janek
|
Napisano: Piątek, 23 Lutego 2007, 22:19:21
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 52 |
Dołączył: 14.2.2007 |
|
czy jak już raz zalało sie silnik olejem mineralnym np.valvoline 10W40 to czy mozna póżniej wlać olej półsyntetyczny np. motul 5100 10W40? Słyszałem że na pewno nie wolno po mineralnym lać syntetyku! Jaka jest różnica miedzy olejem: 10W40 a 15W40 oba półsyntetyk
RD 07
|
|
|
aker
|
Napisano: Piątek, 23 Lutego 2007, 22:42:58
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 76 |
Dołączył: 21.12.2006 |
|
wolno lać, jest jedno przeciwwskazanie - jeżeli silnik jest bardzo stary , w domyśle ma już sztywne uszczelniacze lub dużo szlamu w środku, można się narazić na lekkie puszczanie oleju na uszczelnieniach lub wypłukanie do oleju całego syfu, który się gromadził
RD01, RD04 i wiele innych
|
|
|
suchy
|
Napisano: Sobota, 24 Lutego 2007, 9:26:05
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 95 |
Dołączył: 8.6.2006 |
|
Aker ma rację,przy starym silniku możesz sobie darować,ale jeżeli silnik jest z małym przebiegiem(szczelny)nie ma żadnego problemu żeby lać półsyntetyk.Jeśli nie jezdzisz w zimie lepszy będzie 15w40.Ja jezdzę na półsyntetyku 15w50 motorex'a(rd 03 rocznik 89 !!!) i nie dolewam grama,wymiana co 10 tyś +-.Podobną zasadę stosuję w samochodach
RD03
|
|
|
janek
|
Napisano: Sobota, 24 Lutego 2007, 14:22:33
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 52 |
Dołączył: 14.2.2007 |
|
moja africa jest z 93 r. i ma na liczniku 59 tyś? km. Kupiłem ją w zeszłym roku i miała zalany olej mineralny 10W40 i zrobiłem na nim 3 tyś. km. w tym czasie dolałem go ok. 50ml. nie ma żadnych wycieków. pytam o te oleje poniewarz czytałem ze olej mineralny jest gorszy od półsyntetycznego a ja chce dla swjego motoru jak najlepiej
RD 07
|
|
|
suchy
|
Napisano: Sobota, 24 Lutego 2007, 18:39:10
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 95 |
Dołączył: 8.6.2006 |
|
Główna różnica polega na tym ,że syntetyk szybciej się rozprowadza po rozruchu silnika,części są smarowane niemal natychmiast i w znacznym stopniu poprawia to żywotność silnika,ale nie wiem czy w tym przypadku po wymianie na semi syntetyk nie będziesz musiał zamiast 50 ml dolać np. 150 ml po 3 tys.
RD03
|
|
|
suchy
|
Napisano: Sobota, 24 Lutego 2007, 21:38:27
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 95 |
Dołączył: 8.6.2006 |
|
10 W to jest żarówka 10 watowa
RD03
|
|
|
janek
|
Napisano: Niedziela, 25 Lutego 2007, 16:19:39
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 52 |
Dołączył: 14.2.2007 |
|
tutaj troche przydatnych wiadomości: http://www.republika.pl/chudzikj/Technika/Olej/olej.htm
RD 07
|
|
|
janek
|
Napisano: Niedziela, 25 Lutego 2007, 17:09:21
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 52 |
Dołączył: 14.2.2007 |
|
co do tego 10W czy to oby napewno oznaczenie tylko oleju półsyntetycznego bo kupiłem valvoline 10W40 jako olej mineralny, np. w larssonie
RD 07
|
|
|
aker
|
Napisano: Poniedziałek, 26 Lutego 2007, 13:03:31
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 76 |
Dołączył: 21.12.2006 |
|
początek oznaczenia lepkości oleju (czyli przykładowe 10 umieszczone przed W) mówi TYLKO o najniższej temperaturze otoczenia, przy jakiej można ten olej stosować. TYLKOOOOOO !!!
Sorry Łosiu za OT - jak nie masz pewności to nie pisz , tylko poczytaj.
RD01, RD04 i wiele innych
|
|
|
baran
|
Napisano: Poniedziałek, 26 Lutego 2007, 21:06:53
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 8 |
Dołączył: 14.1.2007 |
|
sey....przejsćie z minerała na olej typu półsyntetyk.....grozi puszcz eniem uszczelnień.....należy również zwracać uwage na producentów oleji i dobrze jest stosować olej tej samej firmy......jeśli zminiamy olej na inego producenta zalecane jest aby przeprowadzic płukanie silnika.....ponieważ przy wysokich temperaturach niektóre z oleji reagują chemicznie i moga powodować rozpuszczanie uszczelnień.....oczywiste są to przypadki wyjątkowe ale sie zdarzają...... ..pozdr 3m
|
|
|