Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> wymiana łańcucha

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 204
Dołączył: 4.8.2006
temat już była na forum ale mam prośbę o rady czysto techniczne co i jak zrobić po kolei. interesuje mnie to czego nie wiem czyli:

słyszałem cos o miedzi technicznej ??
jak odkręcić przednia zębatkę ?? na biegu czy cós
podobno mogą się zerwać śruby przy tylniej ??
blaszka przy zębatce przedniej ??
jak to dokręcić ze by było dobrze ?
czy stosować klej do śrub w tylnej ??
zębatka nie są symetryczne jak je założyć ??

i wiem ze to w miarę proste i dam rade ale nie mam doświadczenia
o łańcuchu już wiem prawie wszystko zapnę, naciągnę





nie puszczone bąki lecą do głowy i tak rodzą sie posrane pomysły
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
chinol:
temat już była na forum ale mam prośbę o rady czysto techniczne co i jak zrobić po kolei. interesuje mnie to czego nie wiem czyli:

słyszałem cos o miedzi technicznej ??
jak odkręcić przednia zębatkę ?? na biegu czy cós
podobno mogą się zerwać śruby przy tylniej ??
blaszka przy zębatce przedniej ??
jak to dokręcić ze by było dobrze ?
czy stosować klej do śrub w tylnej ??
zębatka nie są symetryczne jak je założyć ??

i wiem ze to w miarę proste i dam rade ale nie mam doświadczenia
o łańcuchu już wiem prawie wszystko zapnę, naciągnę



Miedzią można posmarować wałek pod przednią ząbatką.

zębatkę przednią odkręcasz oczywiście na biegu

odkręcając tylną najlepiej zdejmij ją całkowicie z koła zamontuj np w imadle i dwoma kluczami odkręcasz śruby, jeśli będą kiepsko się odkręcać to psiknij np wd40 i z wyczuciem pójdzie.

jest blaszka bazująca przednią zębatkę, przy montarzu wkładasz zębatkę następnie blaszkę , ale ustawiasz tak żeby jednocześnie pasowała do otworów oraz blokowała zejście z wielowpustu zębatki.Patrz przy demontarzu.

dokręcasz z czuciem ale konkretnie, co by się nie podkręcało

ja nie stosuję specjalnych klejow do gwintow i jeszcze nigdy mi sie nic nie odkręciło, ale jak ktoś chce może posmarować ( max średnim)

zębatka przednia nie jest symetryczna, na zewnątrz idzie płaska powierzchnia

robota prosta, miłej zabawy......


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 38
Dołączył: 19.6.2006
Mam wymiane przed sobą, mam również pytanko :
Czy używać spinek czy zakuć poprostu.

pozdrawiam.


gg 1194640
Pozdrawiam!!!!
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Nie jestem ekspertem, ale pamietam jak moj mechanik przy wymianie mojego zestawu napedowego powtarzal, ze lepiej zakuć.


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 636
Dołączył: 2.1.2006
Zamierzam kupić hondowski zestaw napędowy, który jest łączony "na zawleczke" ale mechaniory mówią, że lepiej zakuć. Poprzedni zestaw miałem już zakuty, także zmuszony byłem do rozebrania prawie całego tyłu celem założenia łańcucha.


XRV 750 RD07A
XL1000VA
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 230
Dołączył: 1.12.2006
Giziu, czemu nie przeciąłeś tarczą na wiertarce?


Milka R80GS '93 181 tkm
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 636
Dołączył: 2.1.2006
Wachacza czy łańcucha?
Zresztą, to nie ja rozbierałem tylko mój mechanior, od razu nasmarował łożyska i takie inne piredółki.


XRV 750 RD07A
XL1000VA
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 63
Dołączył: 25.9.2005
Siema!

Ja nie wiem, co sie wszyscy na zakuwanie uparli... niedosc ze to samych klopotow przysparza jak chce sie cos podlubac to jeszcze przewaga bezpieczenstwa nad zawleczka jest tez dosc watpliwa.

Zapinka to je normalne znaczy sie znormaljezowane polaczenie lancuchów napedowych, sama zapinka, zawleczka nie przenosi przeciez, prawie zadnych sil a zapobiega jedynie samoistnemu rozlozeniu sie oczka lancucha, sama sie napewno nie odepnie i nie zsunie chyba ze byla uszkodzona, lub zle nalozona. Dla pewnosci sprobujcie sobie zdjac te zapinke sami, jak trzeba do niej podejsc z ktrej strony przylozyc srubstaka zeby zeskoczyla, przeciez nie ma sily zeby to sie samo zdjelo chyba ze jakas sila magiczna nieczysta

Producenci lancuchow oferuja i oczka zakuwane i spinane, ktos ich kontroluje zapewne, nie ma sily zeby przez spinki mieli wprowadzac dodatkowe ryzyko, a zakuwki coz byl popyt bo spinki byly zle to i zakowki zaczeli robic

Wiem wiem zaro mi powiecie ze lancuszki rozdzadu sa zakuwane ale tam sie albo nie zaglada wcale, albo wymienia.




Junak M10 62
Suzuki dr650 SE 97
Paprica Twin Rd04 90
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 371
Dołączył: 30.3.2005
Juz tutaj ten temat byl napewno omawiany... Ja sobie kupilem lancuch w calosci zakuty i takowy go tez zamontowalem. Nie ma nic lepszego jak go miec zakuty w fabryce. Tylko trzeba zdjac centralny widelec, co nie jest zaden wielki problem. Jest on zreszta zadziwiajaco lekki.
Przeszedlem te operacje pod nadzorem Doktora Iziego

Ale teraz wiem ze juz bym dal rade nawet sam...

Pozdro
Cement


RD07 ´94 kocie oczy - PERŁA PUSTYNI ... byla

Bratislava, Slovensko
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Na to żeby ( dobra) zpinka puściła jest takie samo prawdopodobieństwo jak na pęknięcie łańcucha gdzieś pośrodku.
Choc pewnie z tych 2 przypadkow to zapinka jest pewnie pewniejsza.
Zresztą to rzecz gustu.
Wydaje mi się że zakuwanie przyjeło się od mocnych i szybkich sprzętów majacych 130-200KM..... gdzie i sily i prędkości są ciut wieksze niż w Afryce.
Jeśli chodzi o zakucie to jeśli już tylko fabryczne.
Ja mam spinany i jak narazie nie mam powodów do przejścia na zakuwany.



RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 45
Dołączył: 13.10.2006
Witam
Mam profesjonalna zakówarkę DIDa- mogę zakuć jak ktoś potrzebuje. Dla krewnych i znajomych królika zestawy napędowe w dobrych cenach z możliwościa montażu od ręki. Zainteresowanych proszę o kontakt na
pozdrawiam




:-P
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
Cement:
Juz tutaj ten temat byl napewno omawiany... Ja sobie kupilem lancuch w calosci zakuty i takowy go tez zamontowalem. Nie ma nic lepszego jak go miec zakuty w fabryce. Tylko trzeba zdjac centralny widelec, co nie jest zaden wielki problem. Jest on zreszta zadziwiajaco lekki.
Przeszedlem te operacje pod nadzorem Doktora Iziego

Ale teraz wiem ze juz bym dal rade nawet sam...

Pozdro
Cement

No panie Cemencie na czymś trzeba się przecież uczyć, aby u siebie nie popsuć zbytnio a i tak flaszkę wisisz słowackiego trunku nie wykpisz się polską oklepaną wódką
a tak po prawdzie to w Africe szybciej wymienia się cały łańcuch zdejmując wachacz niż np. rozkuwając/przecinając go i zakuwając/zacinając go


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
ja kiedys zgubilem zapinke a w trampku, choć łańcuch sie nie rozpiał. nie wiadomo ile km tak przejechałem. dzis zakładam tylko nierozpinany lancuch i taki zdejmuje


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 204
Dołączył: 4.8.2006
Oki zestaw wymieniony,
tylko problem stara zębatka przednia ma gumowe kołnierze a ta którą kupiłem nie ma. po załozeniu jest luz tzn mozna delikatnie przesuwać ja na boki po osi napedzajacej czy to normalne??

te kołnierze gumowe są chyba na stałe z zębatka połaczone ;/


nie puszczone bąki lecą do głowy i tak rodzą sie posrane pomysły

Ostatnio modyfikowany przez chinol
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 204
Dołączył: 4.8.2006
dzieju piszesz ze płaska powieszchnia na zewnatrz w zebatce przedniej a powiem ci szczerze ze widziałem dzisiaj zdjecie zebatki jt załozonej wlaśnie płaską powieszchnia do srodka jestes pewny ?


nie puszczone bąki lecą do głowy i tak rodzą sie posrane pomysły
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: