aker
|
Napisano: Środa, 16 Maja 2007, 11:34:24
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 76 |
Dołączył: 21.12.2006 |
|
Mam pytanie. W obwodzie pompy paliwa jest "elektroniczny przekaźnik". Jakiś czas temu zbuntował się i zdechł, więc zwarłem styki. Dzięki temu pompa działa, chciałbym jednak to naprawić i samemu coś zmajstrować. Czy ktoś wie jaka jest funkcja tego przekaźnika ? Domyślam się że w zależności od obciążenia lub liczby impulsów w czasie coś reguluje, ale nie mogę w necie znaleźć nic, co by opisywało dokładniej jego funkcję. Dla ułatwienia dodam, że jest to podłużna kostka z dwoma stykami.
RD01, RD04 i wiele innych
|
|
|
kamaz
|
Napisano: Środa, 16 Maja 2007, 11:52:06
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 111 |
Dołączył: 13.11.2006 |
|
a czy to nie jest po prostu bezpiecznik?
AT RD07 & CBR600F & 12GS - nie gryza sie
nowe gg: 2597944, stare zepsulo sie
|
|
|
Pastor
|
Napisano: Środa, 16 Maja 2007, 12:22:13
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 631 |
Dołączył: 30.3.2005 |
|
Y! Nie pomnę czy to jest w osobnej kostce, bo nie ryłem w schemacie, ale pompa zasilana jest przez układ zabezpieczający styki przed wypaleniem. Działa to tak, że bez obciążenia (czyli przy rozwartych stykach) układ podaje napięcie kontrolne - jakieś 0,2 - 0,4 V nie pomne dokładnie, ale coś kole tego. Jak wykryje obciążenie (czyli zwarte styki w pompie) to dopiero wtedy załącza pełne 12V. Dzięki temu styki nie tyrają pod pełnym prądem roboczym w momencie załączania, nie iskrzą i żyją dłużej. Jakby to kogo intererere to diagnostykę robi się tak: Odpinasz pompę. W jej miejsce podłączasz woltomierz i włączasz stacyjkę. Powien pokazać te 0,2 - 0,4V. Potem podłaczasz jeszcze w to miejsce np. żarówę 10W (21W tez ujdzie) i żarówa powinna sie zaświecić a miernik pokazać oczywiście 12V. Tak to. Zdrowia!
Nie odkryję Ameryki Że też kocham te Afryki. Ale dane niech mi będzie Wał kardana mieć w napędzie... ======================== PastoR100GS
|
|
|
rambo
|
Napisano: Środa, 16 Maja 2007, 16:34:38
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
ej ten niby przekażnik to to takei cude na dwa kable za reglerem..? za huk nie wiem do czego to słuzy, ale działa
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|
Pastor
|
Napisano: Czwartek, 17 Maja 2007, 9:16:21
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 631 |
Dołączył: 30.3.2005 |
|
aker: | Dla ułatwienia dodam, że jest to podłużna kostka z dwoma stykami. |
Y! Tak se looknąłem w Haynesa i jest tam taki przekaźnior, ale z 3 nogami... Może jedną Ci amputowali?? Trzecia noga jest spięta z cewą zapłonową, od chyba przedniej prawej świeczki - tą samą co podaje sygnał na obrotomierz. Czyli wygląda na to że przekaźnik ma dodatkowo uruchamiać pompę dopiero jak silnik się kręci. Dziwne, bo ta RD04 w której to przerabiałem, sikała wachą jak młody strażak od razu po włączeniu stacyjki I całkiem mądre to było, bo po dłuższym przestoju wystarczy poczekać chwilę z włączoną stacyjką, aż się gaźniki napełnią. Maszyna wtedy odpala bez niepotrzebnego kręcenia. Zdrowia!
Nie odkryję Ameryki Że też kocham te Afryki. Ale dane niech mi będzie Wał kardana mieć w napędzie... ======================== PastoR100GS
|
|
|
aker
|
Napisano: Czwartek, 17 Maja 2007, 15:24:21
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 76 |
Dołączył: 21.12.2006 |
|
Dzięki panowie za poważne podciągnięcie mojej wiedzy na ten temat. W związku z remontem absolutnie kapitalnym mojej afri, mam wybebeszoną całą elektrykę. W sobotę posprawdzam wszystko i pomierzę i dam znać o moich spostrzeżeniach w tej materii. Chodząc po internecie znalazłem kilka pomysłów, w jaki sposób ochronić styki w pompie przed wypaleniem - chyba zrobię sobie coś takiego i się pochwalę jak będzie działać. Pastor - masz rację w oryginale są 3 styki, ale w RD01 są 2 - może mam jakiś przeszczep Z ciekawostek mogę się pochwalić, że w po rozebraniu silnika znalazłem przemielony koszyk od łożyska silnik działał ładnie, cicho i nic nie wskazywało na dokonanie takiego odkrycia
RD01, RD04 i wiele innych
|
|
|