Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Sruba do synchro gaznikow

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Czesc,

Jako ze zanabylem zegary do synchro i pogoda brzydka przestudiowalem Heynesa o synchronizowaniu ale nie ma tam czarno na bialym napisane ktora to jest ta sruba do synchro.
1. Czy to ta z lewej strony na ktorej przykrecony jest talerzyk z linkami?
2. Jak to regulowac? poluzowac nakretke i krecic trzpieniem w srodku?
3. Pisza ze mozna do teho dostac sie bezruszania baku. Azaliz Prawdali to? Strasecnie tam malo miejsca.

radzcie


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
No dobra - wszyscy widze nie moga dojsc do siebie po Malyszu.

Znalazlem mysle ta srubke do synchro. Czy to ta nad moim kciukiem?
Dobrze jest czasem porobic sobie zdjecia przu roznych demontazach - przydaja sie potem.


Pytanie drugie:
Mam jednej strony scottoilera a z drugiej mikuni. Moto bez scotta jeszcze pojedzie ale juz bez pompy slabo. Czy na wskazania zegarow synchro ma wplyw sposob podlaczenia jak na rysunku? Srednica wezykow sie rozni 8mm do pompy i 6 zegara


Pytanie 3 Jak ta srubka od synchro pokrecic? Dłonie ginekologa trzeba by miec...


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria


Ostatnio modyfikowany przez podosek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 223
Dołączył: 12.3.2006
podosek:

Znalazlem mysle ta srubke do synchro. Czy to ta nad moim kciukiem?

Pytanie drugie:
Mam jednej strony scottoilera a z drugiej mikuni. Moto bez scotta jeszcze pojedzie ale juz bez pompy slabo. Czy na wskazania zegarow synchro ma wplyw sposob podlaczenia jak na rysunku? Srednica wezykow sie rozni 8mm do pompy i 6 zegara

Pytanie 3 Jak ta srubka od synchro pokrecic? Dłonie ginekologa trzeba by miec...


Podos w Afri nigdy nie grzebalem ale na podstawie znajomosci innych moto to jest na 99,9% ta srubka

Jesli chodzi o podlaczenie to ja bym zapewnil masymalnie zblizone warunki pomiaru dla obydwu cylindrow/gaznikow czyli takie same weze (dlugosc + fi) oraz przed synchro dlawiki ustwione na jednym cylindzre tak by na zegarach miec taka sama amplitude drgan wskazowki.

Krecenie srubka - demontujesz lusterko + dlugi srubokret i jazda! Jesli moto przed synchro w miare chodzilo to nie bedziesz musial krecic a jednynie pyknac srube o kilka stopni. Zwroc uwage zeby przy kreceniu nie naciskac sruby (ruszasz wtedy przepustnicami) lub nie brac pod uwage reakcji silnika w momencie krecenia jesli musisz naciskac No i warto pamietac aby synchro i ustwienie wolnych na odpowiednim poziomie robic przy wlaczanych odbiornikach energii z ktorymi normalnie sie jezdzi.




wuja
RD07A '96
DRZ E '04



Ostatnio modyfikowany przez wuja
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Hej,

Mądrze gadasz. Spróbuje ominac jakos pompe...
Na razie wskazania sa 2.1 bara i 3.0 bara. Sprawdze czy bedzie jakas zmiana jak ujednolice podejscia. Dzieki za info o kalibrowaniu na jednym garze, tak mi cos sie nie zgadzalo ze moge se tak krecic bezkarnie srubkami. Nabylem tez gietka przedluzke proxxona do srubokreta wiec powinienem siegnac teraz bez jakis wielkich cudow.

Dam znac jak zwalcze temat.


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 204
Dołączył: 4.8.2006
podobno przy pełnym baku africa chodzi bez pompy


nie puszczone bąki lecą do głowy i tak rodzą sie posrane pomysły

Ostatnio modyfikowany przez chinol
 
Administrator
Ilość wiadomości: 106
Dołączył: 25.5.2006
Chodzi. Jak chcesz mogę Ci pożyczyć złączkę do przewodów. Przetestowana
pozdr,
laska



AT RD07 99
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
Damy rade. Mam zrobiona butelke po Scottoilerze na zastepcze zrodlo zasilania jakby co. Albo pojade napelnic bak.

dzieki


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Patrzylem, jak mechanik robi synchro w mojej RD-04 (chyba inne mam gazniki) i on sie do tej sruby (srodkowa pomiedzy gaznikami) dostal dlugim srubokretem przez taki specjalny otwor u dolu baku (po zdjeciu kanapy). Przewody podcisnieniowe od zegarow podlączal bezposrednio do gaznikow z obu stron po jednym. Na wolnych obrotach wskazowki zegarow lataly jak szalone, zwiekszajac obroty do ok 3500 stabilizowaly sie i chyba chodzilo o to, zeby oba wskazania byly identyczne.
Tyle zapamietalem z tego regulowania. Ale to RD-04 i ja na Twoich zdjeciach nie poznaje okolic gaznika


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 223
Dołączył: 12.3.2006
AtomeXT:
Na wolnych obrotach wskazowki zegarow lataly jak szalone, zwiekszajac obroty do ok 3500 stabilizowaly sie i chyba chodzilo o to, zeby oba wskazania byly identyczne.


Przy 3500 tak? I co nic wiecej nie zrobil? To zmien mechanika


wuja
RD07A '96
DRZ E '04

 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
AtomeXT:
Patrzylem, jak mechanik robi synchro w mojej RD-04 (chyba inne mam gazniki) i on sie do tej sruby (srodkowa pomiedzy gaznikami) dostal dlugim srubokretem przez taki specjalny otwor u dolu baku (po zdjeciu kanapy).
Tyle zapamietalem z tego regulowania. Ale to RD-04 i ja na Twoich zdjeciach nie poznaje okolic gaznika


W rd04 jest inaczej niz w rdo7. Gazniki tez sie roznia. Zasady synchro napewno sie nie roznią ale tu sie na razie nie wypowiadam.


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 853
Dołączył: 11.1.2006
No to na zakonczenie tego wątku - popełniłem synchronizację. Wczesniej porobilem doswiadczenia z pompa mikuni i bez niej, z dluzszą rurka synchronizacyjna od pompy i z krotsza. Wniosek jest jeden. Odlaczanie pompy podcisnieniowej w celu zapewnienia zblizonych warunków pomiaru NIE MA wpływu na wskazania manometrów. Przynajmniej nie w skali zauwazalnej. Podobnie jest z dlugoscia przewodów do zegarów . Finalnie podpialem zegar pod trojnik w miejsce przezroczystej rurki do nadmiaru paliwa. Ale chyba lepiej zrobic tak jak na zdjeciu powyzej tylko max skrocic przewod laczacy trojniki.
Rowniez kalibracja manometów na jednym cylindrze brzmi rozsadnie natomiast praktyka jest taka, ze rurki sa dosc miekkie i gietkie i czesto ich oddmienne ułozenie powoduje minimalna zmiane przeplywu co powoduje zawieszanie wskazowki - wtedy i tak trzeba pokrecic srubka kalibracyjna (dławikiem) zeby wsazowka zaczela minimalnie drgac. Ponownie nie ma to wplywu na odczyt podcisnienia na zegarze - podcisnienie nie jest przez to ani wyzsze ani nizsze.

Podejscie do srubki synchro jest podłe w RD07a, trzeba dlon wsadzic miedzy gorące (normalna temp pracy) cylindry i krecic srubka. Mozna tez powalczyc gietkim srubokretem ale od razu mowie - łatwo nie jest. Plus jest taki ze nie trzeba wogóle rozbierac nic - wszystko jest dostepne bez sciagania baku czy owiewek. Oczywiscie dotyczy to tylko RD07a

Czyli zrobilem to tak.

1. Kupujemy zegary (160 zł w Louisie) zwraca sie po dwoch razach w serwisie
2. Skladamy zegary do kupy
3. wykrecamy srubki zaslepiajace przy cylindrach . Jesli sa zajete przez scotoiler - wykrecamy grzybek i wkrecamy króciec z uszczelniajacym oringiem.
4. Ze strony pompy mikuni dokladamy jeden trojnik na krociutkim gumowym przewodzie albo podpinamy sie pod spust paliwa pompy
5. dopinamy zegary.
6. Grzejemy moto (nie grzac bez zegarow bo bedzie lewe powietrze brał przez krócce. Albo zagrzac wczesniej. Nie poparzyc sie o rurę!
7 . W tym czasie zegary szaleją - znaczy ich wskazówki skacza jak opetane i trzeba je uspokoic dławikami (srubka kalibracyjna przy zegarach) tak aby wskazówki lekko drgaly ale sie nie zawieszały!!!
8. Ustawiamy wolne obroty na 1250+/-100
9. Jesli wskazowki pokazuja ta sama wartość - bez znaczenia jaką - jestesmy w domu - nic nie musimy robic. Ale jesli nie są równo - a dokładnie nie drgaja w tym samym zakresie skali manometru - trzeba kręcic srubką do synchronizacji w taką strone zeby obie wskazówki pokazywaly to samo.
Jest to operacja na kilka razy, bo naciskajac srubokretem na srube do synchro powodujemy otwieranie przepustnic i na zegarach nic nie widac dopóki sie obroty nie uspokoją.
10. jak nam zaczną zegary pokazywac to samo nalezy znow ustawic wolne obroty, bo nie wiedziec czemu sie zmieniają.
11. Korekta wolnych obrotów powoduje znowu rozwalenie synchro wiec znow krecimy srubką i ustawiamy wolne do czasu az i wskazowki na manometrach beda równo i obroty takie jak kaze instrukcja. ze trzy razy tę czynnosc sie powtarza az jest dobrze.

No i tyle -wykrecamy krocce zaslepiamy srubkami lub scottem i gra muzyka.

Zaznaczam ze robilem to pierwszy raz wiec powyższa "instrukcja" nie jest wiązaca dopóki nie przejdzie Waszej recenzji wiec poprosze o konstruktywna krytykę od forumowych fachowców


pozdrawiam Podos, '03 RD07A
Moja Galeria


Ostatnio modyfikowany przez podosek
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 204
Dołączył: 4.8.2006
za chiny nie mogę sięgnąć do tej sruby mimo giętkiej przedłużki. jakieś zaklecia masz może ??


nie puszczone bąki lecą do głowy i tak rodzą sie posrane pomysły
 
Zarejestrowany
" />
Ilość wiadomości: 44
Dołączył: 22.2.2007
chinol:
za chiny nie mogę sięgnąć do tej sruby mimo giętkiej przedłużki. jakieś zaklecia masz może ??


Witam
po regulacji synchronizacji w RD04
co następuje

1 . dostęp jest do zaślepek lub wejść na dolocie bez rozbiórki moto
2 . zdejmujemy tylko kanapę
3 . przyda się światło wciśnięte pomiędzy cylindry
4 . otwór w plastikowej obudowie dolotu powietrza jest
jednak do czegoś długim wkrętakiem sięgnąć można do śróby
regulacji
5 . pozostałe czynności już opisano są jak najbardziej OK

pozdrówki



Piotr l ( 3City )

XRV 750 Africa Twin
Discovery 2.5 TDi
Christian Centaur Chapter Poland
N 54'21.175"
E 18'40.690"
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Tylko kanapę? Jak dostajesz się do tego otworu w airbox'ie? Tego pionowego, ze śrubką na dole, tą od synchro? Bo ja musiałem zdjąć bak. A jak bak, to i boczki, kanapę, zadupki... I tak ze trzy razy już


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Odświeżam temat

Gdzie jest ta śrubka do synchro w RD07A bo gdzieś wcięło fotę poglądową Podoska ?? Czy trzeba mieć jakiś specjalny śrubokręt ( kątowy, giętki) żeby się do niej dobrać ??

Pozdrawiam


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: