Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> śruba regulacji "składu mieszanki"

  

Strony: 123>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
witam
to jak z tym wkońcu jest????? niekórzy mówia nie drudzy tak ?
nie chodzi ze zalezy mi na niskim zużyciu benzyny czy coś, choc taki "bogaty z domu" jak niektórzy nie jestem

tylko rozważam tehnicznie, pozatym jakie ustawienie tych srub w rd04 to prawidłowosc !! wiem wiem w serwosowkach jest, ale te przewaznie sa po niemiecku, a to jezyk obcy jest
pozdrawiam


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
jakies tam ma ale nie wielkie. ma byc 2.5 obrota, jak dasz mniej bedzie lepiej ciagnac z dołu, ale sie słabo na wyższe obroty wkręcać. jak dasz wiecej obrotów to zubożysz i bedzie słabszy dół, tzn mi tak wychodzi 1


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 117
Dołączył: 11.7.2006
Zgadzam się z przedmówca, ma znaczenie nieduże w zakresie mniejszych obrotów. Zawsze tak mi wychodziło dla róznych silników.szczególnie zauważalne jest to w silnikach dwusuwowych. Więcej powietrza mniejsza dynamika na wyzsze obroty, mniej powietrza lepsza dynamika i nieznacznie wieksze spalanie.


niedi hardzone
RD04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
dziekować !!
tak yeż uczynię, posprawdzam metodą prób




98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Na spalanie ma duże znaczenie.U mnie 2 obroty bardziej wykręcone to był ponad 1 litr na 100 km więcej i czarny dym z tłumika.


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Witajcie! Ja tam widzę w Haynesie, że RD04 '90-'92 mają mieć śrubę ilości mieszanki wykręconą o 2 i 1/4 obrotu, a nie o 2,5. Właśnie jestem po czyszczeniu gaźników (lub raczej rozebraniu i oglądaniu, bo nigdy nie widziały polskiego gówna i są czyściutkie ) i wykręciłem 2 i 1/4.

Co do wpływu jaki ma ta regulacja można powiedzieć, że decyduje o tym jak silnik będzie przechodził z niskich w średnie obroty. Bardzo sprawę upraszczając można powiedzieć, że przy zamkniętym gazie paliwo idzie tylko przez tę właśnie regulowaną wkręcaniem śrubę, przy połowie otwarcia przepustnicy paliwo idzie przez tę śrubę i przez rozpylacz dyszy głównej (o pracy silnika zaczyna decydować już ustawienie iglicy w przepustnicy), a przy pełnym otwarciu śruba wkręcana nie ma w ogóle wpływu na pracę silnika, bo paliwo podaje tylko dysza główna.

Tyle pamiętam z książek. Tak w telegraficznym skrócie


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
I 2.25 i 2.5 jest prawidłowe zależnie od modelu.
Słyszałem też że wmiarę przebiegu powinno się zwiększać odkręcenie.
Czyli np pierwsze 100tyskm na 2.25 przy 150tys 2.4 a np przy 200tyskm 2.5.
Czy to prawda?? może tak może nie.
Ja swoją 03 ustawiłem na ok 2.5 ale wykorzystując dodatkowo swoje ucho i rękę.
Ale przy okazj sprawdzę czy nie trzeba przestawić o np 0.1-0.2 obr


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
rambo:
jakies tam ma ale nie wielkie. ma byc 2.5 obrota, jak dasz mniej bedzie lepiej ciagnac z dołu, ale sie słabo na wyższe obroty wkręcać. jak dasz wiecej obrotów to zubożysz i bedzie słabszy dół, tzn mi tak wychodzi 1

Hmm, ja mam na 2.5 i idzie dobrze z dołu i do góry.... no i potrafi spalić 4.6


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
po kiego kombinować skoro małe żółte główki wyliczyły ile ma być fabrycznie to znaczy, że tak powinno być i basta.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
spokl, czyli testujemy 2 i 1/4
tylko odkrecac z pozycji "zakreconej " czyli przeciwnie do wskazowek zegara
to pisałem ja jarząbek


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
klanol:
po kiego kombinować skoro małe żółte główki wyliczyły ile ma być fabrycznie to znaczy, że tak powinno być i basta.

Tylko że te male żółte gówki ustaliły do gażnika nowego i sprawnego w 100% ,
natomiast z biegiem czasu elementy się zużywają i czasem zachodzi konieczność małej korekty.
Zresztą większość Afryk udzielających się na forum to rzeczywiście dopiero co dotarte z przebiegami poniżej 100tyskm w tych można stosować nastawy fabryczne.....
Po regulacjach mechanika ( tylko raz dałem komuś się dotknąć do mijej niuni)
musiałem poprawić ustawienia bo Afryka zaczeła ciut gorzej jeździć.
Także fabryka i żółci pomysłowi ludzie z hondy swoją drogą a aktualna weryfikacja drugą....


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 204
Dołączył: 4.8.2006
mógłby mi ktos określic połozenie tych śrób bo nie bradzo wiem które to w gązniku
wielkie thx


nie puszczone bąki lecą do głowy i tak rodzą sie posrane pomysły
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 529
Dołączył: 23.12.2006
Są po bokach gaźników, i afair to jedyne, które mają płaski łepek z wcięciami na krzyż. Nie jest to jednak typowy łepek pod śrubokręt krzyżakowy. To raczej prostopadłe do siebie wcięcia pod śrubokręt płaski. Dzięki temu łatwiej odliczać każde ćwierć obrotu.


Czarna RD04'91- nówka z salonu.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 195
Dołączył: 13.1.2006
Dzis odkrecilem swiece i moim oczom ukazala sie swieca okopcona, rzeklbym nawet "zasmarkana". Motorek zapala i jezdzi jak powinien, tylko troche przyduzo pali. mam wiec pytanie o ile powinna byc wykrecona sruba skladu mieszanki. RD 07, 93r, wersja wloska.

Slyszalem, ze gazniki w 7 w zaleznosci od rynku byly zaopatrywane w rozne zestawy dysz, a co za tym idzie powinny miec inne nastawy regulacyjne. Ponoc gazniki z zewnatrz sa nie do odroznienia (brak dodatkowych oznaczen). Nie zapisalem sobie i teraz nie pamietam, do jakiego zestawu dysz jaka powinna byc regulacja skladu mieszanki. Prosze o pomoc

A poziom plywaka to 13,7mm?


Jej Wysokosc, RD-07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
może w serwisie Hondy ci poradzą po numerach ramy? powinni mieć katalogi


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Strony: 123>>

  

     Skocz do forum: