Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Różnice przy przednim kole zęmbatym

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Dziś było dłubane w modelach 07 ( z 93 i z 2002) stwierdziłem że jest założony na przednie koło zębate napędu gumowy krążek który wycisza pracę łańcucha dodatkowo jest założona metalowa łyżwa która prowadzi łańcuch od zewnętrznej strony.
Dodatkowo ta łyżwa uniemożliwia spiętrzenie się łańcucha wokół zębatki w razie jego pęknięcia a umożliwia wyrzucenie go na zewnątrz.
Dodatkowo w modelu 2003 wewnętrzna powierzchnia pokrywy zębatki wyklejona była również gumą.
Teraz pytanie, czy wszystkie modele Afryk powinny mieć gumowe krążki na zębatce i łyżwy prowadzące czy zaczęto to stosować dopiero od 07?
W 03 i 04 nie spotkałem tych części, a wyglądają że można je zastosować w każdej Afryce.Oczywiście może być tak że ktoś kiedyś mógł po prostu czegoś nie założyć stąd ich brak w 03 i 04 przy których miałem okazję robić..




RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Przeglądając materiały stwierdziłem że w 03 nie było tych łyżew prowadzących , natomiast w 04 i 07 były już stosowane, ale gumowe krążki na pewno były w 07 .....


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 76
Dołączył: 26.6.2007
W mojej RD03 tez nie stwierdzilem nic takiego, a naped chodzi glosno mimo ze jest nowy, moze to dołożyć? Gdzie tego szukac? W hondzie?


XRV 650 88r.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 97
Dołączył: 4.7.2007
Teraz dopiero niektorzy wiedza ze orginal to orginal. tylko kto w polsce kupuje orginal za chyba 50euro ?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
dj_1:
Teraz dopiero niektorzy wiedza ze orginal to orginal. tylko kto w polsce kupuje orginal za chyba 50euro ?

o jakim oryginale myślisz?


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
rosa:
W mojej RD03 tez nie stwierdzilem nic takiego, a naped chodzi glosno mimo ze jest nowy, moze to dołożyć? Gdzie tego szukac? W hondzie?

Weź pod uwagę że 03 mają inną kulturę pracy , są gwałtowniejsze w oddawaniu mocy mają mniejsze masy wirujące niż 07 itp...
Co do dołożenia łyżwy i gumowego wyciszacza to przy okazji zmiany napędu pomyślę nad tym.
Łyżwa i guma na koło zębate jest zwykłą częścią i na pewno do kupienia w hondzie, albo z jakiejś afryki na części.
Pozostaje tylko kwestia dopasowania do dekielka w 03.
Zbyszek nie ma tej łyżwy i po pęknięciu łańcucha musiał naprawiać silnik bo łańcuch zdemolował obudowę.
Za to Krzyśkowi też pękł łańcuch w czasie jazdy i żadnych uszkodzeń przy kole zębatym......ale łyżwę oczywiście ma.
Warto mieć te elementy.



RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
Dzieju:
Dziś było dłubane w modelach 07 ( z 93 i z 2002) stwierdziłem że jest założony na przednie koło zębate napędu gumowy krążek który wycisza pracę łańcucha dodatkowo jest założona metalowa łyżwa która prowadzi łańcuch od zewnętrznej strony.
Dodatkowo ta łyżwa uniemożliwia spiętrzenie się łańcucha wokół zębatki w razie jego pęknięcia a umożliwia wyrzucenie go na zewnątrz.


Ostatnio zmieniałem napęd (AT 2001) i rzeczywiście zębatka oryginalna miała takie części a zamiennik z Larssona nie i teraz pytanie wydawało mi się, że przy oryginale to stanowi integralną całość, ale już nie wiem, można tę gumę przełożyć do nieoryginalnej ?



RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/



Ostatnio modyfikowany przez Chomik
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 220
Dołączył: 5.9.2006
w mojej 03 jest łyżwa stalowa pod plastikową osłoną. przypuszczam że powinna być we wszystkich modelach ale ludzie sami je wyjmują, bo założenie tego "bumerangu" pod osłonę wymaga dużo cierpliwości i sprytu. poprostu ludzie uważają że jest tam niepotrzebna bo i tak jest dopóki łańcuch nie pęknie albo nie spadnie.
taka moja wersja.


stopki centralne do RD07 sprzedam
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
U mnie tez ta lyzwa wystepuje (RD04) w wersji metalowej. Jej zalozenie nie jest trudne. Zdejmowalem ja przy okazji czyszczenia plastikowej oslony zebatki.


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 23.7.2006
melduje posłusznie ze łyzwa jaki i gumy na zębatce występują również w trampku w oryginale guma jest ale w akcesoryjnej zębatce tego już nie ma a wiec na 95 % odkleję z oryginału i przykleję na akcesoryjna


transalp'06
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Pomysł przełożenia gumy jest ciekawy jest tylko jedno ale....
oryginalna zębatka teoretycznie powinna być cieńsza o grubość gumy a akcesoryjna grubsza o szer gumy.
Jest to istotne o tyle ze właśnie zewnętrzna pow gumy jest jednocześnie bazą dla ustawienia osiowego zębatki względem tylnej i nie tylko.....
Jeśli ktoś ma oryginalną z gumą i zamiennikową bez to może niech zwymiaruje je.


RD 03
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: