Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Elektryczny problem

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 195
Dołączył: 13.1.2006
Witam

Opowiem po krotce co mnie ostatnio spotklo. Otoz lecac w trasie zauwazylem, ze tripmaster zaczal oszukiwac i strasznie zawyzal przejechany dystans. Po zjezdzie na stacje benz. nie moglem odpalic moto, nie palily sie kontrolki po przekreceniu stacyjki. Dotknalem do akumulatora - goracy.Po kilku minutach kontrolki zaczely sie minimalnie tlic, afri zapalila na pych i w droge. Po kilkudziesieciu km spalily mi sie zarowki w przednich reflektorach. Kolejne odpalanie z pychu - wtedy aku nie wydawal juz zadnych oznak zycia. Az w koncu afri zrobila buuuuu... i stanela. Po zalozeniu aku z innego moto odpalila i pracowala ok.

Aku do wymiany - to pewne, regulator pewnie tez, ale martwie sie o alternator, jechalem dluzszy kawalek z zupelnie rozladowanym akumulatorem, zawysokie napiecie podawane przez walniety regulator moglo uszkodzic alternator? (altek miesci sie pod prawym deklem i pracuje w kapieli olejowej? ma jakies diody itp ktore padaja w pierwszej kolejnosci?


Jej Wysokosc, RD-07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
Artur_ntv:
ma jakies diody itp ktore padaja w pierwszej kolejnosci?

Y!
Nie bój nic. Mała szansa że wykopciłeś sam alternator, bo dla niego obciążenie było praktycznie takie same jak robocze. Dziwne co? , ale to wynika ze sposobu regulacji jego napięcia.
A diody to on owszem ma - ale razem w jednej paczce z reglerem.
Cała reszta efektów specjalnych to typowa padaczka reglera.
Ciesz się tylko że modułu zapłonowego nie usmażyłeś i pompy paliwa tysz.
Wymień spaleniznę i przebadaj dokładnie przewody i styki na okoliczność przegrzania, zwłaszcza w pobliżu regulatora.
Zdrowia!



Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: