Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> radiator do redulatora napięcia

  

Strony: 123>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
w związku z ryzykiem awarii regulatora mam zamiar dorobić pod niego dodatkowy radiator. widziałem na jednej z włoskich stron patenty z radiatorami komputerowymi. to chyba przesada. mam zamiar umieścić swój na płytce miedzianej ok 5mm na paście termoprzewodzącej, płytka będzie wystawała trochę z dołu aby powietrze ją owiewało. ponadto będzie dotykać do ramy i tam też oddawać ciepło. jeżeli ktoś robił takie gadżety może coś podpowie i podzieli się spostrzeżeniami.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 38
Dołączył: 19.6.2006
Tez mam zamiar coś takiego wykonać. Oczywiscie jestem po wymianie reglera... dlatego ten pomysł. Widzialem taki radiator wykonany z aluminiowej blachy, nie wiem czy lepsza miedz?


gg 1194640
Pozdrawiam!!!!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
miedź zara po srebrze jest najlepszym przewodnikiem ciepła. prawie dwa razy lepsza niż alu ale i droższa. jak ktoś ma kaprys może zrobić ze srebra płytka musi tylko mieć odpowiednią grubość i pamiętać trzeba o paście przewodzącej ciepło. ide zaraz pomierzyć.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
a więc blacha (płaskownik) 10x15 grubości ok 5 mm. u góry wycinamy ok 1,5 - 2cm głębokości i 2,5 szerokości szczerbę na kable. u dołu wystaje kilka cm. w dolnej części nawiercę otworki wentylacyjne. ważna żecz: do poprawnego odprowadzenia ciepła potrzeba jeszcze blaszki 3,5 x 5,5 x 1,5 mm na tył regulatora aby zatkać dziórę pomiędzy płytką a radiatorem, wsio oczywiście na pastę termoprzewodzącą. powinno być ok.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Tak się zastanawiam nad tą temperaturą regulatorów.
Czyżby japończycy nie przewidzieli jego pracy oraz tego że Afryka może też latać po Afryce???
Trochę się dziwię....
A może w Afrykach w których regulatory nawaliły była dodatkowa przyczyna, zwarcie, za duże obciążenie prądowe, .....



RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 204
Dołączył: 4.8.2006
dobra pompe wymieniam bo jest awaryjna (umnie chodzi bez problemów ale wymieniam) regulator sie przegrzewa ??

kupilem Afryke bo miała być bezawaryjna co jeszcze mam pozmieniać?? pytam sie grzecznie

moze opony sie scierają i zarowki przepalaja. nic nic tak mi sie wyrwalo


nie puszczone bąki lecą do głowy i tak rodzą sie posrane pomysły

Ostatnio modyfikowany przez chinol
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Wlasnie, wlasnie, czy ktos ma pewność, na czym polegają usterki reglerów? Co jest ich przyczyną? Czy na pewno chodzi o przegrzanie? Wiem, ze te pytania nie wnosza konkretow do dyskusji, po prostu glosno mysle.


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
jak na razie u mnie działa. po prostu widziałem, że dużo osób narzeka na regulatory, widziałem zagraniczne strony i tam też pojawiał się problem pompy i regulatora. każda maszyna ma swoje słabsze punkty, nawet f16 i promy kosmiczne się psują pobawić się nie zaszkodzi a może pomoże. wiem, ze w większości przypadków regulatory padają prez przeciążenia spowodowane niesprawnym aku lub przeróbkami instalacji. w przyszłości jakbym chciał zainstalować dodatkowe nieprzewidziane przez producenta odbiorniki to chłodzenie może się przydać. w xlv regulator sąsiaduje z tylnim garem, który smaży go regularnie i wcale mu to nie przeszkadza. pobawić się pobawie ale pompy i tak nie zmienię



http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
A czy komus padł regler bez pomocy dodatkowych odbiornikow i przerobek instalacji? Sposrod tych dwoch "min" AT regulator najbardziej mnie niepokoi, bo jego awarii nie da sie obejsc bokiem, jak w przypadku pompy. Z tego powodu tez sobie nie zawracam glowy wymiana pompy, zanim sie nie wywróci (odpukać.


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
mnie padł kiedyś w samochodzie i kumplowi też. były to starsze bryki ale jare. a przecież wystarczy mieć niedoładowany lub stary akumulator i już można załatwić regula. poza tym jak pisałem jest to dobre zajęcie na dłuuuugie wieczory i na pewno nie zaszkodzi


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Zadaniem regulatora jest tylko sterowanie napięciem .
To że się trochę robi ciepły nie musi oznaczać że się uszkodzi.
Zastanawiam się czy te które padły w różnych Afrykach były zbiegami okoliczności czy może jakimś niedopracowaniem technicznym ...lub może wady fabrycznej jakiejś serii.
Odpukać mój działa bez problemów a jest zdecydowanie starszy( wiekiem i km) od większości Afryk.
Pompa też chodzi........a może im starsza Afryka to lepsza?


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 16
Dołączył: 27.11.2006
ja powiem wam ze lepiej wstawic wentylatorek od starego kompa w jakiejs obudówce i bedzie najlepiej chłodził
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
witam, mi padł w tym roku !
spalił sie żywym ogniem, biały dym i smród ! bez dodatkowych odbiornikow ! moze po 14 latah miał prawo ? ? ?

teraz mam od Ducati z 2 razy wiekszym radiatorem, , grzeje sie, ale co ma sie nie grzać, w kocu reguluje napiecie

pozdrawiam


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
oczywista, ze można wstawić inny:
www.allegro.pl/item148797215_regulator_napiecia_honda_rozne_modele_nowy.html
ten jak widzicie ma z tyłu blachę przez co lepiej odprowadza ciepło, w afryce jest dziura aż do układu i dlatego może się przegrzewać. nie ma urządzeń idealnych. ciekaw jestem jak jest z samochodowymi liczone są przecież na większe obciążenia i w moto nie powinny się mocno grzać.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
klanol:
ciekaw jestem jak jest z samochodowymi liczone są przecież na większe obciążenia i w moto nie powinny się mocno grzać.

Ye!
W autach reglery działają na zupełnie innej zasadzie. Regulują prąd wzbudzenia - to niewielki prądzik, więc nie grzeją się prawie wcale. W mojej krowie tez taki jest - regler mam cały plastikowy, bez żadnego radiatora i jest zimny jak dupa kreta polarnego.
W AT alternator ma wzbudzenie stałe - na wirniku jest po prostu magnes stały, więc regler nie może wpływać na natęzenie pola magnetycznego. Metoda regulacji jest w AT i TA taka, że regler w przypadku zbyt dużego napięcia na wyjściu na chwilę zwiera do masy kolejno każdą fazę alternatora. Płynie wtedy zajebisty prąd i stąd to grzanie.
Dlatego bardzo ważne jest żeby alternator był właściwie obciążony. Jeśli np. klemy na aku są poluzowane, albo usyfione, to elektrownia jest obciązona zbyt małym prądem ładowania i regler zbyt często musi zwierać uzwojenia do masy, żeby utrzymać napięcie na wymaganym poziomie. No i przez to zaczyna się zajebiście grzać i w końcu szlag go trafia.
Tak to bracia.
Zdrowia!



Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Strony: 123>>

  

     Skocz do forum: