Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> Problem z elektryką

  

Strony: 12>>
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 135
Dołączył: 5.2.2005
Witam.

Mam taki problem, otóż mój Transalp po "dłuższej" 70 - 130 km jeździe nie chce zapalić (rozładowuje akumulator). Nic takiego się nie dzieje gdy np. jedę 10 - 20 km - wtedy kręci zupełnie normalnie. Ktoś może wie co to może być? Czy akumulator 6-cio letni może się tak zachowywać poprostu ze starości? Może to tylko w tym tkwi problem?


XL 650V Transalp
Poznań
Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 132
Dołączył: 29.11.2004
Witam wiesz najlepsza metoda to podlączyc miernik pod akumulator powinien pokazywac 12v po wlączeniu motocykla okolo 14v wtedy wszystko z ładowaniem jest ok.wina wtedy tylko akumulatora. Jeśli wskazanie niewzrośnie to zostaje regulator napięcia i alternator.Sprawdz narazie to i napisz powiem jak reszte sprawdzic pozdr.Objawy masz typowe na zaniki ładowania małe trasy aku.starcza po większych pada.
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 132
Dołączył: 29.11.2004
Jeszcze jedno jak nie masz miernika po odpaleniu moto zdejmij jedną z klem z aku. jak jest ładowanie moto niezgaśnie
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
dokładnie tak. sprawdź miernikiem, poziom elektrolitu, połączenia przewodów. może jeden przewód nie łączy. jeżei przy podgazowaniu silnika napięcie na klemach nie wzrasta to wielce prawdopodobne, że alternator padł. możesz jeszcze pożyczyć od kogoś aku i wtedy pomierzyć, sprawdzić.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 135
Dołączył: 5.2.2005
No wiec ako daje 13 V, po odpaleniu napięcie wzrasta do 14,8 V. Z kolei po zapalenia świateł przy chodzącym silniku napięcie spada do 13,4 V. Chyba spróbuje z akumulatorem od kumpla.


XL 650V Transalp
Poznań
Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 391
Dołączył: 6.2.2006
no to wygląda, że wszyscy zdrowi
weź inny akumulator tylko szybko, bo jeżeli stary jest popsuty to może ci szkody narobić w elektryce.


http://www.klanol.neostrada.pl
XLV01 , XRV 07
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1068
Dołączył: 3.10.2005
Hmmm chyba aku jest w normie ...

A to napięcie przy zapalonym silniku to przy jakich obrotach ???


Królewna RD07 '96
Honda @ 125


Ostatnio modyfikowany przez hubert
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 135
Dołączył: 5.2.2005
Na wolnych obrotach +/- 1300


XL 650V Transalp
Poznań
Galeria
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 401
Dołączył: 5.4.2006
Żeby nie zaczynać nowego tematu podłączę się tutaj:

mając na uwadze, że jedną z typowych usterek AT jest padający regler, dla lepszej kontroli napięcia założyłem woltomierz. Od początku sezonu pokazuje po odpaleniu silnika 15V a nawet 15,2V na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu napięcie trochę spada, czyli regulator niby działa.
Problem w tym że w sezonie już trzy razy musiałem wymienić żarówkę, a to kierunek, a to stop, a to postojowe...

No i teraz pytanie:
czy jest możliwość ustawienia napięć granicznych regulatora, tak jak to jest w niektórych samochodach, czy powinienem sie rozglądać za nowym reglerem?
Dodam że aku nie grzeje się zbytnio, moto zawsze odpala bez problemu, itd.
Może ktoś miał podobny problem i znalazł rozwiązanie.


AT RD07A/B '96
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 285
Dołączył: 25.11.2005
nie zauważyłem żadnej regulacji w moich reglerach. W rd03 mam 14,0- 14,4 od 1500 do 7 tys, w rd04 mam 14,3-14,4 w całym zakresie obrotów. Natomiast w suzuki dr 350 mam od 12 przy 1200 , przy 3 tys mam 15,0 V , przy 6 tys mam 14,5 V i skacze. Ale akumulatora nie mam wcale tylko kondensator od pralki "fani"


750 Africa Twin & Suzuki Dr 350
www.mojemotocykle.prv.pl


Ostatnio modyfikowany przez motormaniak
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
wiecej jak 14,5V to chybva przy dużo moim kolegom tak samo lecą żarówki w peugotach z lat 90tych bo też mają ponad 14,5V


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 68
Dołączył: 28.5.2006
Witam.
Może trzeba dobrać się do "słynnej" kostki za reglerem?
Z różnych opowieści wynika, że tam powstaje problem, dotyczy to AT jak i TA. Wyjąć, ocenić stan, wyczyścić, zabezpieczyć.

Pozdrufka.
MaRP


www.polandtrophy.pl
PD06'93
Simson AWO 425S

Byla PROWANSJA jest Wroclaw


Ostatnio modyfikowany przez MaRP
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 62
Dołączył: 15.8.2007
MarP słusznie zwraca na to uwagę...ta kostka często jest zaniedbywana i śniedzieje, co powoduje przegrzewanie sie regulatora i wariackie odczyty
Rozpiąć, przeczyścić(żadnych wd40!) i dopiero sprawdzić odczyty miernikiem.
Tak dla AT jak i dla TA optymalny prąd pow. 2000obrotów jest ok 14,4V, jeśli jest dużo większy to źle
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 93
Dołączył: 23.8.2007
Panowie podpinam sie pod temat z paroma szybkimi stwierdzeniami, co by mnie utwierdziły w moich przypuszczeniach, chodz elektryk ze mnie żaden.
mianowicie:
1. Mam przebicie od cewek alternatora na masę motocylka ( nie powinno tak być)
2. Regulator także nie wykazuje takich wartośći rezystancji jak to ma być u np. Haynesa (Rozdział 9 podrozdział 33 regularot check)
3. Więcej danych nie podaje bo baterię szlag trafił
A no i jeszcze jedno gdzie zasadniczo powinien być podpięty kabel masowy od akumulatora ( bo u mnie do obudowy rozrusznika)? Prosiłbym może o jakieś sugestie chodz wiem że elektrownia to chyba do wymiany Pozdrawiam


XRV 750
LR discovery
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 93
Dołączył: 23.8.2007
i jeszcze jedno czy motor powninien gasnąć gdy zdejmie sie którąkoliwek z klem?


XRV 750
LR discovery
 
Strony: 12>>

  

     Skocz do forum: