Foxio
|
Napisano: Piątek, 03 Listopada 2006, 14:24:59
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 15 |
Dołączył: 7.7.2006 |
|
Mam pytanko kto wie z jakim luzem powinno sie zakladac lozyska do przewielebnych kolek w boskiej Afce. Bo sa dwie szkoly conajmniej. Jedna mowi ze z normalnym druga ze z powiekszonym.I co teraz?
|
|
|
rambo
|
Napisano: Piątek, 03 Listopada 2006, 17:34:34
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1710 |
Dołączył: 11.3.2005 |
|
a o jakim luzie myszlisz..? to nie koło od auta ma wejsc do końca i już.
XRV 750 HRC XL 1000 V
|
|
|
PUFF
|
Napisano: Piątek, 03 Listopada 2006, 20:39:33
|
|
|
Administrator |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1135 |
Dołączył: 16.10.2004 |
|
Tu lozyska nie sa regulowane (nie sa stozkowe). O ktory luz chodzi? No chyba ze masz zamiar roztaczac albo napawawyac piaste...
Paweł RD 04 '92
|
|
|
Izi
|
Napisano: Piątek, 03 Listopada 2006, 21:18:35
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 526 |
Dołączył: 21.12.2004 |
|
Ja tych szkół niestety nie kończyłem
Robert "Izi" Africa
|
|
|
Foxio
|
Napisano: Sobota, 04 Listopada 2006, 13:34:37
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 15 |
Dołączył: 7.7.2006 |
|
Hm sprawa ma sie tak. Łożyska kulkowe takowe jak w szaownej Afce są produkowane z róznymi luzami w zależnosci od preznaczenia, warunków pracy itp itd. (Oznaczenie po podstawowym symbolu np. C2, C3, C4). W manualu do RD07a japonce podaja swoje oznaczenie łożysk (ale nic nie mówia o luzach)lecz to nieproblem bo to zwykłe kulkowe 2RS, czyli podwojnie kryte. I z takową wiedza pomknołem do hurtowni renomowanej firmy.... I było fajnie wszystko do czasu gdy nie padło pytanie. "Do czego te łożyska" no jak do czego do kółek mojej Afki. A to muszą być z luzem pwiększonym. No i właśni stad moje wątpliwości. Bo łożysko w wykonaniu standartowym może być zaciasne i jak sobie popracuje i sie zagrzeje to może wyzionąć ducha. Na trasie troche głupia sprawa A z drugiej strony użytkownie łożysk z powiekszonym luzem bez uzasadnienia jest też bez sensu bo są głośniejsze i będa sie szybciej niszczyć. Stąd moej pytanie czy ktoś przerobił ten temat i doszperał sie do jakiś materiałów zrudłowych co rozwiązują ten problemik na 100%. Wow ale sie opisałem Ide przpłukać gardziołko
|
|
|
wojtek
|
Napisano: Sobota, 04 Listopada 2006, 15:46:41
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 138 |
Dołączył: 22.1.2006 |
|
luz powiększony wewnętrzny np c3 jest potrzebny do szybkoobrotowych urzadzen np alternator w aucie. do kól motoru jest to w zasadzie obojętne dlatego nie ma określenia jaki ma mieć luz łożysko w afryce.Sam stosuję te z c3 bo nie mam potem wyrzutów sumienia jak wysiądzie że mogłoby być lepsze.bardziej liczy się jakośc np. koyo,ntn.skf, i szczelnośc osłonek.siema.
|
|
|
Izi
|
Napisano: Sobota, 04 Listopada 2006, 20:34:18
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 526 |
Dołączył: 21.12.2004 |
|
dokładnie jak Wojtek napisał, te luzy są potrzebne przy obrotach jakich stara poczciwa Africa nawet w snach swoich nie jest w stanie wyobrazić. Kilku kumpli było zmuszonych czasem na trasie założyć co było pod ręką, a było przeważnie wyroby made in China modlili się aby do hałupy jakoś dojechać i potem szybko zmienić na coś lepszego ale jak to w życiu potem nie ma czasu lub jeżdzi się jak toto się rozpadnie i tak mijają lata a oni czekają i nic
Robert "Izi" Africa
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Niedziela, 05 Listopada 2006, 0:16:07
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Bo nieważne co się do Afryki założy ....poprostu i tak będzie chodziło latami. To jest już taka specyfika Królowej Afryki . Kiedyś mi się wydawałoże łożysko pod tylną zembatką mi chałasuje, a co za tym idzie trzebaby wymienić. Oczywiście przemyłem i nasmarowałem z myślą że i tak pewnie niedługo padnie......... i co , lata toto już parenaście tysięcy i nawet zapomniałem że kiedyś coś sie z nim działo. To jest poprostu Afryka
RD 03
|
|
|