Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> naciąg łańcucha

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
jako że to mój pierwszy motur z łańcuchem chciałem zapytać przy jakim numerze na podziałce pomyśleć o wymianie łańcucha? nie mam żadnych oznaczeń pokazujących, że już pora zawsze wystarczała zmiana oleju a tu ten łańcuch
może to głupie pytanie ale liczę na mondre podpowiedzi


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
witam, wydaje mi sie ze tam regulacja jest do "35" lub "40" ?????
pod koniec, ja jak juz mam 36-38 dzialam w kierunku wymiany


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 524
Dołączył: 6.8.2007
naiwne pytanie; a jak rozpoznać, że zębatki są do wymiany ? Czy równolegle powinno się je wymieniać z nowym łańcuchem ?


RD07a
===============
http://www.motopodroze.strefa.pl/

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
wymienia się cały napęd. dlatego pytam o łańcuch bo to moja pierwsza wymiana. temat zakówka czy spinka też był więc nie pytam. tylko na jakim numerku zakończyć żywot starego.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
kolega dociagnal do 39. ale nie jezdzil w zadne trasy. ja teraz zdjalem przy 30 jak jechalem na wakacje i nie chcialem miec niespodzianek. co do wymiany calego zestawu napedowego kontra wymieniania co 12 000km tylko przedniej zebatki zalecam wypowiedzi w tym temacie Guziboya. ja sie do nich stosuje i spokojnie sie zrobi ba lancuchu 30 000km i wiecej


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 126
Dołączył: 18.9.2005
Witaj
Ponieważ jak Ty przeżywałem "cierpienia młodego Wertera" spowodowane kwestią łańcuchową (pierwsze moto inne niż SHL, WSK) to mimo niezbyt dużego doświadczenia coś powiem.
1) Mój łańcuch miał do końca naciągu jeszcze prawie 1/4 ale i tak go dziada musiałem wymienić bo był nierówno wyciągnięty, Naciągnięty jak baranie jaja w jednym miejscu po przekręceniu koła smutno zwisał. czyli wg. mnie kwestia wymiany łańcucha to nie tylko możliwość naciągnięcia ale także równomierne zużycie. ( A jak teraz cisz nie ma miarowego szur, szur o osłonę na wahaczu)
2) Jak napisałeś kwestia zapinać czy zakuwać była wałkowana ale mam sekundę to Ci napisze jak ja to rozwiałem. Poszedłem do Larssona kupiłem łańcuch juz zakuty, wywaliłem wahacz co okazało się prościutkie (jedyne ale to klucz bodajże 24 nasadowy do odkręcenia wahacza) i mam wymieniony napęd bez konieczności szukania zakuwarki, martweinia sie czy dobrze zakute itp. A dodatkowo w komplecie była spinka która się przyda jakby co
3) Ja jestem „blokersem” i robiłem toto bez garażu imadła itp więc sugeruję poluzować śruby mocujące zębatki zanim jeszcze wyjmiesz koło z motocykla / zdejmiesz łańcuch po prostu jest się o co zaprzeć
To tyla z moich doświadczeń łancuchowych
MMA



RD04 >>> RD07A
Warszawa


Ostatnio modyfikowany przez Truck
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004

przednie zebatka po 12000 - 15000 mniej wiecej w połowie zywotnosci łancucha do wymiany !!!
mialem juz łancuch zakuty na amen , a teraz mam spinke
dla mnie jeden WUJ.


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
czy rozpinając wahacz należy się spodziewać wymiany np łożysk, uszczelek, dupereli? czy raczej się tego nie robi? przebieg mam ok 30 000 i nie wyczówam żadnego luzu w zawieszeniu. jak obadać czy ślizgi są do wymiany i czego się jeszcze spodziewać. każda rada cenna.
wiem, że to prostackie pytania ale to mój pierfszy raz ;P


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
klanol:
czy rozpinając wahacz należy się spodziewać wymiany np łożysk, uszczelek, dupereli? [...] każda rada cenna.
wiem, że to prostackie pytania ale to mój pierfszy raz ;P


Żadnych uszczelek, żadnych łożysk nie musisz wymieniać. Trzeba odkręcić max dwie śruby z tego co pamiętam - naprawdę nie ma się czego bać! Nawet nie trzeba całkowicie zdejmować wahacza i resoru tylko odchylić.


AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 126
Dołączył: 18.9.2005
Ze śrub masz
Oś wahacza (chyba 24 nasadowy)
Połączenie wachacza ze sprężyną
2 sruby plastikowej osłony zębatki zdawczej (8 chyba - u mnie były zapieczone dobry klucz nasadowy sie przyda)
2 śruby na zembatce zdawczej
śruba ośi tylnego koła
no i śruby mocująće zembatkędo tylnego koła chyba 5 lub 6 nie pomnę

I jeszcze zdjąłem osłone silnika (ta aluminową michę + 4 śruby)
Ot i cąła sprawa zdiwisz sie jakie to proste (ja sie zdziwiłem)




RD04 >>> RD07A
Warszawa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 191
Dołączył: 27.11.2005
Jeśli masz to co ja. Czyli grubymi paluchamy jesteś w stanie zepsuć nawet rzeczy niepsowalne to przy odchylaniu wachacza podczas wyjmowania ( wkładaniu ) łańcucha, nie zachacz o sprężynę światła stopu. Mnie się to udało i rozciągnąłem ja skutecznie i musiałem skracać. Powodzenia


At Rd 07 i Zundapp DBK 200 zawsze gotowe do jazdy w pizdu...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
no właśnie, jak chyba też nie byłem zbyt ostrożny i rozciągnąłem sprężynę od stopu... i teraz nie mam, ale i tak prawie tylko przednim hamuję 1


AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 176
Dołączył: 21.6.2007
Może lepiej wogóle zdemontować czujnik wraz ze sprężyną przed dobieraniem się do wachacza, tak dla pewności


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
jeszcze wznowie temat, na jakim nr na podziałce wymienić bo w końcu nie wiem czy mam kupować teraz, czy jeździć jeszcze w przyszłym sezonie i wymienić przed wakacjami ?


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 27
Dołączył: 11.8.2007
To i ja podepne sie pod temat. Pytanie moje dotyczy bezpośrednio napięcia łąńcucha, a nie jego stopnia zużycia. A mianowicie: Jaki trzymacie luz łańcucha i w jakich okolicznościach mierzony (moto na centralce -wachacz swobodnie wiszący, moto na bocznej stopce -wachacz lekko ugiety ciężarem motocykla)?
Dodam że temat istotny bo moja afri zanim ją kupiłem miała rozbierany motor do wymiany łożyska wałka zdawczego (efekt zaniedbania naciągu łańcucha -zbyt mały zostawiony luz).
W DRce mierze czasem luz miarką w pół jego długośći ale generalnie staram się trzymać możliwie luźny byle tylko sie zbytnio nie trzepał.
pozdrawiam kamek


Dr 650R i XRV 07A
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: