Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> kicha

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 104
Dołączył: 12.3.2007
Witam. Wiec Afri poszła na regulacje. Wróciła i po 200km zaczęła sobie kichac w gaznik na wolnych obrotach. Chodzi o tylny gar. Miała regulowane zawory synchro i regulowane gazniki. do kolesia mam daleko zeby odwiesc na reklamacje wiec kumpla sprowadziłem z wakuometrami i obadalismy sprawe. wszystko miodzio sie okazał łącznie z zaworami. Koles co mi ją wczesniej robił mówił ze mam dysze jakies dziwne (115) czyli mniejsze. i teraz chodzi o to ze nie moge znalesc nigdzie danych na temat składu mieszanki pod te dysze. robiłem metodą prób ii błedów i i tak wali w ten gaznik. Wiec juz nie wiem. zostały jeszcze swiece które na bank są nie takei jak powinny ale czekam na nowe. Czyba ze jest mozliwosc ze kolo cos popiepszył przy składaniu gaznika. podpowiem ze to model RD07A z 1996r. wiec gazniki ma napewno inne niz inne modele wiec moze dysze dlatego tez...... pomocy


Sztuka sztuce nie jest równa...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Dwa razy dałem sie dotknąć do mojego sprzęta niby mechanikom......
raz dałem wymienić w lagach uszczelniacze-skutek to zniszczone uszczelniacze przy montażu oraz nieprawidłowe złożenie dolnych elementów i tulejki prowadzącej( mogła mi jedna z lag zblokować sie np na ciasnym winklu...i gleba ).
Zostało to wszystko od nowa rozebrane i prawidłowo złożone.Dodam że olej ktory wylałem z lag po przejechaniu ok 400km od roboty wyglądał jak by go nikt nie zmienił (wyleciał czarny i zużyty).
Drugi raz to regulacja zaworów i gaźników, o ile zawory były prawie wyregulowane( jeden musiałem sobie poprawić) o tyle gaźniki musiałem obydwa przestroić( skład mieszanki) na swoje ucho oko i rękę..... dopiero zaczęła dobrze jechać.
synchronizację tylko kontroluję bo przez ostatnie 25tyskm nie było konieczności poprawy.
Jak wynika ze statystyki na 2 razy 2 niewypały..... dlatego wolę sam sobie grzebać.
No chyba że będę miał do kogoś naprawdę 100% zaufanie które póki co jest na poziomie zerowym a będę miał robotę z która będzie przekraczać moje możliwości narzędziowo-techniczne.




RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 104
Dołączył: 12.3.2007
Dzięki Dzieju. pomogłes mi . fakt jest taki ze nie chodzi jak ma . ale drugi fakt jest taki ze chodziła bezbłednie. koles jest naprawde mega mozg, cała moja ekipa robi u niego fury i są zadowoleni,i co wazniejsze nie robi tego dla kasy. 100 zł wziął za pełną regulacje z zaworami i czyszczeniem gazników. Po sprawdzeniu wszystkiego przeze mnie i kumpla wszystko jest cacy
. Zaworki tez jak w zegarku. Dzwoniłem do niego i obstawia swiece i nic wiecej. zobaczymy.....pozdro


Sztuka sztuce nie jest równa...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 93
Dołączył: 23.8.2007
Powiem tak, ja moją AT byłem zmuszony rozebrać ( rozpołowić) i dostać sie aż do panewki głównej na wale i całość zweryfikować, zamówić części złożyć, wyregulować itd. Wszystko zrobiłem sam (jedynie co to forum Wasze mi bardzo pomogło - nawet nie byłem zalogowany by wszystkie interesujące mnie tematy odnaleźć), mechaników nie brałem pod uwagę- podobne wrażenia w moim poprzednim moto jak Dzieju. Ale do rzeczy, po złożeniu całośći nie palił raz na jeden raz na drugi cylinder więc sprawdzanie luzów dwa razy gaźników czyszczenie regulacja także dwa razy już mnie to wszystko zaczeło irytować (rozbieranie- składanie- próba -nic i nic) więć może cewki poprzekładałem i.......nic. Śruba regulacji mieszanki............. nic, Kupiłem nowe świece GRA do dzisiaj . Także mała rzecz a cieszy. AT ciągle na dotarciu. Pozdrawiam życze sukcesów.


XRV 750
LR discovery
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Skoro jest taki dobry to nie powinno źle działać po robocie, a zwłaszcza że jak piszesz wszystko jest dobrze....choć nie do końca.
A świece tak nagle po regulacjach by się nie stały niesprawne.
Spróbuj poustawiać skład mieszanki, zacznij od 2.0 obr potem przestawiaj po 0.1 aż do 2.5 sprawdź czy będzie różnica.
U mnie po dołożeniu obr strzelanie w rurę trochę osłabło.




RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 76
Dołączył: 21.12.2006
U mnie strzelało w gaźniki, po tym, jak przy montowaniu góry gaźników podwinął się kołnierz membrany i była tam nieszczelność, do tego doszła nieszczelność przy kolektorze ssącym (brała lewe powietrze). Po usunięciu obu rzeczy jest OK, ale nie wiem która z tych przypadłości była odpowiedzialna na strzelanie.


RD01, RD04 i wiele innych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Znalazłem na sieci coś takiego do ustawiania składu mieszanki i zamierzam zainwestować w to kaskę :

http://www.carbtune.com/colortune.html

Z tego co zrozumiałem wkręca się to coś zamiast świecy i ponieważ to coś jest przezroczyste to widać kolor spalania mieszanki i na tej podstawie można ustawić jej skład ...

Przy okazji chyba zamówię tam wakuometr


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
hubert:
Przy okazji chyba zamówię tam wakuometr

Jak zamowisz daj znac jak sie sprawuje, bo wyglada ciekawie... moze warto sie zaopatrzyc....



RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Ok jak go zamówię i przetestuję to na pewno się pochwalę ...


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Mecia:
Witam. Wiec Afri poszła na regulacje. Wróciła i po 200km zaczęła sobie kichac w gaznik na wolnych obrotach. Chodzi o tylny gar. Miała regulowane zawory synchro i regulowane gazniki. do kolesia mam daleko zeby odwiesc na reklamacje wiec kumpla sprowadziłem z wakuometrami i obadalismy sprawe. wszystko miodzio sie okazał łącznie z zaworami. Koles co mi ją wczesniej robił mówił ze mam dysze jakies dziwne (115) czyli mniejsze. i teraz chodzi o to ze nie moge znalesc nigdzie danych na temat składu mieszanki pod te dysze. robiłem metodą prób ii błedów i i tak wali w ten gaznik. Wiec juz nie wiem. zostały jeszcze swiece które na bank są nie takei jak powinny ale czekam na nowe. Czyba ze jest mozliwosc ze kolo cos popiepszył przy składaniu gaznika. podpowiem ze to model RD07A z 1996r. wiec gazniki ma napewno inne niz inne modele wiec moze dysze dlatego tez...... pomocy


Z tym modelu powinny byc #115 na obu garach. I tak juz do konca produkcji. (o ile nie masz wersji austiacjiej jak Enzo) Latwo sprawdzic bo gaznik nie ma czyjnika polozenia przepustnicy. (nie jest podlaczony do prądu ))
Sklad ma byc na 2,25 obrotu. Sprawdz jeszcze linki ssania i czy dobrze siedzi guma od airboxu. Zwlaszcza na przednim cylindrze Sprawdz poziom paliwa w komorach. Swiece MUSZA byc takie jak fabryka pisze.
I musi działac.



pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 32
Dołączył: 6.9.2007
Cze..
Hubert taką „kolorową świecę" mam od 10 lat leży w garażu. Za grosze dostałem to od ruskich !!!
Szkoda kasy wpadnij jak chcesz to się tym pobawisz. Wakuometr wystarczy jeden sprawdzałem to na swojej.
Odpada ci problem z przekłamaniami między samymi zegarami. Lepiej byłoby kupić miniaturową kamerę podłączyć przez np. USB do kompa i mieć obraz spalania na monitorze co ty na to?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Czyli taka świeca się nie sprawdza ?? W czym tkwi problem ??

A z tą kamerą to tak na serio czy żartujesz ??


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 32
Dołączył: 6.9.2007
Od czasu do czasu jestem na Wolumenie nie żartuję popytam się ile taka kamera by kosztowała
Przez ten wziernik widać proces spalania ale najlepiej byłoby to robić w nocy w dzień nie wiele zobaczysz.
Ja w swojej zaobserwowałem nie wielkie zmiany koloru a to dlatego że w tym typie gaźnika śrubą zmieniasz ilość gotowej mieszanki a nie jej skład. Dodatkowym atutem jest to że na ekranie możesz ustawić próbkę koloru - wzorca.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Kazmir:
a to dlatego że w tym typie gaźnika śrubą zmieniasz ilość gotowej mieszanki a nie jej skład


Kurcze a ja myślałem że zmienia sie skład mieszanki


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 32
Dołączył: 6.9.2007
Dzieju jak był ostatnio u mnie (pozdr) wspominał o tym że jak silniki mają nawinięte ponad 100tyś to śrubę reg powinno się odkręcić np. o 0,5 do1.0 obrotu. Zgoda ale gorszy stan techniczny silnika nie jest tu moim zdaniem głównym powodem zwiększenia dawki paliwa. Zaobserwowałem to na swojej pięknej długonogiej która ma potwornie wyrobione osie przepustnic. Przez te właśnie nieszczelności dostaje się powietrze zubożając mieszankę. I nie ma nic złego że szubę tą odkręcimy do 4 obr. Okazuje się że silnik znowu łapie równą pracę
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: