Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Jeszcze o filtrze

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Mam do wymiany filtr powietrza (RD04). Najchetniej kupilbym K&N, ze wzgledu na koszty w przyszlosci. Ale... po raz kolejny slysze od mechanika, ze moja Afri z KN bedzie wiecej palic i tez wplynie niekorzystnie na zywotnosc silnika. To drugie ze wzgledu na wieksza przepuszczalnosc filtrow K&N, ze miby wiecej syfu dostaje sie do gaznika i dalej. Jak myslicie? Czy roznica jest az taka duza, zeby sie tym martwic? No i co z tym spalaniem? Rozumiem, ze inna charakterystyka pracy filtra K&N moze byc powodem do nowej regulacji gaznika. Ale czy i wtedy spalanie bedzie wieksze, niz z oryginalnym hondowskim filtrem (zdaje sie, ze jest nasączony jakims woskiem?). Prosze o opinie.


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 129
Dołączył: 5.3.2006
było syntetycznie-a teraz praktycznie:
umiejscowienie wlotu powietrza RD 04 pozostawia wiele do życzenia, powietrze jest zasysane w bezpośrednim sąsiedztwie tylnego koła, jak ktoś lubi polatać w terenie(a kto nie lubi) to ciężko o czyste środowisko w rejonie tylnego laczatakże powietrze które trafia na filtr jest tak samo zafajdane jak zafajdane jest zapierdalanie po lesie-tylko sie człowiek przewraca i przewraca, także filtr się syfi okrutnie, seryjny zabrudzony filtr wymienia sie na nowy ( a tani też nie jest ) K&N wyjmujemy myjemy specjalnym preparatem K&Na, spryskujemy specjalnym olejem K&Na i mamy nówke sztukę-i nasz gaźniczek oddycha świeżym powietrzemtakże ja jestem za!!!
co do przyrostu mocy to wiele opini krąży-ja jak wpasowałem K&N a to AT zaczeła tak zapierdalać żę dziewczynka nie chciała ze mną jeździć tak fruwałahihih
twój wybór-ja jestem za!!!
K&N dla wszystkich!!!!!


N53o 03.728" E021o 36.273"

...los zawsze sprzyja tym którzy stawiają mu czoła...
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Losiu: z twojego opisu (forum) wynika, ze filtr jest zakladany bezposrednio na gaznik. A z tego co czytam, pytanie bylo o wymiane filtra, a nie rezygnacje z airboxu, takze twoje spostrzezenia (jak najbardzije sluszne) w tym wypadku nijak nie pasuja do tematu.



Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Wielkie dzieki za wyklad! Troszke sie jednak nie zrozumielismy - mnie interesuje ewentualne wyzsze zuzycie paliwa i niekorzystny wplyw na silnik. Nad przyrostem mocy sie szczerze mowiac nie zastanawialem.
Wiec raz jeszcze sformuluje pytanie: czy komus po zalozeniu filtra K&N Afryczka zaczela wiecej palic? Bo tak sugeruje moj mechanik.
Chcialbym miec K&N ze wzgledu na nizsze koszty eksploatacji (po starym motocyklu zostal mi zestaw K&N do regeneracji). Dodam, ze mialem wczesniej XT600 z filtrem K&N i moto palilo bardzo ladnie. Ale to inny silnik i nie jestem pewien, czy mozna porownywac.
Cena wielorazowki K&N (dzieki staraniom kolegi Misiaka ) jest tylko o 60 pln wyzsza od jednorazowego oryginalu Hondy. Chyba warto.


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 11.12.2006
Ja to chciałbym coś powiedzieć o tm filtrowaniu. Bede mówił o filtrze k&n samochodowym ale wątpie zeby była jakakolwiek różnica we wspominanym filtrowaniu. Jak wiemy z powyższych wypowiedzi filtr K&N nasączony jest specjalnym olejem, znajduje się też w airbox-ie, znaczy to ze raczej nie ma styczności z WIĘKSZYMI syfami. -ale o co mi chodzi- przez papierowy filtr (suchy) mniejsze drobiny zanieczyszczeń łatwiej dostają się do kanałów dolotowych. W filtrze nasączonym mazidłem tworzy się lepka maź która raczej nie pozwala na przedostanie się czegokolwiek dalej. Tak mnie kiedyś uczono - a raczej się uczyłem A co do osiągów to wysokoprzepływowe filtry dają (nie zawsze oczywiście) efekt spłaszczenia krzywizny wykresu momentu obrotowego tzn jest on oddawany bardziej liniowo, z tym że staje się to zauważalne na wysokich obrotach. Stąd domniemania ze motocykl staje się bardziej paliwożerny bo jak ktoś czuje jakąś poprawe to na wyższych obrotach konsekwencją tego jest piłowanie engine-a i wzmożony apetyt na i tak zbyt droga wahę.Amen


Cause I'm insane in the brain.....
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
niesłyszałem by komuś AT czy TA mniej paliła na K&N. najczesniej spalanie wzrsta o litr i to nie przy jeździe po miescie i kreceni do 8000rpm tylko w trasie przy ciągłej 120 kmh. a czy sie syfi to też nie wiem, ale ludzie co nie założyli k&N i zjeżdzają czasem z asfaltu mówią ze syf potem w gaziorach moze byc.
ja kupuje Filtry do AT i TA papierowe po 40 do 50zł i wypierdzielam co 10 000km.


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Rodowód filtrów wysokoprzepustowych pochodzi ze sportu, czyli tam gdzie nikomu nie zależy na idealnej filtracji a liczy się moc i osiągi.
Owszem jakimś plusem jest możliwośc mycia i używania nadal, ale jak policzyć koszt preparatów to kalkulacja jest już ciut mniej korzystna.
Papierowy jest ciaśniejszy ale i szczelniejszy , jak ktoś ma możliwość przedmuchania go sprężonym powietrzem to też 15-20tyskm polata.
Trochę mnie zastanawia strona techniczna zastosowania filtru powiedzmy "luźnego", z praw fizyki wynika że przy luźniejszym filtrze podciśnienie w gaźniku spada a co za tym idzie ilość wysysanego paliwa powinna byc mniejsza.
Co dalej oznacza że silnik chodzi na uboższej mieszance , czyli jego moc powinna być mniejsza.
Wzrost zużycia paliwa odnotowany u kolegów może (ale nie musi) wiązać się z odkręcaniem więcej gazu żeby moto chodziło tak jak poprzednio.
W paierowych , z racji ich szczelności oraz ze wzrostem zabrudzenia podciśnienie wzrasta co powoduje wzbogacenie mieszanki a tym samym tendencje do zwiększenia zużycia paliwa.
Oczywiście nie muszę przypominac czym grozi jazda na ubogiej mieszance....????
kończąć dodam że układ dolotowy jest obliczany i testowany tak aby jego pojemność i konstrukcja odpowiednio przekładała się na przebieg mocy i momentu obrotowego , zmiany nie zawsze dobrze się odbijają na działaniu silnika.
Ale każdy sam decyduje czego używa.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 111
Dołączył: 13.11.2006
moja smiga na K&N. spalanie przy spokojnej jezdzie w trasie 120-130km/h wynosi ok 5.2L. nie mam porownania do spalania na papierowym filtrze bo kupilem z juz zalozonym K&Nem


AT RD07 & CBR600F & 12GS - nie gryza sie

nowe gg: 2597944, stare zepsulo sie
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
To ładnie spala, ale Ty masz nówkę na dotarciu


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
20 000km na filtrze to przesada w naszych warunkach. honda zaleca wymianie co 12 000km. ot takie moje zdanie


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 111
Dołączył: 13.11.2006
Dzieju:
To ładnie spala, ale Ty masz nówkę na dotarciu


jak moje wnuki beda nia jezdzic to tez bedzie tyle spalac


AT RD07 & CBR600F & 12GS - nie gryza sie

nowe gg: 2597944, stare zepsulo sie
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 135
Dołączył: 5.2.2005
Wydaje mi się, że u mnie po założeniu K&N'a spalanie trochę zmalało. Dodatkowo mój Trampek pali średnio o 1l/100 km mniej niż dokładnie taki sam Transalp kumpla z przebiegiem o 30 tys. mniejszym na nowym filtrze papierowym po regulacjach.


XL 650V Transalp
Poznań
Galeria
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: