Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Śruba w dekielku - jak odkręćić

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 126
Dołączył: 18.9.2005
Więc chcąc ustawić zaworki zrzuciłem osłonę silnika obejrzałem sobie tą śrubę w lewym deklu po odkręceniu której można pokręcać wałem korbowym i ...
zakląłem szpetnie.
Mechanicy którzy robili to wcześniej odkręcali ją jakimś meslem i młotem klucz imbusowy nawet nie chce udawać ze o coś haczy po prostu ryfa.
A teraz pytania:
1) Czy taka śruba występuje jako część zamienna? Czy pasi od innych modeli Hondy?
2) Jak ją wydłubać bez demontażu dekla
3) Czy lewy dekiel silnika da się wydłubać bez demontażu silnika z ramy?




RD04 >>> RD07A
Warszawa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Znam ten ból. Też mam zjechane łoże klucza imbusowego. Odkręciłem przecinakiem i młotkiem. Naciąłem brzeg nakrętki tak, by przecinak mógł się zaprzeć, i za pomocą impulsów kinetycznych jakos się udało . Aha, napuść przed odkręcaniem płynu hamulcowego na brzegi tej nakrętki, żeby spenetrował gwint - łatwiej pójdzie. O WD40 zapomnij - dot4 jest genialny.

W Hondzie nakrętka z oringiem to 70pln. Pasuje chyba do wszystkich hondowskich V'ek tego typu (Trampki, Afryki, Shadowki, NTV, Deauville).


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
Truck:
[...]
1) Czy taka śruba występuje jako część zamienna? [...]


tak; zajrzyj tutaj:
http://zsf-motorrad.de/index.php?cPath=2653446_2653457

cena to 21 Euro (poz 19 i 25), ale w polskim serwisie może być taniej. Właśnie zamówiłem inną śrubę - wg cennika 6,5Euro, a kosztowała w przeliczeniu 4...


AT RD07A/B '96

Ostatnio modyfikowany przez barthez
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
To niestety typowy bląd. To sruba aluminiowa i latwo sie zapieka. Dokreca sie ja bardzo lekko, choc jej rozmiar by na to nie wskazywał.
W Polsce okolo 70 zeta w salonie.

Do do polewania DOTem to nie sluchaj niemądrych kolegów. Konstrukcja tej srubki uniemozliwia penetracje. Ma dookola Oring.
Slifierka kątowa i przecinak - wychodzi bez najmniejszego problemu.

I zmien mechanika





pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria


Ostatnio modyfikowany przez podosek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 93
Dołączył: 23.8.2007
Przerabiałem temat, mlotek, slifierka kątowa, przeciank. Po całej sprawie ową nakrętkę napiłowałem na całej długości i teraz wchodzi tam bardzo szeroki śrubokręt ( no chyba że mały przecinak ). Po drastycznych zabiegach całość wypolerowałem pastą polerską i jest git prawie jak nowe i nie trzeba kupować. Co do lewej pokrywy , to nie trzeba nic wyciągac z ramy. pozdrawiam


XRV 750
LR discovery
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 126
Dołączył: 18.9.2005
No to i dobrze
dzięki za pomoc.
I na koniec dwie jakżeż genialne uwagi
1) Jak radzi Podosek mechaników trzeba zmienia - ja zmieniłem na samego siebie, póki nie napotkam ściany nie do pokonania żaden mechanik sie nie zbliży do mojego moto
2) Czytałem dzisiaj wątek o zastępstwie dla Africy (w dziale inne). Poza wszystkimi argumentami przeciw wymianie sprawdźcie na stronie Varadero i BMW czy poradzą wam jak odręcic śrubkę
MMA


RD04 >>> RD07A
Warszawa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Nie uważam, że jestem niemądry


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: