Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Krzywa...?

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Hmm..nie wiem nawet j zacząć, to nie chce mi przejsc przez gardlo... Dzis pierwsza jazda byla, jakies 250 km. W pewnym momencie zwrocilem uwage, ze podczas jazdy na wprost - kierownica nie jest idealnie prosto. Odchylke widac na oko. Po zatrzymaniu zmierzylem metrem, mierzac od koncowek kiery do punktu centralnego w tyle motocykla. Roznica 2,5 cm. To n ie jest krzywa kierownica chyba. Wyglada, jakby przednie kolo musialo lekko skrecac w prawo, zeby moto jechalo na wprost. Brzmi tragicznie . We wtorek jestem umowiony z diagnostą pod Krakowem. Mam jeszcze nadzieje, ze mi sie zdaje, ale chyba nie.
Ciekawe, ze wrazenia z samej jazdy mam dobre - zakrety sie robia "same", gladko wchodzi i wychodzi z lukow.
Mial ktos kiedys stycznosc z tematem?
Acha, przyjrzaem sie dokladnie glowce ramy i nic tam nie widac, zadnych "przygod". Przynajmniej na moje oko.


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
sprawdź dokładnie półki względem siebie i lagi.
Jeśli to bedzie proste to krzywość kierownicy może wynikać z elastycznego mocowania jej do górnej półki.
Czasem nawet po przewrotce na postoju te elementy mogą się nieco przestawić.
Jak by co to je odkręć, ustaw równo i skręć ponownie.


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
dobrze pisze Dzieju !
po glebie czasami tak to wyglada.... nie musi byc od razu krzywa
to sie okaze

pozdrawiam


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 179
Dołączył: 6.9.2006
Atom ja też się tej główce przyglądałem. Na moje oko była ok.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Nie za bardzo wiem, jak sprawdzic te polki i lagi? Zdejmowac kolo? Na oko to robic, czy czyms mierzyc? I jak moga sie roznic polozenia polek wzgledem siebie?


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Spokojnie, jeśli po puszczeniu kierownicy nie ściąga Ci motocykla w żadną stronę to chyba nie ma co się stresować ...

Jak sprawdzić ustawienie lag ?? Proponuję poluzować górne zaciski na gumach i je maksymalnie skompresować tak żeby mieć dostęp do gołych rur nośnych a następnie wziąć kawałek szyby, przyłożyć do lag i sprawdzić czy są równoległe .. W warsztatach używają do tego takiego narzędzia traserskiego ale to chyba sporo kosztuje ..

Jeśli nie stwierdzisz żadnych odchyłów to chyba niestety trzeba będzie rozebrać przednie zawieszenie i oddać do serwisu do sprawdzenia ...


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Zdaje sie, ze ciutke spanikowalem. Dzis z kolegą spojrzelismy na motocykl i wyszlo nam, ze kierownica krzywo siedzi w tych elastycznych gniazdach. Naprostowalismy to ręcznie i jest prosto. Ale na razie nie jezdzilem, zeby sprawdzic, czy moto trzyma prosty kurs (tlumik mw robocie). Czy podczas jazdy na gladkiej powierzchni, po puszczeniu kierownicy motocykl powinien stabilnie jechac prosto? Ja chyba nie umiem, zawsze mi sie hybnie na bok.


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Powyżej pewnej prędkości powinien jechać prosto ...


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 179
Dołączył: 6.9.2006
Tomek!!!! Nie strsuj mnie Już zacząłem mieć wyrzuty sumienia, którego zresztą nigdy nie używałem
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Hej Mijamoto! Ty tez sie nie stresuj! Nie uzywaj sumienia pochopnie, schowaj gleboko i nie wyjmuj bez sensu
Zrobilem dzis z kolezką mechanikiem piękną osłonę na tlumik. Nie zwrocilem uwagi na brak oslony, a tymczasem Grazka przypiekla sobie buta i spodnie Musialem cos wykombinowac
Niestety raczej napewno czeka mnie wydatek rzedu 600 pln na nowe tarcze . Pulsują jak cholera.


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: