jarek
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 9:42:32
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 323 |
Dołączył: 16.5.2005 |
|
Witam wszystkich , mam pytanie do tych jeżdżących RD 04 - tak się niefortunnie złożyło , że wczoraj niespodziewanie (?) skończyło mi się paliwko - byłem przekonany , że lampki paliwowe / po lewej od zegarów / dadzą jakoś znać o rezerwie (po przekręceniu kluczyka działają - palą się przez chwilę, później gasną), a tu nic tylko po prostu... koniec wachy i .... dobrze , że blisko od garażu - zaraz dolałem , - teraz nie rozumiem jak te lampki mają działać - przecież w AT nie ma kranika rezerwy , otiera się na przemiennie prawą lub lewą stronę zbiornika /drugą zostawia na rezerwę -tak mi doradził znaj. mechanik/ - może ktoś mi to wyjaśni? z góry dzięki wow --jarek (jarbar)
Rd07A '02 N 51º 52’57,12’’ E 21º 41’15,90’’
|
|
|
biko_
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 9:55:59
|
|
|
|
Dobre pytanie , mam podobny problem ....czekam na ciąg dalszy...
|
|
|
zibiano
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 10:39:06
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 826 |
Dołączył: 18.10.2004 |
|
witam ja tam inny problem, mi te lamki swiaca sie caly czas, ale nie z powodu awarii pozdrawiam
98' real nigaz never die
|
|
|
guzziboy
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 11:15:38
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 340 |
Dołączył: 31.10.2004 |
|
Te lampki napewno zapalaja sie na chwile-dla kontroli zarowek.Po odpalce gasna.Jesli kontrolka nie zapala sie przy braku paliwa to oznacza ze czujnik jest uszkodzony-np; zawiesil sie-jest to plywak.latwo to sprawdzic odpinajac koncowki przewodu od czujnika i albo zwierajac je-jesli sa dwie-jesli jedna dotknij ja do masy.Jesli kontrolka zapali sie to napewno czujnik-jesli sie nie zapali to awaria gdzies na instalacji , ale moim zdaniem to napewno czujnik.W RD7 jest kranik i jest to moim zdaniem najlepszy czujnik rezerwy.W Guzzi mialem taz dwa kraniki-choc zbiornik byl przelewowy i jednym kranikiem mozna bylo go oproznic.Byl tez czujnik i kontrolka ale zaczynala blyskac przy napelnionym do polowy zbiorniku-szczegulnie przy hamowaniu.W jednym z kranikow zainstalowalem rurke ktora siegala ponad lustro paliwa w zbiornku przy stanie ok 5 l.Ten kranik odkrecalem w pierwszej kolejnosci.Drugi kranik wyciagal paliwo do konca-takze jesli Moto zaczynalo kichac to odkrecalem ten kranik bez rurki i mialem jeszcze 90 kilometrow jazdy.najlepiej jest to sprawdzic-czy napewno oba kraniki wyciagaja paliwo tak samo-a moze w jednej przegrodzie pozostaje troche na dojazdowke-na fiszkach obydwa krany sa jednakowe ale w praktyce moze byc inaczej.Pozdrawiam.
|
|
|
jarek
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 12:38:04
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 323 |
Dołączył: 16.5.2005 |
|
Dzięki , guzzi- na pewno sprawdzę to zgodnie z Twoimi wskazówkami- -jarek
Rd07A '02 N 51º 52’57,12’’ E 21º 41’15,90’’
|
|
|
biko_
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 12:39:32
|
|
|
|
dołączam sie również......
|
|
|
PUFF
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 15:38:54
|
|
|
Administrator |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1135 |
Dołączył: 16.10.2004 |
|
To jak juz jestesmy przy rezerwie, to mam pytanko przy ile litrach w baku zapalaja sie poszczegolne lampki?
Paweł RD 04 '92
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 16:36:42
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Moim zdaniem bardziej profesjonalne jest rozwiązanie bez kranika rezerwy. Wolalbym aby nie zabrakło mi paliwka na np szybkim winkielku. Wchodzisz w zakręt a tu moto zaczyna przerywać ........ Kiedyś jechałem kolegi 07-ką i w najmniej odpowiednim momencie musiałem kręcić kranikiem na rezerwę w czasie jazdy. U mnie po zapaleniu sie czerwonej kontrolki zrobiłem 90km(czyli jest ok 5l). zeruję licznik i wiem że spokojnie 60 do 70 km zrobię. Ale nie czekam na ostatnią chwilę. Zapalenie się zółtej sygnalizuje poziom ok 8-9l (max 10l). I właśnie z tą żółtą mam też kłopot, nie bardzo chce dobrze chodzić. A co do czujnika to nie jest to pływakowy.
RD 03
|
|
|
guzziboy
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 18:12:00
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 340 |
Dołączył: 31.10.2004 |
|
A jaki jest czujnik-napisz bo ja nie znam innych.to ze nie widac plywaka to nie znaczy ze go nie ma.Generalnie wszystkie czujniki paliwa sa plywakowe-czasami tylko plywak jest naciskany przez ciezar paliwa-ale chyba juz sie takich nie robi.Czasem plywak jest malutki i porusza sie w rurce.Z boku wygladac to moze jak "microprocesor" ale dziala na zasadzie plywaka.Co do kolorow to nie wiem za bardzo o co Ci chodzi? Czerwona-zolta , to masz dwie?Z ta rezerwa w kraniku to oczywiscie rzecz gustu.ja nie spotkalem sie zeby ktos mial problemy z jego obsluga podczas jazdy-przynajmniej niebezpieczne problemy.Znam jednak kolesi ktorzy do dzis kur....ja ze musieli pchac furke swiat drogi bo zawierzyli wzkaznikowi lub kontrolce.
|
|
|
guzziboy
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 18:19:33
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 340 |
Dołączył: 31.10.2004 |
|
Co do tych kontrolek to fakt w RD4 sa faktycznie dwie.Jezdzilem dawno Rd 4 i niebardzo pamietam-ale o ile przypominam sobie to wlasciciel mowil ze dzialaja beznadziejenie.To chyba rzecz gustu.Ale problemy przedstawiane na forum same swiadcza z ktorym systemem sa wiekrze problemy.Pozdrawiam
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 21:31:10
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
No wiesz jeśli kontrolki dobrze działają to ok, jeśli kranik dobrze działa to też jest dobrze. Rzeczywiście co kto woli. Kontrolki mam dwie żółta i czerwona. Czujnik wygląda jak czujniki temperaturowe.......zupełnie goły...... Na początku ten czujnik(od żółtej kontrolki) działał , ale teraz ma chumory. Za to ten od czerwonej działa dobrze. Zawsze można zakręcić prawy kranik i wtedy w prawej komorze zbiornika zostanie ok 2-3l (nie pamiętam ile mi zostawało), i już mam rezerwę
RD 03
|
|
|
Land
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 22:03:23
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 884 |
Dołączył: 5.12.2004 |
|
U mnie dzialaly dwie pozniej juz tylko czerwona i az do teraz na czerwonej jest oki.
|
|
|
guzziboy
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 22:51:49
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 340 |
Dołączył: 31.10.2004 |
|
No wlasnie Dzieju .Te czujniki wygladaja jak temp. ale w srodku jest maly plywaczek i glownie za sprawa kamienia i innych paliwowych osadow-blokuje sie.Moznaby go jakos podczyscic-moze w jakims WD 40 czy czyms takim, ale nie wiem czy to pomoze-najlepiej wymienic , ale wiadomo jak jest-drogie a i bez tego jezdzi sie dobrze.Kiedys probowalem naprawic taki czujnik i po delikatnym i pracochlonnym rozbieraniu okazalo sie ze w srodku byl plywaczek wielkosci sruta od wiatrowki-niewiadomo z jakich powodow sie rozpadl-moze zmeczenie materialu.Byl zamontowany na cienkim drociku i plywal w rurce sr 8 mm -przed rozebraniem wygladal wlasnie jak czujnik np.temp oleju czy cieczy w chlodnicy.jesli komus sie chce mozna go wyjac i obstukac - a nawet pogotowac w wodzie z octem??, przeciesz i tak nie dziala-najpierw jednak trzeba sie UPEWNIC czy powodem awari jest napewno czujnik bo poco psuc dobry.Pozdrawiam
|
|
|
gossy
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 23:07:34
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 112 |
Dołączył: 5.5.2005 |
|
Podlacze sie do rozmowy, czy dobrze rozumiem (pytanie bardzo lamerskie) - w RD07 nie ma zadnych kontrolek rezerwy paliwa, jezeli przelacze kranik w pozycje ON to po wypaleniu calego paliwa mam po przelaczeniu na RES jeszcze kilka litrow zapasu (rezerwy)?
|
|
|
krzysiek
|
Napisano: Piątek, 25 Marca 2005, 23:41:15
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 132 |
Dołączył: 29.11.2004 |
|
|
|