Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Problemy z odpalaniem

  

Strony: 123>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Problem jest troche juz opisany, ale chyba nie dokladnie od mojej strony, wiec zdecydowalem sie napisac nowy watek. Mam od miesiaca piekna rd04 z wloskim rodowodem. Kiedy ja kupowalem, byl problem z "dziura" w obrotach (dusila sie podczas gwaltownego dodania gazu). Wymienilem wszystkie swiece i problem zniknal. Niestety nie zniknal inny prolem, mianowicie ciagle nie chce ladnie odpalac z zimnego. Mam zwyczaj wpadac do garazu raz w tygodniu, by mototrek troche przepalic. Za kazdym razem odpala dopiero po 6 - 7 zakreceniu, a do tego lapie tylko jeden cylinder. Po chwili (5 - 10 sek.) dolacza drugi. Potem juz chodzi ladnie (nawet bardzo. Mysle, ze te trudnosci z odpaleniem zwiazane sa z jednym nieczynnym przez chwile cylindrem. Co z tym zrobic?


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
takie przepalanie moto bez jazdy syfi tylko świece. przejedź sie, moze sie naprawi samo


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
AtomeXT:
Mam zwyczaj wpadac do garazu raz w tygodniu, by mototrek troche przepalic. Za kazdym razem odpala dopiero po 6 - 7 zakreceniu, a do tego lapie tylko jeden cylinder. Po chwili (5 - 10 sek.) dolacza drugi. Potem juz chodzi ladnie (nawet bardzo. Mysle, ze te trudnosci z odpaleniem zwiazane sa z jednym nieczynnym przez chwile cylindrem. Co z tym zrobic?


Piszesz, że wpadasz raz w tygodniu:
Jeżeli moto nie chce palić po paru dniach postoju, to może to być typowy objaw - paliwo odparowuje z gaźników i żeby odpalić pompa musi napompować benzynkę z baku, a to trwa. To też może tłumaczyć, że najpierw pali jeden gar, a po chwili dołącza drugi. U mnie jest to samo

Problemy te występują we wszystkich starszych AT aż do RD07A.
Aktualnie jestem w trakcie testowania patentu, poprawiającego odpowietrzenie gaźników - za parę dni powinny być wyniki - jeżeli rzeczywiście zadziała, to opiszę co trzeba zrobić i postaram się wrzucić informację do działu przeróbki.

A swoją drogą - świece i ustawienie gaźników możesz sprawdzić


AT RD07A/B '96

Ostatnio modyfikowany przez barthez
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 636
Dołączył: 2.1.2006
Barthez, wypraszam sobie, moja afri nie ma problemów z odpalaniem nawet po 2 tygodniach postoju w garażu.


XRV 750 RD07A
XL1000VA
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 566
Dołączył: 15.2.2006
No tak ... to jest jak sobei wtrysk zainstalowałeś i nawet sie niepochwaliłeś.. ojj nieładnie .....


Sprzedam RD04 91r. czas na coś nowszego... Już nie sprzedaje co stare to jare,
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Problemy te występują we wszystkich starszych AT aż do RD07A.


Dziwne. Mam rd03. Po włączeniu stacyjnki słychać tur-tur jak pompa przez chwilke dopełnia gażniki - szczególnie po dłuższym postoju. potem naciskam starter. Pali od "pół obrotu"- po zeszłej zimie po 2 miesiącach nie odpalania i garażowania pod chmurką.


Niestety teraz pewnie już tak dobrze nie będzie bo założyłem pompkę mikuni podciśnieniową.....


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Moja rd04 zle pali nie koniecznie po tygodniu stania. To samo jest po kilku godzinach. Wystarczy, ze wystygnie. Probowalem zamykac kraniki, kiedy indziej je zostawialem otwarte - bez znaczenia na efekt odpalania. Sprobuje wyregulowac gazniki. Czy na stronie jest opis, jak sie do tego zabrac? Nie mam wakuometrow, wiec na poczatek chcialbym podregulowac w taki podstawowy sposob - tam pewnie sa jakies srubki, ktore producent radzi wykrecic o iles obrotow? Mozecie mnie pouczyc w tej sprawie?


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
http://www.africatwin.strefa.pl/forum/index.php?type=topic&forum=3&id=1576
to w sprawie srub skladu mieszanki,
po regulacji gaznikow palila lepiej, ale i tak moja RD04 tak ma że często nie za pierwszym razem pali

widocznie ten typ tak ma - choć ponoc nie zawsze

pozdro


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
motormaniak:
Problemy te występują we wszystkich starszych AT aż do RD07A.


Dziwne. Mam rd03. Po włączeniu stacyjnki słychać tur-tur jak pompa przez chwilke dopełnia gażniki - szczególnie po dłuższym postoju. potem naciskam starter. Pali od "pół obrotu"- po zeszłej zimie po 2 miesiącach nie odpalania i garażowania pod chmurką.


Niestety teraz pewnie już tak dobrze nie będzie bo założyłem pompkę mikuni podciśnieniową.....

Czyli masz podłączonż pompę pod zapłon a nie pod rozrusznik stąd brak kłopotów z odpalaniem.
Mam zamiar zrobić sobie niezależne sterowanie pompą co by pompować paliwo przed odpalaniem.
W twoim przypadku trzeba pamieytac o wył zapłonu na postoju żeby pompa nie chodziła.




RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Odpalanie najpierw na jednym garku może być spowodowane nierównym działaniem linek ssania a w dalszej kolejności regulacją składu mieszanki a dalej ustawieniem przepustnic ( jeśli jedna z nich ma większy prześwit to występuje mniejsze podciśnienie i mniejsze ssanie, to tak ogolnie).
Również i swiece, przewody , regulacje zworów a na koniec sprwność cylindrów.
Generalnie dużo tego , ale przyczyna może byc jedna lub kilka....
Ja bym zaczoł od podłączenia pompy na krótko, napompować paliwo do pełna do gaźników i sprobować, jeśli nie podziała to kolejno sprawdzić resztę...


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
giziu:
Barthez, wypraszam sobie, moja afri nie ma problemów z odpalaniem nawet po 2 tygodniach postoju w garażu.


Giziu,
z tego co pamięam to masz rok 99 albo nawet młodszą - a to oznacza że jest RD07A, czyli te problemy już jej nie dotyczą.
pozdro



AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Afri mam od 22 grudnia. Też RD04, też włoski rodowód. Też miała problemy z przejściem płynnym na średnie/wysokie obroty. Weź serwisówkę, WYCZYŚĆ GAŹNIKI, ustal poziom paliwa w komorach i SPRAWDŹ LUZY ZAWOROWE. Te V'ki potrafią często lekko kasować luzy zaworowe (w szczególności na zaworach wydechowych). Do wykonania tych zabiegów nie potrzeba super wiedzy i narzędzi (no, szczelinomierz i suwmiarka są potrzebne). Moja ma przebieg 55kkm, oceniam na wiarygodny, śruba regulacji składu mieszanki wykręcona o 2 i 1/4 obrotu.

Po złożeniu wreszcie chodzi jak powinna. Gdyby nie kosz sprzęgłowy to nie poznałbyś, że ma 16 lat... .

Pali od połowy obrotu wałem korbowym, na pełnym ssaniu, bez gazu.


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
O to chodzi wieczny, drogi kolego - od polowy obrotu, bez gazu. Wierze, ze tech tak bede mial. Tymczasem zdjalem bak i ujrzalem po raz pierwszy silniczek w pelnej krasie. Sprawdzilem iskry, przeczyscilem konektorki na cewkach, sa nowe swiece. A w tygodniu chyba rzeczywiscie wyjme gazniki i je przeczyszcze. Chcialbym tez sprawdzic i ewentualnie ustawic luzy zaworowe, ale troche mnie powstrzymuje trudny do nich dostep. Czy faktycznie wystarczy odkrecic te owalne pokrywki na pokrywach zaworow i przez nie dokonac regulacji? Ciasno tam jak jasna cholera.
Zwrocilem uwage na prace pompy paliwa. Mam chyba oryginalna fabryczna. Strasznie halasliwa maszynka! Terkocze wyraznie, przebijajac sie przez elegancki swist wydechu hehe. Mam wrazenie, ze gdyby jej nie bylo slychac, to by moto bylo o polowe cichsze. Pozdrawiam!


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Istotnie ciężkawo reguluje się zawory zwłaszcza te przy chlodnicy, warto ją odkręcić i nieco odchylić.
Trochę dziwna ta głośna praca pompy , ja swojej wcale nie słyszę.
A terkotać zaczyna tylko gdy zabraknie w niej paliwa.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Do regulacji zaworów trzeba zdjąć gaźniki - pracy mało, a dostęp o wiele lepszy. Ja używałem nasadkowej 8 do odkręcenia dekli od zaworów ssących, płaskiej 24 do dekli zaworów wydechowych, kontry w klawiaturach odkręcałem nasadkową 10. Do tego szczelinomierz, ustawiałem odpowiednio 15 i 20 setek z lekko wyczuwalnym ściskiem. Przedni wydechowy zawór wyregulowałem tak jak wspomniano - odkręcając prawą chłodnicę cieczy. Wtedy łatwo się ją odgina i dostęp jest o wiele lepszy. Może mając lepszy klucz 24 nie byłoby to wymagane, ale jedyny taki jaki mam jest gruby i radziecki... .

PS: łebki śrub od regulacji luzu są kwadratowe . Ale można nimi kręcić kombinerkami, a przy odrobinie wyczucia w wprawy co najwyżej wystarczą dwa paluszki z dawno nie obgryzanymi paznokciami .


Czarna RD04'91- nówka z salonu.

Ostatnio modyfikowany przez wieczny
 
Strony: 123>>

  

     Skocz do forum: