Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> rezerwa

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 323
Dołączył: 16.5.2005
Witam wszystkich , mam pytanie do tych jeżdżących RD 04 - tak się niefortunnie złożyło , że wczoraj niespodziewanie (?) skończyło mi się paliwko - byłem przekonany , że lampki paliwowe / po lewej od zegarów / dadzą jakoś znać o rezerwie (po przekręceniu kluczyka działają - palą się przez chwilę, później gasną), a tu nic tylko po prostu... koniec wachy i .... dobrze , że blisko od garażu - zaraz dolałem , - teraz nie rozumiem jak te lampki mają działać - przecież w AT nie ma kranika rezerwy , otiera się na przemiennie prawą lub lewą stronę zbiornika /drugą zostawia na rezerwę -tak mi doradził znaj. mechanik/ - może ktoś mi to wyjaśni? z góry dzięki wow --jarek (jarbar)


Rd07A '02
N 51º 52’57,12’’
E 21º 41’15,90’’
 
Gość
Dobre pytanie , mam podobny problem ....czekam na ciąg dalszy...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
witam
ja tam inny problem, mi te lamki swiaca sie caly czas, ale nie z powodu awarii
pozdrawiam


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Te lampki napewno zapalaja sie na chwile-dla kontroli zarowek.Po odpalce gasna.Jesli kontrolka nie zapala sie przy braku paliwa to oznacza ze czujnik jest uszkodzony-np; zawiesil sie-jest to plywak.latwo to sprawdzic odpinajac koncowki przewodu od czujnika i albo zwierajac je-jesli sa dwie-jesli jedna dotknij ja do masy.Jesli kontrolka zapali sie to napewno czujnik-jesli sie nie zapali to awaria gdzies na instalacji , ale moim zdaniem to napewno czujnik.W RD7 jest kranik i jest to moim zdaniem najlepszy czujnik rezerwy.W Guzzi mialem taz dwa kraniki-choc zbiornik byl przelewowy i jednym kranikiem mozna bylo go oproznic.Byl tez czujnik i kontrolka ale zaczynala blyskac przy napelnionym do polowy zbiorniku-szczegulnie przy hamowaniu.W jednym z kranikow zainstalowalem rurke ktora siegala ponad lustro paliwa w zbiornku przy stanie ok 5 l.Ten kranik odkrecalem w pierwszej kolejnosci.Drugi kranik wyciagal paliwo do konca-takze jesli Moto zaczynalo kichac to odkrecalem ten kranik bez rurki i mialem jeszcze 90 kilometrow jazdy.najlepiej jest to sprawdzic-czy napewno oba kraniki wyciagaja paliwo tak samo-a moze w jednej przegrodzie pozostaje troche na dojazdowke-na fiszkach obydwa krany sa jednakowe ale w praktyce moze byc inaczej.Pozdrawiam.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 323
Dołączył: 16.5.2005
Dzięki , guzzi- na pewno sprawdzę to zgodnie z Twoimi wskazówkami- -jarek


Rd07A '02
N 51º 52’57,12’’
E 21º 41’15,90’’
 
Gość
dołączam sie również......
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
To jak juz jestesmy przy rezerwie, to mam pytanko przy ile litrach w baku zapalaja sie poszczegolne lampki?


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Moim zdaniem bardziej profesjonalne jest rozwiązanie bez kranika rezerwy.
Wolalbym aby nie zabrakło mi paliwka na np szybkim winkielku.
Wchodzisz w zakręt a tu moto zaczyna przerywać ........
Kiedyś jechałem kolegi 07-ką i w najmniej odpowiednim momencie musiałem kręcić kranikiem na rezerwę w czasie jazdy.
U mnie po zapaleniu sie czerwonej kontrolki zrobiłem 90km(czyli jest ok 5l). zeruję licznik i wiem że spokojnie 60 do 70 km zrobię.
Ale nie czekam na ostatnią chwilę.
Zapalenie się zółtej sygnalizuje poziom ok 8-9l (max 10l).
I właśnie z tą żółtą mam też kłopot, nie bardzo chce dobrze chodzić.
A co do czujnika to nie jest to pływakowy.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
A jaki jest czujnik-napisz bo ja nie znam innych.to ze nie widac plywaka to nie znaczy ze go nie ma.Generalnie wszystkie czujniki paliwa sa plywakowe-czasami tylko plywak jest naciskany przez ciezar paliwa-ale chyba juz sie takich nie robi.Czasem plywak jest malutki i porusza sie w rurce.Z boku wygladac to moze jak "microprocesor" ale dziala na zasadzie plywaka.Co do kolorow to nie wiem za bardzo o co Ci chodzi? Czerwona-zolta , to masz dwie?Z ta rezerwa w kraniku to oczywiscie rzecz gustu.ja nie spotkalem sie zeby ktos mial problemy z jego obsluga podczas jazdy-przynajmniej niebezpieczne problemy.Znam jednak kolesi ktorzy do dzis kur....ja ze musieli pchac furke swiat drogi bo zawierzyli wzkaznikowi lub kontrolce.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Co do tych kontrolek to fakt w RD4 sa faktycznie dwie.Jezdzilem dawno Rd 4 i niebardzo pamietam-ale o ile przypominam sobie to wlasciciel mowil ze dzialaja beznadziejenie.To chyba rzecz gustu.Ale problemy przedstawiane na forum same swiadcza z ktorym systemem sa wiekrze problemy.Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
No wiesz jeśli kontrolki dobrze działają to ok, jeśli kranik dobrze działa to też jest dobrze.
Rzeczywiście co kto woli.
Kontrolki mam dwie żółta i czerwona.
Czujnik wygląda jak czujniki temperaturowe.......zupełnie goły......
Na początku ten czujnik(od żółtej kontrolki) działał , ale teraz ma chumory.
Za to ten od czerwonej działa dobrze.
Zawsze można zakręcić prawy kranik i wtedy w prawej komorze zbiornika zostanie ok 2-3l (nie pamiętam ile mi zostawało), i już mam rezerwę


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 884
Dołączył: 5.12.2004
U mnie dzialaly dwie pozniej juz tylko czerwona i az do teraz na czerwonej jest oki.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
No wlasnie Dzieju .Te czujniki wygladaja jak temp. ale w srodku jest maly plywaczek i glownie za sprawa kamienia i innych paliwowych osadow-blokuje sie.Moznaby go jakos podczyscic-moze w jakims WD 40 czy czyms takim, ale nie wiem czy to pomoze-najlepiej wymienic , ale wiadomo jak jest-drogie a i bez tego jezdzi sie dobrze.Kiedys probowalem naprawic taki czujnik i po delikatnym i pracochlonnym rozbieraniu okazalo sie ze w srodku byl plywaczek wielkosci sruta od wiatrowki-niewiadomo z jakich powodow sie rozpadl-moze zmeczenie materialu.Byl zamontowany na cienkim drociku i plywal w rurce sr 8 mm -przed rozebraniem wygladal wlasnie jak czujnik np.temp oleju czy cieczy w chlodnicy.jesli komus sie chce mozna go wyjac i obstukac - a nawet pogotowac w wodzie z octem??, przeciesz i tak nie dziala-najpierw jednak trzeba sie UPEWNIC czy powodem awari jest napewno czujnik bo poco psuc dobry.Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 112
Dołączył: 5.5.2005
Podlacze sie do rozmowy, czy dobrze rozumiem (pytanie bardzo lamerskie) - w RD07 nie ma zadnych kontrolek rezerwy paliwa, jezeli przelacze kranik w pozycje ON to po wypaleniu calego paliwa mam po przelaczeniu na RES jeszcze kilka litrow zapasu (rezerwy)?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 132
Dołączył: 29.11.2004
No no dokładnie tak
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: