Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Klucz do regulacji łożyska główki ramy

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Hello

Czy gdzieś można kupić klucz do regulacji nakrętki główki ramy ?? Nie chodzi mi o taki zwykły klucz pazurkowy, tyllko taki, który mógłbym założyc na klucz dynamoetryczny ....

A może macie jakieś sugestie jak to zrobić "na oko" ???

Pozdr,
Hubert


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Nie wiem jak inni , ale ja zmieniając ustawiłem bez klucza.
Luz powinien być zerowy ale tak dociągniete aby skręcanie kołem nie miało żadnych oporów, no i koło nie powinno samo po lekkim popchnięciu na bok lecieć tylko z minimalną pomocą.
Ponadto mimo ustawienia konkretnego luzu łożyska, dokrecając nakrętkę nad górną półką powoduje się jeszcze minimalne dociągnięcie , które trzeba brać pod uwagę.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Dzięki Dzieju za wskazówki, myślę że mi się bardzo przydadzą :-)

Jakie są negatywne skutki niedokręcenia lub zbyt mocnego dokręcenia ???


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004
Z tego co pamiętem to łożysko powinno byc dokręcone mniej więcej tak że skręcamy wszystko do kupy cuzamen nakrętkę na górnej półce dokręcamy 128Nm i bierzemy wtedy coś co nam pokaże jaka siła jest potrzebna do obrócenia zawieszenia. To coś (to może być np przyrząd który mam mama do warzenia mąki lub cukru na ciasto). zaczepiamy toto za lagę poniżej górnej półki i ciągniemy przy prawidłowym dokręceniu powinno wyjść 1,1 do 1,6 kg jak tak to dzida jak nie to łodkręcamy poprawiamy i tak do skutku.


Robert "Izi" Africa
 
Administrator
Ilość wiadomości: 1135
Dołączył: 16.10.2004
niedokrecenie = luz = wybijajace sie pierscienie lozyska
za mocne dokrecenie = wygniecione pierscienie lozyska --> luz


Paweł
RD 04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 433
Dołączył: 21.4.2005
A ja durny myslalem, ze to trzeba dociagnac az strzeli w lokciu

A tu jakies wazenie maki, dynamiczne klucze, matko!!


QrczaQ, كَلِمَة نِدَاء في التِّليفُون سَمَّى فــــعــــــــل
N 46 14'42.94" E6 01'38.10"
www.flickr.com/photos/qrczaq
http://qrczaq.blogspot.com/
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Bu ha ha QrczaQ musisz wziąć pod uwagę że nie każdemu strzela w łokciu

Izi ciekawa metoda , pierwszy raz słyszę o takiej Ok czyli rozumiem że to ma być taka waga na której coś wieszamy ?? Czyli np wędkarska ??? W którą stronę ciągniemy ??? Wzdłuż osi motocykla czy w bok ?? Afri ma stać na kołach czy ma być uniesiona w górę ???

To by było tyle pytań :-)

Kurcze w takim razie Puff to niezależnie w którą stronę się przegnie skutkować to będzie koniecznością kolejnej wymiany łożyska ... Kurcze niefajnie. Ale uparłem się że sam to zrobię


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
A pewnie że zrób, do odważnych świat należy......... albo bogatych co to ludzie im
robią
Dodam że górne łożysko na 80-90% będzie w stanie dobrym lub bardzo dobrym.
Ja swoje zachowałem i wykożystam jeszcze raz a dokupię drugie za 20zł.....i mam komplet.
Jak przedmówcy wspomieli jakakolwiek przesada z dociagnięciem wcześniej czy później je zniszczy.
Nie mając czegoś do zmierzenia siły potrzebnej do obrócenia zawieszenia można poradzić sobie tak że mając przednie zawieszenie w powietrzu od ustawienia na wprost popychać za oponę ( z samego przodu) na bok.
Po tym popchnięciu koło powinno skręcać przaktycznie bez oporów ale jednocześnie nie może samo po popchnieciu polecieć na max skręt.
Pomiar siły ok kg z hakiem wydaje się spory , chyba że przyłożony bezpośrednio prostopadle do promienia obrotu półek, natomiast gdybyśmy pomiar i przylożenie
tego kg zrobili na przedzie koła raczej spowoduje chyba przeciągnięce łożyska.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 526
Dołączył: 21.12.2004

Izi ciekawa metoda , pierwszy raz słyszę o takiej

No może pierwszy ale tak podaje oryginalna książka

Ok czyli rozumiem że to ma być taka waga na której coś wieszamy ?? Czyli np wędkarska ???

no może być naten przykład

W którą stronę ciągniemy ???

no napewno nie pchamy

Wzdłuż osi motocykla czy w bok ??

raczej w zdłuż osi

Afri ma stać na kołach czy ma być uniesiona w górę ???

Uniesiona a po co i przez kogo????



Ja swoje zachowałem i wykożystam jeszcze raz a dokupię drugie za 20zł.....i mam komplet.

jeżeli są takie tanie to lepiej włożyć oba nowe i mieć spokój z tego co pamiętam w Afryce są dwa takie same ale jak zawsze mogę się mylić

Jak przedmówcy wspomieli jakakolwiek przesada z dociagnięciem wcześniej czy później je zniszczy.

nawet wcześniej

Nie mając czegoś do zmierzenia siły potrzebnej do obrócenia zawieszenia można poradzić sobie tak że mając przednie zawieszenie w powietrzu od ustawienia na wprost popychać za oponę ( z samego przodu) na bok.
Po tym popchnięciu koło powinno skręcać przaktycznie bez oporów ale jednocześnie nie może samo po popchnieciu polecieć na max skręt.

ciekawa metoda , pierwszy raz słyszę o takiej

Pomiar siły ok kg z hakiem wydaje się spory ,

może i tak ale ja zawsze korzystam z oryginalnej literatury i jeszcze mi to bokiem nie wyszło

chyba że przyłożony bezpośrednio prostopadle do promienia obrotu półek,

co poeta miał na myśli???????????????????????????????????????

natomiast gdybyśmy pomiar i przylożenie
tego kg zrobili na przedzie koła

na "przedzie" koła to ja czasami mam bieżnik tylko

raczej spowoduje chyba przeciągnięce łożyska.

???????????????????????


to tak na szybko ale już się uspokoiłem dlatego nie przepadam za internetem bo jak ktoś czyta kto nie potrafi wyłowić potrzebnych informacji to może potem zadawać "dziwne" pytania
jak mi się będzie chciało to może zeskanuję to jak ustawić jest tam kilka b.zrozumiałych obrazków i może wtedy nie będzie problemów
aha nie chciało mi się przecinków stawiać ale chyba w miarę zrozumiałe było


Robert "Izi" Africa
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Izi pytałem czy przednie koło ma być uniesione bo jeśli Afri będzie stała na kołach to na pomiar może mieć wpływ rodzaj opon i podłoża na którym stoi ??


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
No proszę, czyżby ktoś nadeponoł Iziemu na odcisk?????
Nie myślałem że Cię kolego tak zbulwersują moje i huberta wypowiedzi.
Nadmienię tylko że przy braku tej całej aparatury i książek dotyczących wymiany łożyska, którą się podpierasz ...... musiałbym zrezygnować z wymiany lub zapłacić komuś za tą robotę , a i tak nie miałbym żadnej pewności że w jakimś tam serwisie bedą posiadali fachową literature na temat wym łożysk główki ramy.
Może i mojego"sposobu " nie opisano w książkach........ trudno przeżyję ale też działa.
Tylko muszę pilnować żeby łożyska się nie dowiedziały że były zakładane niezgodnie z książką....to może trochę pojeżdżą...... .

Jako że nie dysponuję dostateczną wiedzą na temat owych lożysk( tzw. książkową), nie zabieram w tym temacie już głosu. Hubercie powodzonka przy wymianie.


RD 03

Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
Panowie,
jeżeli już jesteśmy przy temacie główki ramy:
Co to znaczy jeżeli przy pochyleniu motocykla w zakręcie kierownica jakby sama chciała skręcać i trzeba ją (leciutko) trzymać, bo chce się całkiem złożyć?

Opisane wyżej sposoby potwierdzanją, że dokręcenie jest chyba prawidłowe - przy podniesionym kole i próbie skrętu wyczuwalny jest lekki opór - może nie jest to 1 -1,5kg ale jest


AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Izi rzeczywiście znalazłem taką metodę w Honda Common Service Manual.

Jak będzie mi jutro działał internet w pracy to wrzucę tu opis :-)

He he a jutro muszę wpaść gdzieś do sklepu wędkarskiego po wagę


Królewna RD07 '96
Honda @ 125
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 135
Dołączył: 5.2.2005
Panowie, zdradzcie tajemnicę jak podnosicie sprzęta (bez centralnej) do wymiany łożysk w główce? NIe bardzo wiem jak się za to zabrać. Słyszałem, że śmiało mogę podnieść go lewarkiem na misce olejowej. Kwestia tylko jak unieruchomić moto, żeby stało pionowo. Macie jakieś swoje patenty?


XL 650V Transalp
Poznań
Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Ja miałem w garażu kilka zbędnych bloczków do stawiania ścianek działowych więc ułożyłem z nich konstrukcję z łagodnym podjazdem i ostrym zjazdem. Na szczycie konstrukcji jeszcze decha żeby nie podrapać osłony silnika .. No i wjechałem na to coś a podczas zjazdu Afri oparła się na osłonie silnika i tak stoi do tej pory. Tylko nie zastanawiałem się jak ją z tego ściągnę he he

Ale na przyszłość mam zamiar zainwestować w coś takiego :

http://www.allegro.pl/item124989787_podnosnik_motocyklowy_atv1maly_500kg.html




Królewna RD07 '96
Honda @ 125


Ostatnio modyfikowany przez hubert
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: