Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Kontrolki rezerwy

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Hehe, po tej pierwszej jezdzie za miasto zarzuce Was problemami . Zabraklo mi klasycznie na bezdrozu benzyny . Musialem skoczyc z butelka na stacje pare kilometrow. Winien oczywiscie sam jestm, ale tez po trosze niedzialajace kontrolki rezerwy, na ktore bezmyslnie liczylem. Kontrolki swieca tylko przez chwile po przekreceniu kluczyka w stacyjce, potem gasną. Ale na brak wachy w baku nie reagują. Jak to mozna naprawic?


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 124
Dołączył: 10.10.2006
W mojej RD 07 też nie świecą


Piotr
-------------------------------------
AT RD07 & KAWA VN 1600
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Zapalają się zaraz po przekręceniu kluczyka żebyś mógł sprawdzić czy żarówka w kontrolce się nie zepsuła. Proponuję najpierw sprawdzić kable i jeśli są w porządku to pewnie czujnik się spierniczył ...

XRV750-L to N
(1990 to 1992) models
Check - warning light circuit
1 XRV750-L to N (1990 to 1992) models are fitted with a fuel warning light circuit checker (see illustration 15.2b). When the ignition is switched ON, both low fuel warning lights (one red. one orange) should come on for a few seconds, then extinguish. If they do not, first check the fuses, then check the bulbs (see Chapter 9). If they are good, check the fuel sensor and its circuit (see below).
2 If all is good so far, disconnect the wiring connector from the circuit checker, located below the instrument cluster on the right-hand side. With the ignition switch ON. check for battery voltage between the black (t) and green/white (-) wire terminals on the connector. There should be battery voltage. If not, check the wiring and connectors for faults, referring to the Wiring Diagrams at the beginning of the Chapter. If there is voltage, the checker is faulty and must be replaced with a new one.
Check - fuel sensor circuit
3 The circuit consists of the fuel level sensor mounted in the fuel tank and the low fuel warning light mounted in the instrument panel. If the system malfunctions first check that the bulb and fuses are good (see Chapter 9).
4 Remove the left-hand fairing side panel (see Chapter 8). Disconnect the fuel level sensor wiring connector, located below the tank on the left-hand side. Also disconnect the wiring connector from the circuit checker, located below the instrument cluster. Using an insulated jumper wire, short between the orange/white and green wire terminals on the loom side of the sensor wiring connector. Turn the ignition switch ON. If the orange warning light comes on. check the orange/white and green wires between the connector and the sensor itself in the tank for loose or broken connections. If the wiring is good, replace the sensor with a new one. If the orange warning light does not come on, check wiring between the connector and the instrument cluster for loose or broken connections.
5 Now short between the grey/black and green wire terminals on the loom side of the sensor wiring connector. Turn the ignition switch ON. If the red warning light comes on, check the grey/black and green wires between the connector and the sensor itself In the tank for loose or broken connections. II the wiring is good, replace the sensor with a new one. If the orange warning light does not come on, check wiring between the connector and the instrument cluster for loose or broken connections.


Replacement
6 See Chapter 9 for replacement of the warning light bulb.
7 To replace either sensor, remove the fuel tank and drain it (see Section 2). Disconnect the wiring connectors from the sensor.
8 Unscrew the sensor and draw it out of the tank. Discard the O-ring. Fit a new O-ring onto the sensor. Apply a smear of suitable sealant to the upper portion of the sensor threads, then screw it into the tank and tighten it to the torque setting specified at the beginning of the Chapter.
9 Install the tank (see Section 2). and check carefully for leaks before using the bike.



Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Ooo! Dziekuje!


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
A może tłumaczenie?


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 20
Dołączył: 2.2.2007
ach te czujniki rezerwy taki rodzynek techniczny.
(pierwszy wyjazd moją rd03 zakończył sie podobnie ,tylko farcik ze do stacji paliw było blisko i spacer z kobyłą był nawet przyjemny )
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Jeśli ktoś nie ma zaufania do czujnikow w 03 i 04 to może sobie zakręcić prawy kranik.
W ten sposób gdy wypali się paliwo do zera w prawej komorze zbiornika pozostanie ok 1.5-2 litry ( nie pamietam dokładnie mierzyłem ile zostaje ze 3 lata temu).


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 220
Dołączył: 5.9.2006
witam.
jak pisze dzieju. tez walczylem z tymi czujnikami ale dałem spokój. zakręcam jedną komorę i jeżdzę. przy prędkości 90-110 km /h przejechałem na niej 30km.czyli ma około 2 litrów.


stopki centralne do RD07 sprzedam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 407
Dołączył: 31.3.2005
Czasem na ebayu mozna znaleść czujniki. Za dwa zapłaciłem 20 Euro...


AT'90/750 MIX + k-750 + IFA BK350
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 69
Dołączył: 5.6.2005
Czesc

U mnie w Rd04 dziala tylko pomaranczowa kontrolka, czyli pierwszy poziom ostrzegawczy. Podobno jest jakis patent na regeneracje czujnikow poziomu paliwa.
Moze ktos go zna ?

Pozdrawiam
Padre


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 85
Dołączył: 6.5.2007
pewnie to bedzie smieszne ale czy w rd07a jest kontrolka rezerwy ?bo ja tylko raz mialem brak paliwa na trasie wiec nie dopuszczam do jazdy na oparach
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 76
Dołączył: 26.6.2007
W mojej rd 03 dziala tylko czerwona. Troche myslalem co oznaczaje czerwona i pomaranczowa no ale juz wiem pytanie tylko ile zostaje do konca jazdy lub bezyny po zapaleniu czerwonej?


XRV 650 88r.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 481
Dołączył: 4.1.2005
Moj kokpit afrykanski zostal przebudowany i napotkalem jeden pozwazny problem: zarowki kontrolek (m.in. paliwa) byly zastepowane diodami LED. Wszystkie kontrolki dzialaja z wyjatkiem tych od paliwa. Tymczasowo wrocilem do zarowek, ale jest to rozwiazanie chwilowe. Jakies sugestie o co moze chodzic? Ktos uczony w schematach zajrzy gdzie trza i powie?



Jesli chcesz dojechać szybko - jedź sam. Jesli chcesz dojechać daleko jedź z przyjaciółmi.
 
Administrator
Ilość wiadomości: 106
Dołączył: 25.5.2006
jaro:
pewnie to bedzie smieszne ale czy w rd07a jest kontrolka rezerwy ?bo ja tylko raz mialem brak paliwa na trasie wiec nie dopuszczam do jazdy na oparach

Jaro, w naszych nie ma kontrolki, jest tylko kranik. Na rezerwie jest tam chyba 3-4 litry - nie wiem nigdy nie wyjeździłem do końca zbiornika.
pozdr,
laska



AT RD07 99
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 60
Dołączył: 13.6.2007
Niby według instrukcji to w RD07 jest 5,1 litra rezerwy, ale z doświadczenia mam wrażenie, że jest mniej i jak już się przekręci kranik, to trzeba czym prędzej rozglądać się za stacją, bo po więcej niż 30km murowany spacer z kanistrem butelka etc.
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: