radek
|
Napisano: Poniedziałek, 01 Stycznia 2007, 21:17:54
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 9 |
Dołączył: 1.1.2007 |
|
Witam mam wymontowany kosz sprzęgłowy z mojej AT i rozglądam się za nowym w dobrej cenie albo za używanym ale dobrym . Moja africa jest z 1993 r, kupiłem ją rok temu i przejechałem 5 kkm. Wczeniej kosz nie stukał i niedawno zaczął. Co puka ? - Jest wyczuwalny luz około 2-3 mm pomiędzy aluminiowa częścią kosza a zębatką, która ma tłumik drgań(sprzęgło) złożone z 6 sprężyn. większość sprężyn jest "wydeptana"i przy potrząsaniu słychać jak latają w swoich gniazdach. Moim zdaniem nie ma możliwości zregenerowania, pozostaje tylko wymiana na zdrowy kosz. Może ktoś wie gdzie kupić najchętniej używany ale dobry kosz za normalne pieniądze ?????
radek RD 07, 93r
|
|
|
MrHW
|
Napisano: Środa, 03 Stycznia 2007, 12:36:10
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 124 |
Dołączył: 10.10.2006 |
|
Temat wałkowany na forum. W serwisie powiedzieli, że jak stuka to ma stukać, bo V-ki Hondy tak mają na wolnych obrotach, bo jest tam luz, który musi być. Inny mechanik, pracujący w Kawasaki, ale miłośnik AT, powiedział, że te stuki pojawiają się przy 50kkm prawie w każdej AT.
Piotr ------------------------------------- AT RD07 & KAWA VN 1600
|
|
|
kamaz
|
Napisano: Środa, 03 Stycznia 2007, 13:41:15
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 111 |
Dołączył: 13.11.2006 |
|
kosz sprzeglowy stuka bo ten typ tak ma. jak zaczynalem jezdzic moto to pierwszym sprzetem byla VT750 Shadow - indentyczny silnik, skrzynia i sprzeglo jak w RD07. motocykl byl na gwarancji a kosz sprzeglowy stukal wiec sie uparlem zeby w serwisie zajrzeli do sprzegla. rozebrali sprzeglo obejrzeli tarcze zebate, sprezyny - wszystko bylo OK (moto-nowka po przebiegu 8tys km). teraz mam RD07 po przebiegu 18tys km, kosz sprzeglowy tak samo stuka i sie nie przejmuje. temat byl walkowany wiele razy i wiekszosc bambusow slyszy u siebie stukanie. olac i jezdzic
AT RD07 & CBR600F & 12GS - nie gryza sie
nowe gg: 2597944, stare zepsulo sie
|
|
|
Pastor
|
Napisano: Wtorek, 09 Stycznia 2007, 13:59:20
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 631 |
Dołączył: 30.3.2005 |
|
Kiedyś dawno już z tym walczyłem w bardzo podobnym silniku i nie pamiętam czy wszystko pamiętam ale poczyń takie oto operacje a wszystko będzie dobrze i motur żył będzie długo i szczęśliwie i bez klekotu: 1. Wypieprzyć (w sensie "usunąć" oczywiście) nity mocujące aluminiowy kosz ze stalowym wieńcem 2. Gniazda sprężyn w stalowej tarczy wieńca będą mniej wyrobione (krótsze) niż gniazda w aluminiowej tarczy kosza. Musisz je doprowadzić pilnikiem do tej samej długości 3. Zmierzyć długość sprężyn i porównać z długością gniazd. Byloby miło gdyby były dłuższe tak z 10%. Jeśli nie są - rozciągnąć na zimno np. wbijając klin na przemian między zwoje. Da się - sprawdzałem 4. Złożyć to do kupy. Dorobić nity - np. wytoczyć ze stalowych śrub (klasa 5.6 w zupełności wystarczy - przy wyższej będzie problem z zaklepaniem) i artystycznie zaklepać. 5. Zanabyć zgrzewkę browca i zaprosić Pastora
Metoda pewna sprawdzona.
Zdrowia!
Nie odkryję Ameryki Że też kocham te Afryki. Ale dane niech mi będzie Wał kardana mieć w napędzie... ======================== PastoR100GS
|
|
|
Pawel_z_Jasla
|
Napisano: Wtorek, 09 Stycznia 2007, 15:51:17
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 960 |
Dołączył: 13.11.2004 |
|
Wersja uproszczona /co wcale nie oznacza, że uzasadniona ekonomicznie/: 1. nic nie ruszać, 2. kupić zatyczki do uszu /dostępne bez recepty/, 3. zainstalować zatyczki w małżowinie, 4. olać sprawę - oczywiście w przenośni, 5. jeździć nadal, 6. kupić zgrzewkę browca i literek gorzałki, 7. zaprosić Pastora i Pawła !!! Mnie tak stuka już dobre "kilka tysięcy" a zmartwię się jak stukać przestanie - choć znając Pastora z pełną atencją odnoszę się do jego wiedzy technicznej więc jak ci spać nie daje to klepanie wykonaj "ruchu" proponowane przez przedmówcę - POZDRAWIAM
|
|
|
x_men
|
Napisano: Wtorek, 09 Stycznia 2007, 22:31:47
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 62 |
Dołączył: 23.11.2006 |
|
Mając na uwadze ten sam problem, ale tylko gdy mój motur nie przekracza 2tyś obrotów.( po 2 tysiach wszystko cichnie) PROPONUJĘ... 1. wymienić sprzęgło na nowe za około 1800zł (serwis) 2. dobrze się napic przed jazdą ( wtedy to już wszystko jedno czy stuka czy napi...dala) 3. zakupić sprzęgiełko używane ale jak nowe ( nigdy nie wiesz na co trafisz)
pozdrawiam wszystkich którym coś tam stuka w AFRYCE
|
|
|
motormaniak
|
Napisano: Środa, 10 Stycznia 2007, 8:56:38
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 285 |
Dołączył: 25.11.2005 |
|
Jeśli komuś stuka afryka - niech kupi .....Suzuki. Np. w moim byłym bigu to dopiero napier....o. I takiego kosza sprzęgłowego to bym nawet nie usłyszał. W afryce kosz delikatnie szepce...., bo reszta milczy .
750 Africa Twin & Suzuki Dr 350 www.mojemotocykle.prv.pl
|
|
|
radek
|
Napisano: Czwartek, 11 Stycznia 2007, 11:02:27
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 9 |
Dołączył: 1.1.2007 |
|
Muszę powiedzieć, że zdecydowałem się jednak na naprwę kosza, on naprawdę mocno tłukł się, i denerwował mnie jak moja teściowa . Decyzję o naprawie podjąłem tylko dzięki użytkownikowi forum AT GIZIOWI . Gizio bardzo mi pomógł w naprawie kosza poświęcając swój czas i swoje klamory do w/w naprawy. Na razie powiem, że kosz jest naprawiony, właśnie wczoraj wrócił od GIZIA. Mechanik mój obiecał że do soboty złoży moją Afri i wtedy Wam opiszę jak chodzi 14 letnia V
radek RD 07, 93r
Ostatnio modyfikowany przez radek
|
|
|
aker
|
Napisano: Piątek, 26 Stycznia 2007, 11:59:43
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 76 |
Dołączył: 21.12.2006 |
|
W zeszłym roku rozciągałem sprężyny w koszu RD01, narobiłem się jak dziki i po pół roku (to znaczy po pierwszej jeździe w terenie) wszystko wróciło do normy (czyli znowu stuka) . W mojej nowej RD04 newt nie będę próbował tego zmieniać 1
RD01, RD04 i wiele innych
|
|
|
giziu
|
Napisano: Piątek, 26 Stycznia 2007, 12:33:49
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 636 |
Dołączył: 2.1.2006 |
|
Aker, dziwię się, że chciało Ci się naprawiać cześci, które już się zużyły a to co się zużyło należy wymienić na nowe. Ja jakoś przejechałem już ponad 10kkm na wymienionych sprężynach i wszystko jest wporzo. Może Radek coś skrobnie, jak jego wrażenia po założeniu "naprawionego" kosza.
XRV 750 RD07A XL1000VA
|
|
|
Pastor
|
Napisano: Piątek, 26 Stycznia 2007, 12:49:23
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 631 |
Dołączył: 30.3.2005 |
|
Y! Aker - masz jeszcze tą XLV? Chcesz się pozbyć? Zdrowia!
P.S. Uprzedzam wszystkich co zaraz zrobią zdziwione oczy: Nie dla mnie!!!!
Nie odkryję Ameryki Że też kocham te Afryki. Ale dane niech mi będzie Wał kardana mieć w napędzie... ======================== PastoR100GS
|
|
|
aker
|
Napisano: Piątek, 26 Stycznia 2007, 13:30:53
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 76 |
Dołączył: 21.12.2006 |
|
Giziu - nowy kosz kosztuje 1800 PLN, więc nie dziw się, że próbowałem trochę porzeźbić Pastor - mam XLV ale nie bardzo chcę się go pozbywać - jak szukasz takiego sprzęta, to chętnie mogę Ci służyć jako "TEN DRUGI OD MARUDZENIA" , bo trochę już moim przejechałem i trochę w środku pogrzebałem, więc wiem co i jak. Polecam się !!
RD01, RD04 i wiele innych
|
|
|
giziu
|
Napisano: Piątek, 26 Stycznia 2007, 13:52:39
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 636 |
Dołączył: 2.1.2006 |
|
Aker, wiem że kosztuje 1800zł, u niemców kosztuje 1560zł. Naprawa mojego kosza kosztowała mnie 350zł.
XRV 750 RD07A XL1000VA
|
|
|
aker
|
Napisano: Piątek, 26 Stycznia 2007, 14:00:03
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 76 |
Dołączył: 21.12.2006 |
|
A gdzie kupowałeś sprężyny ? Pytam, bo chyba w mój mózg wlał się jad, który zmusza mnie do inwestycji
RD01, RD04 i wiele innych
|
|
|
giziu
|
Napisano: Piątek, 26 Stycznia 2007, 18:33:55
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 636 |
Dołączył: 2.1.2006 |
|
Sprężyny były zamawiane w fabryce sprężyn, koszt około 150-200zł za komplet, czas oczekiwania około 2 tygodni.
XRV 750 RD07A XL1000VA
|
|
|