Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Klocki hamulcowe

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 171
Dołączył: 12.1.2005
W tylnim kole ścieraja mi się bardzo nierówno klocki hamulcowe, nie oba w jednakowym tempie i równolegle. lecz po skosie. Tzn ta część okłądzin z tyłu ściera sie bardziej z prawej strony a ta przednia bardziej z lewej. Ogólnie mogłyby jeszcze posłużyć a tak trzeba je wymieniać bo w jednym miejscu są zeszlofowane prawie do metalu.
Co może być powodem? Mam kilka opcji ale chcę usłyszeć wasze zdanie.
Poza tym sam hamulec ma lekki luz, jak go sie chwyci to można poruszać kilka mm w lewo i prawo. Wszystkie śruby są dociągnięte. Czy tak ma być?


Transalp '96 i ETZ 250
http://www.mzrider.republika.pl gg: 1722416 ; skype: mzrider
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 76
Dołączył: 21.12.2006
Na początek proponuję zdjąć zacisk i sprawdzić stan osi, po których porusza się cały zacisk poprzecznie do osi motocykla. Zacisk powinien mieć możliwość takiego ruchu ale nie powinien latać. Wszystko trzeba wyczyścić i nasmarować smarem do układów hamulcowych (silikonowy), wymienić gumy, jeżeli są zniszczone. Jeżeli luz jest rzeczywiście duży, to lepiej wymienić cały zacisk na jakąś używkę


RD01, RD04 i wiele innych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
A po mojemy to masz niewyosiowane kolo.

1. Sprawdz czy masz na tym samym numerku "tarczki" do regulacji napiecia lancucha.
jak bedzie tak samo to
2. w Haynesie masz opisane jak za pomoca sznurka sprawdzic czy odleglosc prawej i lewej srony konca kola jest równa. (Daj znac jak sobie nie poradzisz z angielskim)

jak bedzie dalej rowno to:
Masz krzywa rame lub wahacz


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 171
Dołączył: 12.1.2005
No właśnie Podosek tez tak mi sie wydaje, ale punkt nr 1 już prerobiłem, zabiorę sie za punkt 2.


Transalp '96 i ETZ 250
http://www.mzrider.republika.pl gg: 1722416 ; skype: mzrider
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 89
Dołączył: 4.1.2007
Ja tak jak Aker stawiam na zużyty zacisk. Jełśi widac że kolcki sa "skośnie" zużyte to koło musiałoby być okrutnie przekoszone. Motocykl nie trzymał by kierunku na wprost.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
A jak ze zużyciem zębatki tylnej? Wytarta bardziej z którejś strony? Zobacz w jakim stanie jest ta część jarzma, po której przesuwają się klocki. Może być uwalona pyłem z klocków, wodą z błotem i innym gufnem, które jak zwiąże to się robi twarde i w efekcie blokuje klocek.


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 3.1.2006
no kiku to samo przerabiłem w tamtym tygodniu wina leży w górnym sworzniu zacisku zbyt duży luz klocek od cylinderka wyjechany po skosie z jednej strony blacha z drugie jeszcze 2mm klocka a klocek od koła prawie igła pod górny sworzeń zasadziłem kawałek koszulki termokurczliwej a na dole jest jeszcze taka gumowa tulejka tam też robi się luz teraz zacisk nia lata na boki no i trzeba obserwować co się będzie działo


co za popieprzony kraj ale za to ja cy ludzie fajni !!!!!!1
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: