Dawid
|
Napisano: Poniedziałek, 07 Sierpnia 2006, 13:55:54
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 146 |
Dołączył: 14.5.2006 |
|
Witam, postanowilem zaprzyjaznic sie ze swoją RD04 na dluzszy czas i troszkie w nią zainwestować, dlatego chcialbym oddac ją do serwisu do regeneracji glowicy, glownie chodzi o wymiane uszczelniaczy zaworowych bo moja Afri cos ma za duzy apetyt na olej no chyba ze to wina jeszcze pierscieni, to i wymiana pierscieni tez bedzie wchodzic w rachube... Czy orientujecie sie panowie ile moglby kosztowac taki remoncik? Nie wiem czy to sie oplaca w 16-letnim motocyklu... No i czy polecalibyscie mi jakis serwis z dolnego slaska ktory napewno by mi tego nie spartaczyl? Pozdrawiam!
RD04 '90 Junak Wciąż Żywy ;-) Wałbrzych
|
|
|
Pastor
|
Napisano: Poniedziałek, 07 Sierpnia 2006, 14:30:13
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 631 |
Dołączył: 30.3.2005 |
|
Dawid: | czy polecalibyscie mi jakis serwis z dolnego slaska ktory napewno by mi tego nie spartaczyl?
|
Hi! Pogadaj ze Stachem z Motoradu. Mogę ich z czystym sumieniem polecić, tym bardziej, że znają dobrze te silniki. No i masz ich po sąsiedzku bo też z W-cha, zresztą Sam wiesz Zdrowia! P.
Nie odkryję Ameryki Że też kocham te Afryki. Ale dane niech mi będzie Wał kardana mieć w napędzie... ======================== PastoR100GS
Ostatnio modyfikowany przez Pastor
|
|
|
Dawid
|
Napisano: Poniedziałek, 07 Sierpnia 2006, 15:11:37
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 146 |
Dołączył: 14.5.2006 |
|
A no wiem ze mam go pod nosem, ale niestety juz sporo slyszalem o nim opinii ze zdziera kase bezlitosnie. No ale dzieki za podpowiedz, podjade do niego zobaczymy na ile mi wyceni ten remont...
RD04 '90 Junak Wciąż Żywy ;-) Wałbrzych
|
|
|
motormaniak
|
Napisano: Poniedziałek, 07 Sierpnia 2006, 15:28:32
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 285 |
Dołączył: 25.11.2005 |
|
A ile Ci pali tego oleju? Moja Afri miała robioną wymianę uszczelniaczy przez poprzedniego właściciela (mam rachunek z serwisu) ale wciaga olej- na trase 4500 km wciągneła 5 litrów
750 Africa Twin & Suzuki Dr 350 www.mojemotocykle.prv.pl
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Poniedziałek, 07 Sierpnia 2006, 18:45:43
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Ponad litr na tysiąc to dużo...... chyba pierścień zgarniający ma kłopoty ze ściąganiem oleju .
RD 03
|
|
|
Dawid
|
Napisano: Poniedziałek, 07 Sierpnia 2006, 20:16:54
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 146 |
Dołączył: 14.5.2006 |
|
No wiec wlasnie u mnie to samo wychodzi jazda w trasie np po autostradach przy powyzej 110 to tak wlasnie bierze, litr oleju na 1000km ale jak smigam po miescie i jezdze dorywczo, bierze polowe mniej. Wychodzi na to ze wciaga olej glownie przy dlugotrwalej pracy silnika i nie wiem wlasnie czy to wina tylko uszczelniaczy zaworowych czy tez pierscienie juz sie domagają... Dodam jeszcze, że podczas wymiany swiec swiece z tylniego cylindra mialy taki nagar ze praktycznie nie bylo widac elektrod, byly jakby zarosniete takim czarnym kamieniem. Przedni cylinder - swiece czysciutkie piekne. Czyli tak jakby tylni gar bral ten caly olej... Pozdrawiam
RD04 '90 Junak Wciąż Żywy ;-) Wałbrzych
|
|
|
Pastor
|
Napisano: Wtorek, 08 Sierpnia 2006, 8:03:29
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 631 |
Dołączył: 30.3.2005 |
|
Dawid: | podczas wymiany swiec swiece z tylniego cylindra mialy taki nagar ze praktycznie nie bylo widac elektrod |
PIIIEEERŚCIIOOOOOOONKIIIIiiiii..........
Nie odkryję Ameryki Że też kocham te Afryki. Ale dane niech mi będzie Wał kardana mieć w napędzie... ======================== PastoR100GS
|
|
|
Dawid
|
Napisano: Wtorek, 08 Sierpnia 2006, 15:51:55
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 146 |
Dołączył: 14.5.2006 |
|
Pastor, bylem dzis u Stacha i gadalem z jego mechanikiem, on chyba jednak raczej nie zna dobrze silnika Afryki skoro on nie wiedzial czy one maja zawory regulowane hydraulicznie no ale wiem ze ten koles jest bardzo dobrym mechanikiem i moglbym mu powierzyc ten remont raczej. PS. Bylem tez w Kemocie, koles zmierzyl mi tam cisnienie na tylnim garze - wyszlo 10barow wiec niewiele brakuje do fabrycznego sprezania, dobry wynik jak na silnik z tym przebiegiem. Takze prawdopodobnie pierscionki są ok, do wymiany beda pewnie tylko uszczelniacze zaworowe (?) Na przednim garze nie sprawdzalismy (i tak robil mi to gratisowo) ale ten gar nie bierze mi oleju, widac wszystko po swiecach...
RD04 '90 Junak Wciąż Żywy ;-) Wałbrzych
|
|
|
guzziboy
|
Napisano: Wtorek, 08 Sierpnia 2006, 17:33:57
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 340 |
Dołączył: 31.10.2004 |
|
He he. Nie wiem dlaczego panuje moda na kontrole pierścienia olejowego za pomoca sprawdzania kompresji...??? Z kompresja bywa tak ze do zupełnie zoranego silnika wlejesz przez swiece kieliszek oleju i bedzie dmuchał przez pierwsze pare obrotów super cisnienie. Kontrola kompresji jest kontrola szczelnosci gazów a nie oleju- pierścień olejowy masz napewno zuzyty- pierscienie uszczelniajace masz jeszcze ok- i wyglada to tak ze pierscien olejowy przepuszcza a te dwa uszczelniajace przesówaja sie w rowkach przepompowując ten olej do komory spalania. Z reszta w tak doptacowanym silniku jak VT- Hondy spadek kompresji prawie zawsze jest przyczyna nieszczelnosci w układzie zaworowym( brudne paliwo-wypalone gniazda) niz na pierscieniach. W ogule takie zużycie oleju do predkosci 130km/h w Afryce jest dla mnie czyms niezrozumiałym- moze macie jakieś nieziemskie przebiegi... Ja mam naprawde wyganiana Afri i jak wymieniam olej co jakieś 8 tys to ZAWSZE spószczam tyle samo co wlałem- no może jakbym sie szczypał i dokładnie sprawdził to wezmie za 1,5 setki przez ten cały dystans, ale nie zawracam sobie tym nigdy głowy....
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Wtorek, 08 Sierpnia 2006, 19:25:42
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
wiesz co guzziboy wyganianie wyganianiu nie równe. Można mieć ponad 200tyskm i silniczek chodzi ok. a można mieć np z 80tys i zajeżdżony........ to zależy bardziej od ręki a nie przebiegu. A co do zużycia oleju to jest ono wprostproporcjonalne do obrotow (im wyższe tym wiecej go ubywa) zwłaszcza przy słabych pierścieniach olejowych.
RD 03
|
|
|
Dawid
|
Napisano: Wtorek, 08 Sierpnia 2006, 20:09:34
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 146 |
Dołączył: 14.5.2006 |
|
No w sumie to samo co Guzzi powiedzial mi dzis jeden mechanik, ze mimo zuzycia pierscienia olejowego kompresja nadal moze byc ok. Czyli wszystko jasne Czeka mnie solidny remont silniczka mojej Afri... No ale chyba warto, zrobie to i bede juz wiedzial na czym jezdze bo tak poza tym to moja Afri bardzo ładnie hula i nie chce sie jej pozbywac jeszcze Pozdrawiam!
RD04 '90 Junak Wciąż Żywy ;-) Wałbrzych
|
|
|