Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Regeneracja głowicy

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
Witam, postanowilem zaprzyjaznic sie ze swoją RD04 na dluzszy czas i troszkie w nią zainwestować, dlatego chcialbym oddac ją do serwisu do regeneracji glowicy, glownie chodzi o wymiane uszczelniaczy zaworowych bo moja Afri cos ma za duzy apetyt na olej no chyba ze to wina jeszcze pierscieni, to i wymiana pierscieni tez bedzie wchodzic w rachube... Czy orientujecie sie panowie ile moglby kosztowac taki remoncik? Nie wiem czy to sie oplaca w 16-letnim motocyklu... No i czy polecalibyscie mi jakis serwis z dolnego slaska ktory napewno by mi tego nie spartaczyl?
Pozdrawiam!


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
Dawid:
czy polecalibyscie mi jakis serwis z dolnego slaska ktory napewno by mi tego nie spartaczyl?

Hi!
Pogadaj ze Stachem z Motoradu. Mogę ich z czystym sumieniem polecić, tym bardziej, że znają dobrze te silniki. No i masz ich po sąsiedzku bo też z W-cha, zresztą Sam wiesz
Zdrowia!
P.


Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS


Ostatnio modyfikowany przez Pastor
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
A no wiem ze mam go pod nosem, ale niestety juz sporo slyszalem o nim opinii ze zdziera kase bezlitosnie. No ale dzieki za podpowiedz, podjade do niego zobaczymy na ile mi wyceni ten remont...


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
A ile Ci pali tego oleju?
Moja Afri miała robioną wymianę uszczelniaczy przez poprzedniego właściciela (mam rachunek z serwisu) ale wciaga olej- na trase 4500 km wciągneła 5 litrów


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
Ponad litr na tysiąc to dużo...... chyba pierścień zgarniający ma kłopoty ze ściąganiem oleju .


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
No wiec wlasnie u mnie to samo wychodzi jazda w trasie np po autostradach przy powyzej 110 to tak wlasnie bierze, litr oleju na 1000km ale jak smigam po miescie i jezdze dorywczo, bierze polowe mniej. Wychodzi na to ze wciaga olej glownie przy dlugotrwalej pracy silnika i nie wiem wlasnie czy to wina tylko uszczelniaczy zaworowych czy tez pierscienie juz sie domagają...
Dodam jeszcze, że podczas wymiany swiec swiece z tylniego cylindra mialy taki nagar ze praktycznie nie bylo widac elektrod, byly jakby zarosniete takim czarnym kamieniem. Przedni cylinder - swiece czysciutkie piekne. Czyli tak jakby tylni gar bral ten caly olej...
Pozdrawiam


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
Dawid:
podczas wymiany swiec swiece z tylniego cylindra mialy taki nagar ze praktycznie nie bylo widac elektrod


PIIIEEERŚCIIOOOOOOONKIIIIiiiii..........


Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
Pastor, bylem dzis u Stacha i gadalem z jego mechanikiem, on chyba jednak raczej nie zna dobrze silnika Afryki skoro on nie wiedzial czy one maja zawory regulowane hydraulicznie no ale wiem ze ten koles jest bardzo dobrym mechanikiem i moglbym mu powierzyc ten remont raczej.
PS. Bylem tez w Kemocie, koles zmierzyl mi tam cisnienie na tylnim garze - wyszlo 10barow wiec niewiele brakuje do fabrycznego sprezania, dobry wynik jak na silnik z tym przebiegiem. Takze prawdopodobnie pierscionki są ok, do wymiany beda pewnie tylko uszczelniacze zaworowe (?) Na przednim garze nie sprawdzalismy (i tak robil mi to gratisowo) ale ten gar nie bierze mi oleju, widac wszystko po swiecach...


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
He he. Nie wiem dlaczego panuje moda na kontrole pierścienia olejowego za pomoca sprawdzania kompresji...??? Z kompresja bywa tak ze do zupełnie zoranego silnika wlejesz przez swiece kieliszek oleju i bedzie dmuchał przez pierwsze pare obrotów super cisnienie. Kontrola kompresji jest kontrola szczelnosci gazów a nie oleju- pierścień olejowy masz napewno zuzyty- pierscienie uszczelniajace masz jeszcze ok- i wyglada to tak ze pierscien olejowy przepuszcza a te dwa uszczelniajace przesówaja sie w rowkach przepompowując ten olej do komory spalania. Z reszta w tak doptacowanym silniku jak VT- Hondy spadek kompresji prawie zawsze jest przyczyna nieszczelnosci w układzie zaworowym( brudne paliwo-wypalone gniazda) niz na pierscieniach. W ogule takie zużycie oleju do predkosci 130km/h w Afryce jest dla mnie czyms niezrozumiałym- moze macie jakieś nieziemskie przebiegi... Ja mam naprawde wyganiana Afri i jak wymieniam olej co jakieś 8 tys to ZAWSZE spószczam tyle samo co wlałem- no może jakbym sie szczypał i dokładnie sprawdził to wezmie za 1,5 setki przez ten cały dystans, ale nie zawracam sobie tym nigdy głowy....
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
wiesz co guzziboy wyganianie wyganianiu nie równe.
Można mieć ponad 200tyskm i silniczek chodzi ok. a można mieć np z 80tys i zajeżdżony........ to zależy bardziej od ręki a nie przebiegu.
A co do zużycia oleju to jest ono wprostproporcjonalne do obrotow (im wyższe tym wiecej go ubywa) zwłaszcza przy słabych pierścieniach olejowych.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 146
Dołączył: 14.5.2006
No w sumie to samo co Guzzi powiedzial mi dzis jeden mechanik, ze mimo zuzycia pierscienia olejowego kompresja nadal moze byc ok. Czyli wszystko jasne Czeka mnie solidny remont silniczka mojej Afri... No ale chyba warto, zrobie to i bede juz wiedzial na czym jezdze bo tak poza tym to moja Afri bardzo ładnie hula i nie chce sie jej pozbywac jeszcze
Pozdrawiam!


RD04 '90
Junak Wciąż Żywy ;-)
Wałbrzych
 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: