Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Czy wam też nierówno wyciągają się łańcuchy?

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Normalnie podobno krzywo wyciągnięty D.I.D. to ewenement. Zapraszam do mnie do garażu, 5pln za bilet... Jak naciągacie łańcuchy? Luz ma być 35-45mm, ale w jakiej pozycji? Na centralce? Na bocznej? Na kołach z siedzącym kierowcą?

Swoją drogą mam chyba hondowski napęd. Nie sądzę, by miał 16 lat (i 60kkm przy 30% naciągu), więc pewnie bambino się szarpnął na napęd w ASO. W Polsce tylna zębatka kosztuje 500pln


Czarna RD04'91- nówka z salonu.

Ostatnio modyfikowany przez wieczny
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 176
Dołączył: 21.6.2007
Ja z ciekawości sprawdziłem dzisiaj swój, wygląda na równomiernie wyciągnięty (a przynajmniej róznica jest znikoma).
Nie wiem co to jest za łańcuch bo jest zasyfiały i nie chciało mi się go czyścić.
Ja we wszystkich motocyklach luz ustawiałem siedząc na sprzęcie.


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 884
Dołączył: 5.12.2004
Mi zawsze krzywo... A napinasz lancuch siedzac na nim. Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Powiem Wam, że zdania są podzielone - jedni mówią, że na kołach, inni że z pasażerem. Centralkę podałem dla zmyłki . Chyba będę musiał wybulić kasę na nowy napęd... Niby zębatki nie mają jeszcze konkretnych wytarć, ale bo ja wiem... taki półśrodek stosować...?


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 176
Dołączył: 21.6.2007
Land:
Mi zawsze krzywo... A napinasz lancuch siedzac na nim. Pozdrawiam


No nie, tak sie chyba nie da
Najpierw napinam, a puźniej siadam i sprawdzam czy jest dobrze.

Co do sprawdzania z pasażerem, to istotna uwaga, ostatnio jak napiołem pod siebie i wszystko było ok, to po tym jak dosiadła się na tyle moja luba, łańcuch zrobił się napięty jak struna co napewno nie służy jemu samemu, jak i łożysku wałka zdawczego.

Ogólnie większość jeżdzę sam i ustawiam pod siebie , ale jak będę wybierał sie gdzieś w dłuższą trasę to ustawie z pasażerem




 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 171
Dołączył: 12.1.2005
Ja mam RK wzmacniany i rozciąga się nierównomiernie jak mój poprzedni IRIS Ale może starczy na dłużej niż tamten.
Po naciągnięciu łańcucha zawsze sprawdzam siadając na nim jego napiece. Jeśli jadę w 2 osoby z bagażami to napięcie musi być mniejsze- trzeba zawsze sprawdzić pod pełnym obciązeniem z jakim będziemy aktualnie jeździć.


Transalp '96 i ETZ 250
http://www.mzrider.republika.pl gg: 1722416 ; skype: mzrider
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
A jest sens zamiast 525V8 (bo V9 nie ma w sprzedaży) kupić 525zVM2 (najmocniejszy 525)? Zębatki Sunstar oczywiście. Co mi to może dać? Łańcuch, który wytrzyma jakieś 40-50kkm, czy również około 30kkm, bo zużyją mi się zębatki ?


Wypytuję, bo dotychczas jeździłem motocyklem, który nie miał (prawie) w swojej konstrukcji żadnego łańcucha, a same wały i koła zębate i po prostu nie mam obycia. A "ludzie gadajo", że V'ki dodatkowo swym charakterem chętniej wyciągają łańcuchy.


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Ale glupoty tu wypisujecie...

4,5 cm luzu jest wystarczajace zeby po dobicu tylnego amortyzatora lancuch naciagnal sie maksymalnie i nie oberwał niczego.
Lancuch sie napina na PODSTAWCE BOCZNEJ, bez zadnego obciazenia i równym plaskim terenie.
Lancuch sie moze wyciagac nierownomiernie dlatego szukamy najciasniejszego punktu i na min regulujemy 4,5 cm.
Howgh




pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 171
Dołączył: 12.1.2005
Podosek, masz rację - sprawdziłem w manualu. Na podstawce bocznej i luz na środku łańcucha 35-45 mm.


Transalp '96 i ETZ 250
http://www.mzrider.republika.pl gg: 1722416 ; skype: mzrider
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: