawiam
bajrasz
  4x4piotr
Napisano: Piątek, 30 Listopada 2007, 18:23:42   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 39
Dołączył: 11.11.2007
w sewisie czy u pana juzia...


aro10.4>jeepwagoneer>kiasportage>suzukisamurai>lrdiscovery+hondaATrd03 = ewolucja?
  hubert
Napisano: Piątek, 30 Listopada 2007, 20:59:34   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Piotrze, jeździsz Dyskoteką ?? Ja właśnie niestety swoją sprzedałem

Sorry za taki mały offtopic...


Królewna RD07 '96
Honda @ 125


Ostatnio modyfikowany przez hubert
  bajrasz
Napisano: Sobota, 01 Grudnia 2007, 0:42:53   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 62
Dołączył: 15.8.2007
4x4piotr:
w sewisie czy u pana juzia...


w serwisie, ale weź pod uwagę, ze w tej kwocie są części, czyli klocki przód, płyn hamulcowy, filtr oleju i powietrza, hmm w sumie to i tak sporo, bo w konkurencyjnym serwisie moglem zapłacić 150 mniej za te same usługi,bo części to czesci części, a nawet bardziej sercowe podejście, ale to już jest tzw musztarda. Umyślnie nie podaje gdzie i kto, bo mogą to być subiektywne doznania, a mimo kwoty, z usługi jestem zadowolony, dodam jeszcze, ze motor mam wciągnięty na firmę, czyli to wszystko koszt...a Pan Józiu...jest zapewne tańszy, ale często brak wiedzy zastępuje "polskimi metodami" a one może dają rade, ale mamy zbyt krotki sezon by tego doświadczać, już nie wspominając o bezpieczeństwie, które od pewnego czasu jest dla mnie warte tą stówę
więcej

lista Pastora-bardzo słuszna! w moim przypadku ze wskazaniem na punkt 9!...często zapominamy o pierdoletach, które potrafią zepsuć cala zabawę...i właśnie te zapomniane kabelki za regulatorem...wrrrr, należy je często kontrolować!

pozdrawiam
bajrasz

Ostatnio modyfikowany przez bajrasz
  4x4piotr
Napisano: Sobota, 01 Grudnia 2007, 10:31:35   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 39
Dołączył: 11.11.2007
hubert:
Piotrze, jeździsz Dyskoteką ?? Ja właśnie niestety swoją sprzedałem

Sorry za taki mały offtopic...


...blad - ale do naprawienia 1 ja ze swojej staruszki-dyskoteki jestem zadowolony...w tym roku zaliczyla krym bez otwierania machy...i licze, ze afryka tez taka bedzie...


aro10.4>jeepwagoneer>kiasportage>suzukisamurai>lrdiscovery+hondaATrd03 = ewolucja?
  krystek
Napisano: Sobota, 01 Grudnia 2007, 13:01:09   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 132
Dołączył: 9.5.2007
Ja robiłem w Moto Top
-synchronizacja gaźników
-regulacja zaworów
-wymiana filtra powietrza
-wymiana oleju
-wymiana plynu hamulcowego
-wymiana filtra paliwa
-kontrola łożysk
-wymiana linki sprzęgła

za wszystko za robote ok 500zł +ok 600zl za sprzęt
jestem mocno zadowolony

zawsze mozna kupić tani filtr powietrza czy zamiennik linki, mialem kase wiec, zainwestowalem w sprzet droższydlatego tyle kasy.

pasowało by mi wymienic olej w lagach na wiosne czy to trudne bo trzeba rozbierać je bo liczy sie poziom oleju to prawda??


Africa Twin RD 07 93r
pozdrawiam


Ostatnio modyfikowany przez krystek
  podosek
Napisano: Sobota, 01 Grudnia 2007, 21:01:40   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Nie jest to skomplikowana czynnosc - z Heyenesem w dloni to juz calkiem prosta. Teoretycznie w modelach 93-96 jest sruba spustowa na dole lagi. Ale poniewaz nie znasz stanu w srodku - to trzeba je wyciagnac na stól i rozmontowac poplukac i ogladnac. Niezaleznie od stanu wymienic uszczelniacze. Olej np motul 7,5 - 2 litry wystarczy.


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
  Ropuch
Napisano: Sobota, 01 Grudnia 2007, 21:18:57   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
Miszczu Podosie, a u nas nie ma tej sruby do spuszczania oleju z lag na jej dole ??? cos mi sie wydaje ze jest az do samego konca lat produkcji ???
Osobiscie wyciagnalem je na stol...uszczelniaczy nie wymienialem...trzymaja bez klopotu ...wyplukalem i zalalem po 650ml Motorexa do kazdej z nich .
Popieram Cie w slowach powyzej....ja nie ruszam sie tylko synchro gaznikow i zaworkow - bo nie kumam, reszta ww czynnosci to przyjemnosc pracy i naprawde zaden klopot....tam sie nie ma co zjebac...baaaa...nawet nie ma tego jak za bardzo samemu popsuc....inaczej niz fabrycznie tez nie pasowac bedzie Szkoda kasy na serwisy wydawac, a samemu bedzie pewniej ze naprawde wymieniles i zalales to co chciales
Nie bujta sie pogrzebac
Hej



Africa Twin-s
  Izi
Napisano: Sobota, 01 Grudnia 2007, 23:02:35   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
najlepiej zajrzeć do książki serwisowej tam dokładnie jest wyszczególnione dokładnie co należy zrobić i kiedy
To taki najprostszy sposób i najszybszy

Ropuch Podos nie ma takich śrub do spuszczania oleju bo za nową Africę kupił



Robert "Izi" Africa
  rambo
Napisano: Sobota, 01 Grudnia 2007, 23:52:29   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
olej 7,5W najlepiej syntetyczny i nie ruszac uszczelniaczy jak nie ciekną. nie trzeba tego wszystkiego rozkręcac, ale cza to w srodku ropą wymyc. 3x po 0,5L i potem święrzy olej. zreszta bylo na forum o tym dużo


XRV 750 HRC
XL 1000 V


  Pastor
Napisano: Niedziela, 02 Grudnia 2007, 17:30:20   
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
rambo:
olej nie trzeba tego wszystkiego rozkręcac, ale cza to w srodku ropą wymyc.

Rambionku - ropą to se możesz nogi umyć Będą dłużej pachnące i to czarne spod paznokci szybciej zejdzie
Metalicznego szlamu z dna nie wypłuczesz niczem choćbyś przez tą lagę przepuścil całą rafinerię Łukoila. Tylko wybebeszenie całości i powycieranie wyciorem da gwarancje że w środku jest klar. To takie zasady ze starej dobrej szkoły, istotne dla starych dobrych motocykli Jak masz świeższy sprzęt to możesz sobie szorowanie śmiało odpuścić, ale Piotrek ma padlinę w wieku mojej, więc nie ma co oszczędzać. Tym bardziej że jak Żaba napisała: wszystko jest dla ludzi i można z tym wojować samemu.
Zdrowia



Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS


Ostatnio modyfikowany przez Pastor
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: