Pawcio
|
Napisano: Poniedziałek, 07 Sierpnia 2006, 20:25:17
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 85 |
Dołączył: 24.3.2005 |
|
Opona na tył którą chcę kupić występuje w dwóch rozmiarach 140/80 i 130/80 ado RD03 zalecają 130/90. Którą wybrac?
RD03 + RD07
|
|
|
Dawid
|
Napisano: Poniedziałek, 07 Sierpnia 2006, 20:46:04
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 146 |
Dołączył: 14.5.2006 |
|
Tez wlasnie zauwazylem ze malo jest tych opon z profilem 90, z reguly sa 130/80. U siebie tez musze juz tylniego kapcia wymienic i nie zamierzam wstawiac 140 - bo po co szersza opona, tylko nie wygodniej sie jezdzi po koleinach no i w piasku sie gorzej trzyma A wole profil 90 niz 80 bo wg mnie i tak juz za malej srednicy jest to tylnie kolo w porownaniu z przednim To po co jeszcze zmniejszac.
RD04 '90 Junak Wciąż Żywy ;-) Wałbrzych
|
|
|
Pawel_z_Jasla
|
Napisano: Poniedziałek, 07 Sierpnia 2006, 21:33:37
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 960 |
Dołączył: 13.11.2004 |
|
Co prawda nie mam RD03 ale uważam, iż opona 140/80 będzie bardziej zbliżona średnicą do oryginalnej 130/90 a jej zwiększona szerokość bardzo nieznacznie wpłynie na parametry "prowadzenia" się motocykla. Osobiście mam założoną do RD07 150/80 czyli też nadrozmiar i z prowadzeniem nie jest najgorzej choć z jej zamknięciem mam pewne problemy i narażam się czasem na kpiny ze strony lamerów . Pamietaj, że w oponie profil czyli w tym przypadku właśnie to 80 lub 90 oznacza procentowy stosunek wysokości do szerokości czyli chcąc zachować podobną wysokość przy zwiększaniu szerokości należy zastosować stosunek odwrotnie proporcjonalny /czym szersza opona tym mniejszy "indeks" wysokości - pewnie cos popierd... z nazewnictwem ale w "stosunkach" nigdy nie byłem zbyt dobry/. POZDRAWIAM
|
|
|
Dawid
|
Napisano: Poniedziałek, 07 Sierpnia 2006, 22:24:50
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 146 |
Dołączył: 14.5.2006 |
|
No wlasnie to z tym profilem opony to nie dokonca chyba wiadomo czy to w % szerokosci jest wyrazane. Bo wezmy np opone samochodową 195/50/15 (mam takie w autku akurat) no i co, że niby ma ona rzeczywisty profil 50% ze 195mm czyli prawie 10cm? To byloby dziwne jak na opone niskoprofilową ktora ma zaledwie kilka cm profilu... Kto ma w motorku opone 130/80 czy 140/80 niech zmierzy dokladnie jej profil i da znac
RD04 '90 Junak Wciąż Żywy ;-) Wałbrzych
|
|
|
guzziboy
|
Napisano: Wtorek, 08 Sierpnia 2006, 17:38:17
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 340 |
Dołączył: 31.10.2004 |
|
Dawid sprawdz dokładnie- to sa procenty, a scianke opony trzeba zmierzyc razem z rantem który wchodzi w felge i przy nówka biezniku- musi sie zgadzać.
|
|
|
barthez
|
Napisano: Wtorek, 08 Sierpnia 2006, 18:29:38
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 401 |
Dołączył: 5.4.2006 |
|
Dokładnie, Kolega Guzzi ma rację. Chodzi o stosunek wysokości (od rantu do górnej krawędzi nowego bieżnika) do szerokości. I wtedy musi wyjść 50% we wspomnianym przypadku. Przy tylnym kole różnica profilu 80 czy 90 raczej i nie będzie miała znaczenia, ale jak zmienisz na przednim to przynajmniej prędkość i km będzie pokazywało nieprawidłowo
AT RD07A/B '96
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Wtorek, 08 Sierpnia 2006, 19:16:13
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Dawid: | No wlasnie to z tym profilem opony to nie dokonca chyba wiadomo czy to w % szerokosci jest wyrazane. Bo wezmy np opone samochodową 195/50/15 (mam takie w autku akurat) no i co, że niby ma ona rzeczywisty profil 50% ze 195mm czyli prawie 10cm? To byloby dziwne jak na opone niskoprofilową ktora ma zaledwie kilka cm profilu... Kto ma w motorku opone 130/80 czy 140/80 niech zmierzy dokladnie jej profil i da znac |
Bok opony 195 /50 ma rzeczywiście niecałe 10cm. Tak jest i to nie jest dziwne tylko matematyka. Co do tylnego kapcia używam 150/70, z zamknięciem bieżnika na zakrętach jest przy tym rozmiarze trudno z powodu mocniejszego podwinięcia bokow na przywąskiej feldze do szerokości opony 150. Ja dochodzę prawie do końca ......ale nie całkowicie, w każdym razie dochodze do lekkiego uślizgu czyli do max możliwoście przyczepności opony. Wiecej się nie da , prawa fizyki nie przeskoczymy.
RD 03
|
|
|
Dawid
|
Napisano: Wtorek, 08 Sierpnia 2006, 20:58:10
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 146 |
Dołączył: 14.5.2006 |
|
Niecale 10cm, czyli dokladnie 7cm. A to nie jest 50% ze 195mm. Pozdrawiam.
RD04 '90 Junak Wciąż Żywy ;-) Wałbrzych
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Sobota, 19 Sierpnia 2006, 6:24:30
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Dawid: | Niecale 10cm, czyli dokladnie 7cm. A to nie jest 50% ze 195mm. Pozdrawiam. |
Nie rozumiem tak naprawdę teraz o co chodzi. Bok opony 195/50 ma dokladnie 9.75 cm. gdzie znalazłeś te 7 cm ?? i jak to mierzyłeś?? od felgi do pow bieznika ??czy brałeś pod uwagę rant ktory wchodzi w felgę?
RD 03
|
|
|