kamol
|
Napisano: Środa, 12 Września 2007, 14:21:18
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 25 |
Dołączył: 30.4.2007 |
|
witam wszystkich! ostatnio zauważyłem w swoim maleństwie że jak rano musze wycofać z garażu motorek aby ustawić go w kierunku jazdy 1 mam z tym kłopot, gdyz przednie klocuszki lekko a może i nawet więcej niz lekko hamują ... jak już przejadę kilka km i uzyję hamulaca normalnie w czasie drogi to najczęściej odbija i jest OK choć też nie zawsze.... co to może oznaczać?... wydaje mi się że to tak od niedawna... no chybaże dopiero zauważyłem... co sądzicie o takim zjawisku... z góry dzięki
RD07'97 & Jeep V8 5,2l
|
|
|
dj_1
|
Napisano: Środa, 12 Września 2007, 15:27:59
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 97 |
Dołączył: 4.7.2007 |
|
Niestety to zjawisko wystepuje w kazdym motocyklu . U mnie nastapilo to po 6 latach (w tym jazda zimowa co rok) Powodem jest twardniecie uszczelek gumowych . Chcesz miec znowu na 6 - 7 lat spokuj to musisz wymienic wszystkie gumki jakie tam sa. Jest ich w sumie na obydwu stronach chyba 12 sztuk. Ja kupilem je w Hondzie i zaplacilem okolo 40Euro ! Uwaga kombinowanie i czyszczenie pomoze tylko na pare tygodni a wiec lepiej kup czesci . Po wymianie masz na 100% spokuj.
|
|
|
misiak
|
Napisano: Środa, 12 Września 2007, 21:35:03
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 149 |
Dołączył: 4.3.2006 |
|
mam chyba podobny problem. z tym że po zdjęciu klocków zauważyłem że górne wykładziny są bardziej zjechane od dolnych , czy to oznacza że mam wymienić tylko uszczelki na gornych tłoczkach? a DJ napisz czy zmieniałeś je sam czy zleciłeś serwisowi?
sebastian rd07 B
Wolę mieć brzuch od piwa, niż garb od pracy
|
|
|
Pastor
|
Napisano: Czwartek, 13 Września 2007, 7:38:44
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 631 |
Dołączył: 30.3.2005 |
|
kamol: | witam wszystkich! ostatnio zauważyłem w swoim maleństwie że jak rano musze wycofać z garażu motorek aby ustawić go w kierunku jazdy 1 mam z tym kłopot, gdyz przednie klocuszki lekko a może i nawet więcej niz lekko hamują ... jak już przejadę kilka km i uzyję hamulaca normalnie w czasie drogi to najczęściej odbija i jest OK choć też nie zawsze.... co to może oznaczać?... wydaje mi się że to tak od niedawna... no chybaże dopiero zauważyłem... co sądzicie o takim zjawisku... z góry dzięki |
Y! Zanim zaczniesz pruć uszczelki sprawdź czy tłoczek pompy cofa się do końca. Zrób tak - jak stwierdzisz, że koło się blokuje to zwyczajnie zdejmij klamkę hamulca. Jeśli blokada wtedy ustąpi, to wszystko jasne Zdrowia
Nie odkryję Ameryki Że też kocham te Afryki. Ale dane niech mi będzie Wał kardana mieć w napędzie... ======================== PastoR100GS
|
|
|
Kazmir
|
Napisano: Czwartek, 13 Września 2007, 10:53:42
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 32 |
Dołączył: 6.9.2007 |
|
Po zakupieniu i przywiezieniu swojej AT na przyczepie do domu okazało się że sprzętem nie można cofnąć do tyłu Blokowało aż do uślizgu - do przodu również występowało słabe blokowanie. Jak rozebrałem zacisk okazało się , że głównym powodem są rozmazane lepiące się ze starości oringi przeciwkurzowe Tłoczki natomiast były sprawne ale wymieniłem je również ale to z całkiem innego powodu Nie mam z tego kompa możliwości pokazania tego na zdjęciu Chodzi o to że ze starości rozwarstwia się tłoczek gumowy a czym to grozi to wiadomo. Najlepiej wymień cały komplet „gumek" Sprawdź czy nie masz śladów korozji na tłoczysku metalowym można drobne naloty lekko zapolerować
Zapomniałem dodać przy okazji możesz sprawdzić stan czystości w zbiorniczku i zalać płynem hamulcowym nowszej generacji np.> Motul DOT 5.1
Ostatnio modyfikowany przez Kazmir
|
|
|
kamol
|
Napisano: Piątek, 14 Września 2007, 8:28:26
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 25 |
Dołączył: 30.4.2007 |
|
PASTOR ..."to zwyczajnie zdejmij klamkę hamulca" nie do końca chyba zrozumiałem... tzn jak zblokuje to poprostu odkręcić klamkę od kierownicy?... i zobaczyc czy odpuści?... a co do gumek to właśnie czekam na oferte z firmy wrocławskiej co "dilują" i naprawiaja Hondy...a może ktoś ma lepsze źródło?... z góry dzieki
RD07'97 & Jeep V8 5,2l
|
|
|
Pastor
|
Napisano: Piątek, 14 Września 2007, 8:55:23
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 631 |
Dołączył: 30.3.2005 |
|
kamol: | PASTOR ..."to zwyczajnie zdejmij klamkę hamulca" nie do końca chyba zrozumiałem... tzn jak zblokuje to poprostu odkręcić klamkę od kierownicy?... i zobaczyc czy odpuści? |
DOKŁADNIE tak. I daj znać czy pomogło. Zdrowia
Nie odkryję Ameryki Że też kocham te Afryki. Ale dane niech mi będzie Wał kardana mieć w napędzie... ======================== PastoR100GS
|
|
|
Pawcio
|
Napisano: Piątek, 14 Września 2007, 18:46:36
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 85 |
Dołączył: 24.3.2005 |
|
Miałem podobny problem. Zdjąłem zaciski, nacisnąłem kilka razy klamkę żeby wysunąć tłoczki, przeszlifowałem bardzo drobnym papierem końcówki które wystawały i były lekko skorodowane i zabrudzone, wcisnąłem tłoczki na swoje miejsce, założyłem i działa jak nowe. Co do zmiany uszczelniaczy to na pewno jest to dobry pomysł. U mnie nie było jeszcze takiej potrzeby.
RD03 + RD07
|
|
|
Pawcio
|
Napisano: Piątek, 14 Września 2007, 18:48:20
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 85 |
Dołączył: 24.3.2005 |
|
Zapomniałem jeszcze dodać, że jak zdejmiesz zacisk to sprawdź czy tłoczki lekko się cofaja jak puszczasz hamulec.
RD03 + RD07
|
|
|
kamol
|
Napisano: Poniedziałek, 17 Września 2007, 14:49:16
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 25 |
Dołączył: 30.4.2007 |
|
dzięki za wszystkie sugestie... nie miałem teraz w week czasu a i chyba moja Afri wyczuła że coś jest nie tak bo od kilku dni hamulec działa bez zastrzeżeń więc narazie zbieram info i czekam na jej "wyskok"
RD07'97 & Jeep V8 5,2l
|
|
|
misiak
|
Napisano: Piątek, 21 Września 2007, 1:05:15
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 149 |
Dołączył: 4.3.2006 |
|
a tutaj link gdyby trzeba było komuś zmieniać uszczelniacze w zaciskach http://www.motobot.pl/www/str/skl.php?gr=929295&iep=2&ob=34574
sebastian rd07 B
Wolę mieć brzuch od piwa, niż garb od pracy
|
|
|