Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> blokujący hamulec?

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 25
Dołączył: 30.4.2007
witam wszystkich!
ostatnio zauważyłem w swoim maleństwie że jak rano musze wycofać z garażu motorek aby ustawić go w kierunku jazdy 1 mam z tym kłopot, gdyz przednie klocuszki lekko a może i nawet więcej niz lekko hamują ... jak już przejadę kilka km i uzyję hamulaca normalnie w czasie drogi to najczęściej odbija i jest OK choć też nie zawsze.... co to może oznaczać?... wydaje mi się że to tak od niedawna... no chybaże dopiero zauważyłem... co sądzicie o takim zjawisku... z góry dzięki


RD07'97 & Jeep V8 5,2l
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 97
Dołączył: 4.7.2007
Niestety to zjawisko wystepuje w kazdym motocyklu . U mnie nastapilo to po 6 latach (w tym jazda zimowa co rok) Powodem jest twardniecie uszczelek gumowych . Chcesz miec znowu na 6 - 7 lat spokuj to musisz wymienic wszystkie gumki jakie tam sa. Jest ich w sumie na obydwu stronach chyba 12 sztuk. Ja kupilem je w Hondzie i zaplacilem okolo 40Euro ! Uwaga kombinowanie i czyszczenie pomoze tylko na pare tygodni a wiec lepiej kup czesci . Po wymianie masz na 100% spokuj.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 149
Dołączył: 4.3.2006
mam chyba podobny problem.
z tym że po zdjęciu klocków zauważyłem że górne wykładziny są bardziej zjechane od dolnych , czy to oznacza że mam wymienić tylko uszczelki na gornych tłoczkach?
a DJ napisz czy zmieniałeś je sam czy zleciłeś serwisowi?


sebastian rd07 B

Wolę mieć brzuch od piwa, niż garb od pracy
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
kamol:
witam wszystkich!
ostatnio zauważyłem w swoim maleństwie że jak rano musze wycofać z garażu motorek aby ustawić go w kierunku jazdy 1 mam z tym kłopot, gdyz przednie klocuszki lekko a może i nawet więcej niz lekko hamują ... jak już przejadę kilka km i uzyję hamulaca normalnie w czasie drogi to najczęściej odbija i jest OK choć też nie zawsze.... co to może oznaczać?... wydaje mi się że to tak od niedawna... no chybaże dopiero zauważyłem... co sądzicie o takim zjawisku... z góry dzięki


Y!
Zanim zaczniesz pruć uszczelki sprawdź czy tłoczek pompy cofa się do końca. Zrób tak - jak stwierdzisz, że koło się blokuje to zwyczajnie zdejmij klamkę hamulca. Jeśli blokada wtedy ustąpi, to wszystko jasne
Zdrowia



Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 32
Dołączył: 6.9.2007
Po zakupieniu i przywiezieniu swojej AT na przyczepie do domu okazało się że sprzętem nie można cofnąć do tyłu Blokowało aż do uślizgu - do przodu również występowało słabe blokowanie.
Jak rozebrałem zacisk okazało się , że głównym powodem są rozmazane lepiące się ze starości oringi przeciwkurzowe Tłoczki natomiast były sprawne ale wymieniłem je również ale to z całkiem innego powodu Nie mam z tego kompa możliwości pokazania tego na zdjęciu Chodzi o to że ze starości rozwarstwia się tłoczek gumowy a czym to grozi to wiadomo. Najlepiej wymień cały komplet „gumek" Sprawdź czy nie masz śladów korozji na tłoczysku metalowym można drobne naloty lekko zapolerować

Zapomniałem dodać przy okazji możesz sprawdzić stan czystości w zbiorniczku i zalać płynem hamulcowym nowszej generacji np.> Motul DOT 5.1

Ostatnio modyfikowany przez Kazmir
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 25
Dołączył: 30.4.2007
PASTOR ..."to zwyczajnie zdejmij klamkę hamulca" nie do końca chyba zrozumiałem... tzn jak zblokuje to poprostu odkręcić klamkę od kierownicy?... i zobaczyc czy odpuści?... a co do gumek to właśnie czekam na oferte z firmy wrocławskiej co "dilują" i naprawiaja Hondy...a może ktoś ma lepsze źródło?... z góry dzieki


RD07'97 & Jeep V8 5,2l
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
kamol:
PASTOR ..."to zwyczajnie zdejmij klamkę hamulca" nie do końca chyba zrozumiałem... tzn jak zblokuje to poprostu odkręcić klamkę od kierownicy?... i zobaczyc czy odpuści?

DOKŁADNIE tak. I daj znać czy pomogło.
Zdrowia



Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 85
Dołączył: 24.3.2005
Miałem podobny problem. Zdjąłem zaciski, nacisnąłem kilka razy klamkę żeby wysunąć tłoczki, przeszlifowałem bardzo drobnym papierem końcówki które wystawały i były lekko skorodowane i zabrudzone, wcisnąłem tłoczki na swoje miejsce, założyłem i działa jak nowe. Co do zmiany uszczelniaczy to na pewno jest to dobry pomysł. U mnie nie było jeszcze takiej potrzeby.


RD03 + RD07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 85
Dołączył: 24.3.2005
Zapomniałem jeszcze dodać, że jak zdejmiesz zacisk to sprawdź czy tłoczki lekko się cofaja jak puszczasz hamulec.


RD03 + RD07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 25
Dołączył: 30.4.2007
dzięki za wszystkie sugestie... nie miałem teraz w week czasu a i chyba moja Afri wyczuła że coś jest nie tak bo od kilku dni hamulec działa bez zastrzeżeń więc narazie zbieram info i czekam na jej "wyskok"


RD07'97 & Jeep V8 5,2l
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 149
Dołączył: 4.3.2006
a tutaj link gdyby trzeba było komuś zmieniać uszczelniacze w zaciskach http://www.motobot.pl/www/str/skl.php?gr=929295&iep=2&ob=34574


sebastian rd07 B

Wolę mieć brzuch od piwa, niż garb od pracy
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: