Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> czyszczenie gaźników

  

Strony: 123>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 129
Dołączył: 5.3.2006
śiemano, prośba do znawców tematu-jak przeprowadzić czyszczenie gaźników???bez rozbierania oczywiście, jakich dostępnych w sklepach motoryzacyjnych preparatów chemicznych użyć do powyższej czynnośći , i jak to sie robi??, przed synchronizacją czy po itd. adam słodowy nic nie pisze w swoich książkach na ten temat
Dzieki
pozdrowicho


N53o 03.728" E021o 36.273"

...los zawsze sprzyja tym którzy stawiają mu czoła...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 38
Dołączył: 15.1.2006
Witam ,gaźniki chemiom to tylko lekko przepłuczesz. Trzeba je tozebrać dokładnie umyć ,poskładać wyregulować skład mieszanki biegu jałowego i dopiero wakumetry zastosować.


RD 04
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Czyszczenie gaźników powinno być jedynie hasłem oznaczającym okresowy serwis gaźników. Po pierwsze czyszczenie gaźników bez ich rozbierania mija się z celem... Należy odkręcić komorę pływakową, wyjąć pływaki, sprawdzić stan zaworków iglicowych, powykręcać dysze. Przeczyścić komorę i pływaki (może wystarczyć sama benzynka i pędzelek), przedmuchać dysze i rozpylacze. Odkręcić "górę" gaźnika i wyjąć membranę. Sprawdzić jej stan (brak pęknięć, rozwarstwień, malutkich dziurek). Dopiero wtedy bezpiecznie można dużym ciśnieniem przedmuchać kanały w gaźniku. Przy składaniu należy sprawdzić/ustawić poprawnie poziom pływaka, zobaczyć, czy pływaki swobodnie obracają się na swojej osi - jest to warunek poprawnego napełnienie gaźnika do ustawianego przed chwilą poziomu.

A na końcu dopiero synchro.

Więc jeśli nie czujesz się na siłach, to nie bierz się za to sam. Koszt membran w razie ich przedziurawienia może klepnąć po kieszeni...


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Ja czyscilem gazniki bnzyna ekstrakcyjna, jak mi doradzil jeden, co sie zna. Zrobilem, jak pisze przedmowca, ale nie odwazylem sie wyjmowac plywakow . Gazniki jesdzcze nie zamontowane, wiec moze powinenem to zrobic? Ta konstrukcja wydaje sie taka rachityczna, ze boje sie tego dotknac .


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Jest sens wyjmować:
a) wyczyścisz pływaki, zobaczysz czy nie mają kamiennych nalotów (a czasem bywa i takie gówno... autopsja, serwisowanie starego Kawasaki ).
b) sprawdzisz stan zaworków iglicowych (to jest jeden z czynników warunkujących napełnienie komory pływakowej do wymaganego poziomu, i ani milimetra wyżej)
c) moim zdaniem bezpieczniej regulować poziom pływaków na wyjętych pływakach.

Rozebranie tego to banał. Potrzebne delikatne ręce (przydałyby się kobiece, ale te zazwyczaj nie posiadają zmysłu mechanicznego ) i dobra pamięć. No i ten zmysł mechaniczny. Jak zakumasz jak to działa to dasz radę.
Najpierw popatrz sobie jak to jest złożone. Konstrukcja składa się z plastikowego pływaka, który jest zamocowany na malutkiej ośce. Tuż przy ośce masz też na pływaku blaszkę, na której jest zaworek iglicowy wchodzący w swoje gniazdo. By to rozebrać wystarczy delikatnie wysunąć ową ośkę. Nie jest niczym zabezpieczona, przykręcona. Ino wysunąć. Poziom pływaków reguluje się odpowiednio wyginając blaszkę na pływaku - według mnie bezpieczniej jest to robić po jego wyjęciu.


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 204
Dołączył: 4.8.2006
jeśli chodzi o regulacje pływaków przez wyginanie blaszki . jak sie to ma do danych serwisowych Poziom pływaka [mm] 13,7.


czy ktoś kompetentny mógł by opisać cała procedurę ustawiania poszczególnych wartości zanim większość domorosłych mechaników rozreguluje i poniszczy sobie gaźniki ( ja tez się do nich zaliczam )





nie puszczone bąki lecą do głowy i tak rodzą sie posrane pomysły
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
No i co bardzo istotne od jakiej płaszczyzny liczy się odległość podczas ustawienia.
Najlepiej wrzucić rysunek lub fotkę z pokazanym sposobem pomiaru.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Nikt Ci nie karze samemu regulować . Jeśli nie czujesz się na siłach - jedź do warsztatu. Ja właśnie z warsztatu wyniosłem nauki.

Pokazany gaźnik NIE JEST gaźnikiem od @, ino od ruska, ale zasada jest ta sama. Oto jak mierzymy poziom pływaków. Reguluje się go odpowiednim wygięciem blaszki na której jest zaworek iglicowy. owe 7mm dla rd03/4 i 13,7mm dla rd07 mierzy się między górą pływaka a krawędzią gaźnika. Z resztą na zdjęciu widać, chyba każdy na tym forum potrafi używać suwmiarki ...UWAGA: gaźnik do góry nogami, pływak siłą ciężkości zamyka zaworek. Dopiero wtedy dokonujemy pomiaru.
http://img124.imageshack.us/my.php?image=img7985ni3.jpg
Oczywiście zdjęcie jest poglądowe, niedokładne, pod kątem. Przy regulacjach uważajcie na błąd zwany złowieszczo "paralaksa"...


Czarna RD04'91- nówka z salonu.

Ostatnio modyfikowany przez wieczny
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 204
Dołączył: 4.8.2006
łe no fajnie proszę o wiecej fotek i opisów


nie puszczone bąki lecą do głowy i tak rodzą sie posrane pomysły
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 147
Dołączył: 26.12.2004
No to życze wam powodzenia z tym sprawdzaniem poziomu paliwa w komorze pływakowej.
W takim razie po co jest śrubka od spustu paliwa w gazniku
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Żebyś, nauczony doświadczeniem Swoim, lub nieocenionych Kolegów, spuścił paliwo z komór pływakowych i przy wyjmowaniu ich (dwóch na raz) z ramy nie nachlapał sobie do oczu .
A, i zgadnij co trzeba zrobić, gdy motocykl stoi rok, paliwo w gaźniku się potężnie zestarzeje, i motocykl nie będzie chciał na nim odpalić...

Chodzi mi po głowie hipoteza, iż "śruba składu mieszanki" jest na prawdę śrubą "ilości mieszanki". O składzie mieszanki decyduje dysza wolnych obrotów oraz przesławny w tym temacie poziom paliwa. Trzeba by to gdzieś jakoś zweryfikować


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 181
Dołączył: 23.7.2006
cos co działa
tego sie nie naprawia
a sruba własnie słuzy do pomiaru poziomu paliwa w komorze pływakowej
jak zanjde opowiedni rysunek to wam zapodam



transalp'06
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 117
Dołączył: 11.7.2006
_palel_:

a sruba własnie słuzy do pomiaru poziomu paliwa w komorze pływakowej


fakt, śrubą można spuścić niechciane paliwo a i jednocześnie przy zastosowaniu wezyka zagięego umyślnie ku górze można sprawdzić poziom paliwa w komorze, bo jak juz kiedyś stwierdzono w naczyniach połączonych ciecz przyjmnie swoje lustro na jednakowym poziomie


niedi hardzone
RD04 '92


Ostatnio modyfikowany przez niedi
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Nigdy w życiu nie spotkałem się z takim sposobem...


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 220
Dołączył: 5.9.2006
jakaś racja w tym jest.


stopki centralne do RD07 sprzedam
 
Strony: 123>>

  

     Skocz do forum: