Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> przeglad

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 23.7.2006
szukałem nie znalazłem wiec pytam
jak było odesłać nie bić
mianowicie mój trampi musi iść na przegląd po 1000km
wiec zapytam was jako speców co na tym przeglądzie ma być
bo spać mi problem nie daje

wymian oleju i filtra
dokręcenie paru śrub to na pewno
łańcuch regulacja
facet z serwisu cos mi wspominał o zaworach ale jakoś w to wątpię
a nie kumaty z języków tubylczych jestem wiec z hanesa to sobie nie wyczytam nic
wiec proszę o info jakiekolwiek



transalp'06
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 636
Dołączył: 2.1.2006
Na stronie głównej znajduje się instrukcja obsługi Afryki, zajrzyj tam, znajdziesz tabelkę z "przeglądami", Silniki praktycznie są te same co oznacza że przeglądy też.


XRV 750 RD07A
XL1000VA
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 200
Dołączył: 13.1.2006
Zanim napiszesz następna mądrą informacje to przejedź 12 tys/km spuść olej i przyglądnij się temu co będzie znajdowało sie w nocniku a potem zacznij wymieniać co 6 tys/km na pewno wyjdzie Ci to na dobre . Dalsze napisane przez Ciebie wytyczne pozostawiam bez komentarza , jeżeli czegoś nie wiesz to pytaj i staraj się dowiedzieć pamiętaj że nikt nie wymaga od nas abyśmy wiedzieli wszystko .
Ciao .


„Nigdy nie wiesz co przyjdzie pierwsze: kolejny dzień czy następne życie.”
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 23.7.2006
cóz łosiu chodzi mi o pierszy 1000 km rozumiesz ?
moto jest wiekowe bo z koncówki grudnia 2006 w podpisie przecież rocznik widnieje
chodzi mi o przeglad po 1000 no co nie cos sie juz dowiedziałem
dzieki giziu tego było mi trzeba troche rozwiał mi wtpliwosci iny serwisant hondy bynajmiej wiem na czym stoje

ps wymian oleju po 6 tysiacach jest wszkazan jesli 6 tysiacy robisz w sezon
ale jesli w sezon robisz 12 i praktycznie w trasach po 600 dzieni mozzna zrobic dłóższy generalni olej wartoi wyieniac co sezon



transalp'06
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
Adam:
przejedź 12 tys/km spuść olej i przyglądnij się temu co będzie znajdowało sie w nocniku a potem zacznij wymieniać co 6 tys/km


moja afri ma 80 000km, jeżdzi na fullsyntetyku 5w40, nie spala ani grama na 12000km a nie szczedze jej. po tym przebiegu olej mam jasno brązowy.

dlaczego po 12000km ma byc czarny?


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 200
Dołączył: 13.1.2006
A no nigdy nie jeździłem na takim oleum w Africe jak 5W/40 pełny syntetyk , jeśli jest to olej mineralny lub semisyntetyk 10W/40 taki jak zaleca producent to moim skromnym zdaniem 12 tys/km ciut za dużo ( po spuszczeniu jest czarny jak gówno po borówkach ) , osobiście w każdym moto wymieniam po 6 tys/km wraz z filtrem , cholera może za bardzo rozrzutny jestem


„Nigdy nie wiesz co przyjdzie pierwsze: kolejny dzień czy następne życie.”
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
ponoć pełny syntetyk wolniej ciemnieje, może to dlatego.
serwisówki podają niby ze co 12 000km wymiania. ja wymieniam co 12 lub 10 kkm lub przed jakimś wiekszym wyjazdem ale to tylko raz do roku niestety..

PS: w suzuki każa na gwarancji wymianiać co 4000km. kolega kupił u nich jednoślad i takie są warunki gwarancji.




XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
_palel_:

moto jest wiekowe bo z koncówki grudnia 2006 w podpisie przecież rocznik widnieje
chodzi mi o przeglad po 1000 no co nie cos sie juz dowiedziałem
dzieki giziu tego było mi trzeba troche rozwiał mi wtpliwosci iny serwisant hondy bynajmiej wiem na czym stoje

ps wymian oleju po 6 tysiacach jest wszkazan jesli 6 tysiacy robisz w sezon
ale jesli w sezon robisz 12 i praktycznie w trasach po 600 dzieni mozzna zrobic dłóższy generalni olej wartoi wyieniac co sezon


jak masz nowy sprzęt kupiony w Polsce to dostałeś książeczkę po polsku masz pod siedzeniem lub w domu taką małą książeczkę a w niej jest tabela z danymi co należy robić
tak na szybko z pamięci po 1000km należy:
olej i filtr oleju WYMIENIĆ
oraz sprawdzić, czyścić, regulować, smarować, wymienić w razie potrzeby - do wyboru :
śruby, nakrętki, mocowania,
łożysko główki ramy,
luz zaworowy,
koła, opony,
wolne obroty,
układ hamulcowy,
sprzęgło,

może coś tam jeszcze, ale ja bym ufał mechanikowi, jak nie (typowo polskie ) sam bym się nauczył


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 23.7.2006
Izi jak wiesz pierwszy przeglad jest wymagany do gwary szumnie mówiac
a mechanike to ja umiem
regualcja luzów to nie problem porostu chaiłem sie dowiedieć czy luzy sa wymagane a w ksiazce o kturej mówisz tego nie zanazłem
chco juz sie dowiedziałem ze luzy po 12000 a pzry 1000 na słuch
ale chciałem wiedic bo nie ufam mechaniką podobnie jak ty inieche sie pkowac w koszta dodatkowe bo wole to wydac na bezyne do baku zwyczajanie
edit 1już wszystko wiem karttki mi sie zlepiły
mozna zamkanć temat ale ja gupi


transalp'06

Ostatnio modyfikowany przez _palel_
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Dwa słowa odn wymian oleju ogólnie , nie tylko w motocyklach.
Z danych pewnego człowieka pracującego w Szwecji przy testowaniu podzespołów, filtr oleju zapycha się już w pierwszym tysiącu km po wymianie.
Potem olej na silnik idzie niefiltrowany zaworem upustowym w filtrze.
Oczywiście zależy na czym jeździ silnik. Im olej czystszy( silnik w środku również) tym proces zapchania trwa nieco dłużej ale wychodzi że i tak nigdy nie dotrwa nie zapchany do momentu wymiany oleju.
Jeśli chodzi o zabrudzenie oleju to jest ono szybsze w silnikach które mają już przedmuchy na pierścieniach , dochodzi do przypalanie oleju, stąd jego brunatność.
Silniki które są szczelne nie przypalają oleju i dzięki temu olej dłużej jest czysty.
Wniosek, że wym oleju w dobrych silnikach można zrobić bliżej 10tyskm a w silnikach słabszych przy ok 6tyskm.
Zresztą zróbmy pewne porównanie skoro silniki samochodowe mają wym co 10tyskm , a silnik Afryki kręci się o 35% szybciej . to i wym powinna być o 35% wcześniej czyli gdzieś koło 7-7.5 tyskm.
Praw fizyki się nie zmieni , a chwyty marketingowe na mnie nie dzialają.
Moim zdaniem częstotliwość wym oleju jest istotniejsza dla silnika niż super jakość i długie przebiegi.
Ale cóż każdy leje jak uważa za stosowne.


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
_palel_:
Izi jak wiesz pierwszy przeglad jest wymagany do gwary szumnie mówiac
a mechanike to ja umiem
regualcja luzów to nie problem porostu chaiłem sie dowiedieć czy luzy sa wymagane a w ksiazce o kturej mówisz tego nie zanazłem
chco juz sie dowiedziałem ze luzy po 12000 a pzry 1000 na słuch
ale chciałem wiedic bo nie ufam mechaniką podobnie jak ty inieche sie pkowac w koszta dodatkowe bo wole to wydac na bezyne do baku zwyczajanie
edit 1już wszystko wiem karttki mi sie zlepiły
mozna zamkanć temat ale ja gupi


tych luzów nie ustawia się tylko kontroluje czy są w normie, z doświadczenia nigdy nie zdażyło mi się aby trzeba byo je ustawiać, Honda to Honda.
a wszystko masz wliczone w jedną cenę za przegląd, a nie płacisz za poszczególne pozycje.


Robert "Izi" Africa
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: