Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> przekaźnik pompy paliwa

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 76
Dołączył: 21.12.2006
Mam pytanie. W obwodzie pompy paliwa jest "elektroniczny przekaźnik". Jakiś czas temu zbuntował się i zdechł, więc zwarłem styki. Dzięki temu pompa działa, chciałbym jednak to naprawić i samemu coś zmajstrować. Czy ktoś wie jaka jest funkcja tego przekaźnika ?
Domyślam się że w zależności od obciążenia lub liczby impulsów w czasie coś reguluje, ale nie mogę w necie znaleźć nic, co by opisywało dokładniej jego funkcję. Dla ułatwienia dodam, że jest to podłużna kostka z dwoma stykami.


RD01, RD04 i wiele innych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 111
Dołączył: 13.11.2006
a czy to nie jest po prostu bezpiecznik?


AT RD07 & CBR600F & 12GS - nie gryza sie

nowe gg: 2597944, stare zepsulo sie
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
Y!
Nie pomnę czy to jest w osobnej kostce, bo nie ryłem w schemacie, ale pompa zasilana jest przez układ zabezpieczający styki przed wypaleniem. Działa to tak, że bez obciążenia (czyli przy rozwartych stykach) układ podaje napięcie kontrolne - jakieś 0,2 - 0,4 V nie pomne dokładnie, ale coś kole tego. Jak wykryje obciążenie (czyli zwarte styki w pompie) to dopiero wtedy załącza pełne 12V.
Dzięki temu styki nie tyrają pod pełnym prądem roboczym w momencie załączania, nie iskrzą i żyją dłużej.
Jakby to kogo intererere to diagnostykę robi się tak:
Odpinasz pompę. W jej miejsce podłączasz woltomierz i włączasz stacyjkę. Powien pokazać te 0,2 - 0,4V. Potem podłaczasz jeszcze w to miejsce np. żarówę 10W (21W tez ujdzie) i żarówa powinna sie zaświecić a miernik pokazać oczywiście 12V.
Tak to.
Zdrowia!



Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
ej ten niby przekażnik to to takei cude na dwa kable za reglerem..? za huk nie wiem do czego to słuzy, ale działa


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
aker:
Dla ułatwienia dodam, że jest to podłużna kostka z dwoma stykami.

Y!
Tak se looknąłem w Haynesa i jest tam taki przekaźnior, ale z 3 nogami... Może jedną Ci amputowali??
Trzecia noga jest spięta z cewą zapłonową, od chyba przedniej prawej świeczki - tą samą co podaje sygnał na obrotomierz. Czyli wygląda na to że przekaźnik ma dodatkowo uruchamiać pompę dopiero jak silnik się kręci.
Dziwne, bo ta RD04 w której to przerabiałem, sikała wachą jak młody strażak od razu po włączeniu stacyjki I całkiem mądre to było, bo po dłuższym przestoju wystarczy poczekać chwilę z włączoną stacyjką, aż się gaźniki napełnią. Maszyna wtedy odpala bez niepotrzebnego kręcenia.
Zdrowia!



Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 76
Dołączył: 21.12.2006
Dzięki panowie za poważne podciągnięcie mojej wiedzy na ten temat. W związku z remontem absolutnie kapitalnym mojej afri, mam wybebeszoną całą elektrykę. W sobotę posprawdzam wszystko i pomierzę i dam znać o moich spostrzeżeniach w tej materii. Chodząc po internecie znalazłem kilka pomysłów, w jaki sposób ochronić styki w pompie przed wypaleniem - chyba zrobię sobie coś takiego i się pochwalę jak będzie działać. Pastor - masz rację w oryginale są 3 styki, ale w RD01 są 2 - może mam jakiś przeszczep
Z ciekawostek mogę się pochwalić, że w po rozebraniu silnika znalazłem przemielony koszyk od łożyska silnik działał ładnie, cicho i nic nie wskazywało na dokonanie takiego odkrycia


RD01, RD04 i wiele innych
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: