laskowski_m
|
Napisano: Poniedziałek, 31 Lipca 2006, 10:59:08
|
|
|
Administrator |
|
|
|
Ilość wiadomości: 106 |
Dołączył: 25.5.2006 |
|
Witam, bardzo lamerskie pytanie. Zapominam notorycznie o zamykaniu kranika paliwa, a jeśli pamiętam o zamknięciu to potem nagle mi Maleństwo przypomina o otwarciu. Czy mogę zostawiać otwarty zawsze? I o co chodzi z tą rezerwą, wiem, że to głupie pytanie ale nigdy wcześniej nie jeżdziłem moto a w samochodach takich kraników nie doświadczyłem. Pozdrawiam, Michał
AT RD07 99
|
|
|
Gość: EGON_
|
Napisano: Poniedziałek, 31 Lipca 2006, 11:38:45
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 103 |
Dołączył: 24.2.2006 |
|
laskowski_m: | Witam, bardzo lamerskie pytanie. Zapominam notorycznie o zamykaniu kranika paliwa, a jeśli pamiętam o zamknięciu to potem nagle mi Maleństwo przypomina o otwarciu. Czy mogę zostawiać otwarty zawsze? I o co chodzi z tą rezerwą, wiem, że to głupie pytanie ale nigdy wcześniej nie jeżdziłem moto a w samochodach takich kraników nie doświadczyłem. Pozdrawiam, Michał
|
1. olej kranik, nie musisz go zamykać, nic sie nie stanie
2. z rezerwą chodzi o to żebyś sie nie zdziwił jak w środku lasu moto zrobi sru, zdechnie i sie już nie odpali bo benzin zbraknie.... 3 położenia kranika >>>> 1.do góry - czyli ON - jedziesz na tym dopójki nie zacznie ci moto zdychać a wtedy>>>>2. przekręcasz na RES- czyli na dół - i tankujesz na najbliższej stacji pomiędzy górą a dołem jest środek czyli Twoja ulubiona pozycja - OFF - zamknięcie paliwa
ps. ja staram sie nie jezdzic do stanu w którym pompa paliwa pracuje na sucho bo wiadomo czym to sie kończy zawsze przełączam troche "przed"
ps2 właśnie wróciłem ze zlotu w giżycku i nie bardzo rozumiem co napisałem więc z góry sorki jak ktoś nie zajarzy... ale wene mam...
AFRICA TWIN
|
|
|
laskowski_m
|
Napisano: Poniedziałek, 31 Lipca 2006, 15:50:02
|
|
|
Administrator |
|
|
|
Ilość wiadomości: 106 |
Dołączył: 25.5.2006 |
|
Spoko, do czego służy to kumam ale jak działa ta rezerwa? Wlot w baku jest niżej? A nie zamykam kranika, żeby pompa na sucho nie pracowała bo podobno jest to cześć, jedna z niewielu, które nie są w AT idealne Wskaźnik paliwa mógłby być a tak trzy stówy na tripie i na stację... i resecik. Dzięki, Michał
AT RD07 99
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Poniedziałek, 31 Lipca 2006, 19:13:26
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Wlot na rezerwie jest niżej, pozostaje od 4 do 5 ltr zależy od modelu. Ja u siebie mam 2 kraniki i jeszcze nigdy ich nie zamykałem , oczywiście pomijam fakt zdejmowania zbiornika........ wtedy warto zakręcić... . Kręcenia kranikiem powoduje jago jak by nie było zużywanie....... to i po co kręcić. Jeśli pompa paliwa nie pracuje to paliwo w przewodach poprostu stoi niezależnie czy kranik zakręcisz czy nie.
RD 03
|
|
|
Pawcio
|
Napisano: Sobota, 05 Sierpnia 2006, 20:37:19
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 85 |
Dołączył: 24.3.2005 |
|
Rezerwa to dobra sprawa. W RD03 jest tylko kontrolka która informuje o małej ilości paliwa. Zawsze mnie informowała, aż do ostatniego razu Moto stanęło! Dobrze że to było w mieście a nie 40 km w głębi lasu gdzie tylko Africa wjedzie
RD03 + RD07
|
|
|
Dawid
|
Napisano: Sobota, 05 Sierpnia 2006, 22:33:47
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 146 |
Dołączył: 14.5.2006 |
|
eeee to i tak nic nie pobije tutaj modelu RD04 gdzie swietnie jest rozwiazane informowanie o rezerwie - nie dosc ze dwie kontrolki (u mnie świecą jedna przy 9L druga przy 5L wachy) to i drugi kranik mozna miec na OFF wiec benzin po jego stronie moze posluzyc jako rezerwa
RD04 '90 Junak Wciąż Żywy ;-) Wałbrzych
|
|
|
Mariusz_Sosnowi
|
Napisano: Sobota, 05 Sierpnia 2006, 22:48:55
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 174 |
Dołączył: 10.1.2006 |
|
to prawda, model Rd07 to już rezerwa tylko kranikowa (zero kontrolek) i to jest smutne że ryżowce tak cofneli sie z techniką
pzdr.
KTM 525 EXC N 50 *16'54.79" E 19 *11'13.39"
Ostatnio modyfikowany przez Mariusz_Sosnowi
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Niedziela, 06 Sierpnia 2006, 9:32:11
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Dawid: | eeee to i tak nic nie pobije tutaj modelu RD04 gdzie swietnie jest rozwiazane informowanie o rezerwie - nie dosc ze dwie kontrolki (u mnie świecą jedna przy 9L druga przy 5L wachy) to i drugi kranik mozna miec na OFF wiec benzin po jego stronie moze posluzyc jako rezerwa |
Zapomiałeś że 03 ma też takie rozwiązanie, kiedyś mierzyłem ale nie pamietam ila zostaje w tej komorze, ale coś koło 1.5-2 ltr chyba....
RD 03
Ostatnio modyfikowany przez Dzieju
|
|
|
Dawid
|
Napisano: Niedziela, 06 Sierpnia 2006, 20:40:59
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 146 |
Dołączył: 14.5.2006 |
|
A to sorki Dzieju za nie uwzglednienie szanownej RD03 w sumie nigdy nie mialem z nią do czynienia, zwracam honor
RD04 '90 Junak Wciąż Żywy ;-) Wałbrzych
|
|
|
Dzieju
|
Napisano: Poniedziałek, 07 Sierpnia 2006, 18:47:33
|
|
|
Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 1419 |
Dołączył: 27.11.2004 |
|
Dawid: | A to sorki Dzieju za nie uwzglednienie szanownej RD03 w sumie nigdy nie mialem z nią do czynienia, zwracam honor |
No dobra, postawisz 1 i będzie dobrze.....
RD 03
|
|
|