Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Co się psuje w Afryce?

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
jako szczęśliwy posiadach RD 01 chciałbym na przyszły sezon przesiąść się na Afrykę. Może w tym miejscu każdy wpiszę jaką miał awarię lub co się szybko zużywa. Będzie to wskazówka dla wszystkich chcących zakupić AT. Tylko proszę bardzo aby nie pisać, że po prostu się nie psuje bo nawet młotek mi się popsuł ostatnio. krótko i na temat, taki elementarz dla kupujących.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 631
Dołączył: 30.3.2005
Y!

1. Regulatory napięcia.
Przyczyna: przeciążenie, przegrzanie, zły kontakt, czary, uroki, czarna magia
2. Moduły zapłonowe.
Przyczyna: uszkodzenia mechaniczne przez uginające się siedzenie (RD04), oraz to co w poz. 1 ze szczególnym uwzględnieniem czarnej magii
3. Pompy paliwa.
Przyczyna: wypalenie styków (zawilgocenie, zabrudzenie itp)
4. Dupa kierowcy.
Przyczyna: przecięcie na pół przez siedzenie szerokości żyletki

Temat wyczerpany, czy coś jeszcze?

Zdrowia!



Nie odkryję Ameryki
Że też kocham te Afryki.
Ale dane niech mi będzie
Wał kardana mieć w napędzie... ========================
PastoR100GS
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
bry !

napęd prędkościomierza, jak sie o niego niedba.

termostat...


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 960
Dołączył: 13.11.2004
Pastorku miły ależ konkrety w twej głowie się zadomowiły

Poważnie to Pastor ma w 100% racje ale ... wszystkich tych awarii można uniknąć a przynajmniej zminimalizować prawdopodobieństwo ich wystąpienia.
Po pierwsze primo kwestia regulatora najczęściej powodowana jest luzowaniem sie śrubek na klemach i brakiem właściwego "styku" co powoduje przegrzewanie się tegoż regulatora - wystarczy dać na klemy podkładki samozacinające lub w inny sposób uniemożliwić odkręcanie się klem.
Po drugie primo to moduły można zabezpieczyć poprzez inne ich mocowanie lub wykonanie dodatkowej osłony np. z solidnej blachy /taki patent miałem w trampku po nauczce z modułem i więcej nigdy ten problem nie wystąpił/
Po trzecie primo to pompę można wymienić na zwykłą mechaniczną lub z "niewielką" pomocą Pastora w najgorszym razie pominą poprzez bezpośrednie przełożenie wężyków z kranika na karbulatorki /pomoc Pastora w moim przypadku okazała się nieodzowna bo zapomniałem kombinerek /.
Po czwarte primo to siedzonko można zaadoptować do własnych potrzeb co wykonało juz kilku forumowiczów lub dysponując większą gotówką zakupić akcesoryjne /ale tu ceny są pojeb.../ a w wersji ekonomicznej dupę przyzwyczaić do braku komfortu.
Po piąte primo to linka napędu prędkościomierza popsuła mi się jakieś 25 lat temu w motorynce ale z właściwym dbaniem o systematyczne serwisowanie i przeglądy motorka Rambo ma w 100% racje

POZDRAWIAM i życzę udanych zakupów

Ostatnio modyfikowany przez Pawel_z_Jasla
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 117
Dołączył: 11.7.2006
Tripmaster. wszędzie o tym pełno,
przerywacz kierunkowskazów w RD04 - mechaniczny


niedi hardzone
RD04 '92
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 135
Dołączył: 5.2.2005
Pastor:
Y!
1. Regulatory napięcia.
Przyczyna: przeciążenie, przegrzanie, zły kontakt, czary, uroki, czarna magia


Witam

Pozwolę sobie podłączyć się do tematu. Jak można łatwo zdiagnozować awarię regulatora napięcia?

Pozdr


XL 650V Transalp
Poznań
Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 481
Dołączył: 4.1.2005
Wypowiem sie jako expert. Regulator pada na dwie strony - albo daje za male napiecie albo za duze. Objawy sa takie same - motur nie chce jechac. Najlatwiej o diagnoze to z miernikiem, ale czasem wystarczy nos. Jak wali smrodem z aku, to modul podawal za wysokie i sie aku zagotowalo (prawdopodobnie do wyrzucenia). Jak za male to po prostu akumulator sie wzion i rozladowal. Faktycznie z tego co czytalem to reglery padaja wskutek inwencji tworczej uzytkownikow zalaczajacych do obwodu coraz to nowe urzadzenia. No i czyscic styki panowie!!!


Jesli chcesz dojechać szybko - jedź sam. Jesli chcesz dojechać daleko jedź z przyjaciółmi.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 200
Dołączył: 13.1.2006
1. Pompę wymieniamy z zasady na Mikumi lub podciśnieniową z Piaggio Exagon 250 ( i żadnego bełkotu że nie da rady itp. ) DA RADĘ sprawdzone 120 tys./km
przejechane .
2. Żeby regulatora szlak nie trafił należy zainwestować 8.50 zł w kawałek blachy Aluminiowej o grubości 8 mm , ładnie ją wyprofilować i przykleić do niej regulator
tylko tak żeby się nie chlebotał bo wtedy cała robota na marne .
3. Przerywacz do kierunków kosztuje 11.50 zł od szanownego FSO 126 , chyba każdego stać na wydatek tak astronomicznej kwoty .
4. Ślimak szlak trafia z brudu i wody która się tam dostaje ( należy dbać o uszczelniacz )


„Nigdy nie wiesz co przyjdzie pierwsze: kolejny dzień czy następne życie.”
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
hmmm
zaciekawil mnie tamat "podciśnieniową z Piaggio Exagon 250" hał macz ? bo mikumi to droga nie powiem


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
co do brudów i syfiastych styków to się mnie nie tyczy bo obsesyjnie dbam o takie szczegóły
a ta blacha do regulatora to jak kumam ma za zadanie nie dopuszczać do przegrzania?
a jak ma się sprawa tylniego amortyzatora ( ja w XLV wymieniałem) . czy system chłodzenia i termostat nie są zawodne?


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
układ chłodzenia: termostat pada, ale nie ma czym się martwić:
idealnie pasuje od Daewoo Tico, a kosztuje chyba z 15-20zł (nie pamiętam), oryginalny w Hondzie to 160zł.... Wymiana to ok 20 min.


AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 104
Dołączył: 12.3.2007
jak narazie zauważyłem ,a swoją Afri zrobiłem dopiero 600km (dodam ze w 3 dni) to najsłabszym ogniwem w niej jest ciało organiczne łączące kierownice z kanapą czylai JA... Oby tak dalej


Sztuka sztuce nie jest równa...
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
hehehe, dobre


98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 406
Dołączył: 2.2.2007
Najgorzej to z tym plynem co go trzeba ciagle dolewac i dolewac. Ci Japoncy to zamiast wyeliminowac wade, to taki wielgachny gar naczepili na motor i fajnie, niech sie uzytkownik meczy! No, kuza dupa, wszystkie Hondy tak maja! Slyszalem, ze nawet w GSach ten problem sie zdarza!

Aaaa, jeszcze! Bardzo nie lubi stac. Trzeba ciagle jezdzic, bo inaczej zle jej
to robi!

Kris


XRV750 RD07A '02
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 566
Dołączył: 15.2.2006
Moim zdaniem to największy jest problem jak jest ładna pogoda a ty siedzisz w pracy i patrzysz na moto pod oknem .. i to całe 8 godzin cie ten widok wqr,,,iaaa


Sprzedam RD04 91r. czas na coś nowszego... Już nie sprzedaje co stare to jare,
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: