Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> CHŁODZENIE W AT

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 45
Dołączył: 16.11.2006
Witam wsystkich, czy ktoś z was ma sprawdzony sposób na wymiane płynu prosze o pomoc, musze wymienić płyn w swojej RDO4 a nie wiem jak się do tego zabrać kturędy go zlać a kturędy wlać i czy trzeba odpowietrzać układ i jak to zrobić


POZDROWIENIA Z GŁOGOWA DANIEL AT RDO4 91
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
sposob prosty !
odkrecasz srubke od spodu silnika ( i tu UWAGA wlasciwą ) wiec lepiej jak sie wypowiedzą koledzy bo ja w tej chwilio nie potrafie w głowie sobie ułozyc ktora to - przy pompie wodnej na gg podpowiada mi dzieju podstawiasz miseczke, zlewasz, odkrecasz kurek wlewowy w chłodnicy i leciiiiiiiiiiii . pozniej wylewasz jeszcze ze zbiorniczka wyrownawczego i zmieniasz tez,

dolewasz i git
jak niejasno to wybacz !!



98'
real nigaz never die


Ostatnio modyfikowany przez zibiano
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 45
Dołączył: 16.11.2006
No cześć ZIBIANO rozumię że trzeba zdjąć osłone silnika ? i ten korek jest całkiem pod spodem, dzisiaj nie miałem już czasu sprawdzić ile tam jest tych śrub ale od czego tam mogą jeszcze być śruby bo przyznam się szczerze że nie zaglądałem jeszcze od spodu silnik, boje sie bo niewiem co to za płyn a przymrozki idą jutro musze coś kombinować bo nie moge spać.


POZDROWIENIA Z GŁOGOWA DANIEL AT RDO4 91
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
witaj !
tam przy pompie wodnej jest tylko 1 taka mozliwosc sprawdze zaraz w serwisowkach gdzies !!! jak znajde rysunek wkleje !!!
płyn do chłodnic aluminiowych trzeba wlac !! na kazdej stacji są ! zimowe i inne.... ja mam chbyba traki do -10 ze niby nie zamarznie, nie ma co sie martwic
nie moge znalesc na rzadnym rysunku ktora to sruba, ale na pewno juz wiesz !!



98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 45
Dołączył: 16.11.2006
ZIBANO ja mam płyn firmy VOLVO on jest na glikolu tego płynu jestem pewien ale w układzie nie wiem co jest i dla tego musze go wymienić, właściwości smarujące to on jeszcze ma bo w dotyku jest git ale nie wiem jak z tęperą zamarzania jak dam mu dobrego płynu to będę spokojniejszy AP.zrąbała się nam troche pogoda


POZDROWIENIA Z GŁOGOWA DANIEL AT RDO4 91
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
czy lejecie płyn chłodzący samochodowy czy kupujecie "prawdziwny" motocyklowy? układ przecież jest taki sam i zastanawiam się w ogóle jest jakaś różnica bo w skłądzie chemicznym raczej nie. więc po co przepłacać


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
ja mam samochodowy !!!, ale chemikiem nie jestem , ani alchemikiem
do chłodnic aluminiowych


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 45
Dołączył: 16.11.2006
Panowie ten płyn VOLVO też jest samochodowy bo to nie ma znaczenia ja po prostu mam do tego dojście i taki właśnie dzisiaj zalałem,a propo płynów to dzielą się na te które smarują pompy i te które nie zawierają glikolu takie jak borygo i nadają się tylko do taczek ,płyny mogą mieć też inną tęperaturę wrzenia i zamarzania z reguły większosić ma w granicach 100 stopni ale są i takie które mają i więcej.Dobra starczy o tych chemikaliach dzięki ZIBIANO za wskazówki śrubke trafiłem za pierwszym razem tylko w zbiorniczek musiałem troche podmuchać bo z niego nie chciało lecieć tam jest chyba jakiś zaworek pod ciśnieniowy ,ogólnie poszło mi dobrze teraz jestem już spokojny,


POZDROWIENIA Z GŁOGOWA DANIEL AT RDO4 91
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
jeżeli cokolwoek pomoglem to sie polecam
pozdrawiam


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 15
Dołączył: 25.10.2007
witam ,ja do tematu .Jest jakas miara ile tego plynu ma byc ,sprawdzenie stanu ???? nie wiem jak odczytac poziom ,czy mam wlasciwy czy trzeba cos uzupelnic??
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 389
Dołączył: 19.1.2005
Solo, to sie samo odpowietrza....po prostu wymien plyn (do alu chlodnic) odpal sprzeta niech se troszke popyci...odkrec korek chlodnicy i dolej "prawie" do pelna...gitara
Po jakims czasie sprawdz stan i tyle...nie zapomnij spuscic plynu ze zbiorniczka wyrownawczego..pod lewym boczkiem (sciagnij szlaufik) i dolac na Max stan plynu w sam zbiorniczek !!
Proste


Africa Twin-s
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 92
Dołączył: 5.12.2006
Tak atak trzeba sprzęta trochę zagrzać jak wymienimy płyn i patrzec przy otwartym koreczku jak się to przewala w chłodnicy czasami po zmianie na inny płyn może sie troszkę spienić najlepiej zebrać ten syf i wywalić jak wyjdzie całe powietrze to dolać do pełna później wymienić w zbiorniku wyrównawczym nalać do stanu i wsio powodzonka
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
Jak będziesz miał idealnie czystą pompę wody to na pompie wody jest taka mała strzałka na odlewie pokazujaca śrubkę która służy do spuszczania płynu...... W mojej rd03 ta śrubka jest chromowana w odróżnieniu od innych- ale już w rd04 nie......


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 52
Dołączył: 21.7.2006
dokładnie jak pisze Motormaniak, jest oznaczenie na pompie w postaci strzałki(trójkacika), jest to lewa dolna śruba na pompie


live to ride
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 15
Dołączył: 25.10.2007
dzieki ,mysle ze wiem wszystko.rozumie ze miara ktora wskazuje ilosc plynu w ukladzie jest na zbiorniczku wyrownawczym. Niedawno mialem xtz 660 i tam byl widoczny wezyk przezroczysty ktory wskazywal poziom.
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: