Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Lozyska do kolek

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 15
Dołączył: 7.7.2006
Mam pytanko kto wie z jakim luzem powinno sie zakladac lozyska do przewielebnych kolek w boskiej Afce. Bo sa dwie szkoly conajmniej. Jedna mowi ze z normalnym druga ze z powiekszonym.I co teraz?
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
a o jakim luzie myszlisz..? to nie koło od auta ma wejsc do końca i już.


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
Tu lozyska nie sa regulowane (nie sa stozkowe). O ktory luz chodzi? No chyba ze masz zamiar roztaczac albo napawawyac piaste...


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
Ja tych szkół niestety nie kończyłem


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 15
Dołączył: 7.7.2006
Hm sprawa ma sie tak. Łożyska kulkowe takowe jak w szaownej Afce są produkowane z róznymi luzami w zależnosci od preznaczenia, warunków pracy itp itd. (Oznaczenie po podstawowym symbolu np. C2, C3, C4). W manualu do RD07a japonce podaja swoje oznaczenie łożysk (ale nic nie mówia o luzach)lecz to nieproblem bo to zwykłe kulkowe 2RS, czyli podwojnie kryte. I z takową wiedza pomknołem do hurtowni renomowanej firmy.... I było fajnie wszystko do czasu gdy nie padło pytanie. "Do czego te łożyska" no jak do czego do kółek mojej Afki. A to muszą być z luzem pwiększonym. No i właśni stad moje wątpliwości. Bo łożysko w wykonaniu standartowym może być zaciasne i jak sobie popracuje i sie zagrzeje to może wyzionąć ducha. Na trasie troche głupia sprawa A z drugiej strony użytkownie łożysk z powiekszonym luzem bez uzasadnienia jest też bez sensu bo są głośniejsze i będa sie szybciej niszczyć. Stąd moej pytanie czy ktoś przerobił ten temat i doszperał sie do jakiś materiałów zrudłowych co rozwiązują ten problemik na 100%. Wow ale sie opisałem Ide przpłukać gardziołko
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 138
Dołączył: 22.1.2006
luz powiększony wewnętrzny np c3 jest potrzebny do szybkoobrotowych urzadzen np alternator w aucie. do kól motoru jest to w zasadzie obojętne dlatego nie ma określenia jaki ma mieć luz łożysko w afryce.Sam stosuję te z c3 bo nie mam potem wyrzutów sumienia jak wysiądzie że mogłoby być lepsze.bardziej liczy się jakośc np. koyo,ntn.skf, i szczelnośc osłonek.siema.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
dokładnie jak Wojtek napisał, te luzy są potrzebne przy obrotach jakich stara poczciwa Africa nawet w snach swoich nie jest w stanie wyobrazić. Kilku kumpli było zmuszonych czasem na trasie założyć co było pod ręką, a było przeważnie wyroby made in China modlili się aby do hałupy jakoś dojechać i potem szybko zmienić na coś lepszego ale jak to w życiu potem nie ma czasu lub jeżdzi się jak toto się rozpadnie i tak mijają lata a oni czekają i nic


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Bo nieważne co się do Afryki założy ....poprostu i tak będzie chodziło latami.
To jest już taka specyfika Królowej Afryki .
Kiedyś mi się wydawałoże łożysko pod tylną zembatką mi chałasuje, a co za tym idzie trzebaby wymienić.
Oczywiście przemyłem i nasmarowałem z myślą że i tak pewnie niedługo padnie......... i co , lata toto już parenaście tysięcy i nawet zapomniałem że kiedyś coś sie z nim działo. To jest poprostu Afryka


RD 03
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: