Niezalogowany [ Logowanie | Rejestracja | Użytkownicy | Szukaj ]
Africa Twin >> Problemy techniczne >> slychac sprzeglo na zimnym/cieplym i inne sprawy

  

Strony: 1
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 18
Dołączył: 17.1.2006
Hej,
AT z 93' 68kkm na zegarze, na jalowym slychac sprzeglo zarowno na zimnym jak i rozgrzanym silniku..mam sie martwic?
2. motul 5100 to goowno, wczesniej w vfr uzywalem shell vsx i skrzynka i biegi chodzily jak maslo, wlalem ten motul i to juz nie to...
3. nie dziala mi podwietlenie obrotomierza, gdzie zajrzec...?
4. do wymiany mam olej w lagach, lac standard czy co inne (jezdze w 90 % po krakufskich dziurach czyli w sumie hardcore )
5. jakies dobre klocki na przod ..
5. AT jest podatna na boczny wiatr..., moze to przez moja mizerna wage (63kg) ale miata mna na boki jak cholera dlatego nie jezdze wincy jak 140...hehe
6. cisnienie w oponach to b. wazna rzecz....
7. oplot na przod to fajna sprawa.
8. AT da sie przeciskac w korkach

to tyla, nara
Martins /krakow
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
siema, myslałem ze juz łumarłes czy co pozdrawiam też od szynszyla

co do afryki, tak po krotce..

ad1. nie należy sie tym przejmować. ewentualnie ja leje 15w50 poprostu..

ad2 nie ma lepszego pół synyetyka od vsx advance

ad4. moge dac ci opis, robilem to juz ze 3 razy. uzywama motula expert 10w. taki mi polecili motocrossowcy.

kocham ten motor


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 636
Dołączył: 2.1.2006
Moim zdaniem Motul to szmelc nie olej, u mnie biegi i skrzynia też inaczej chodzą niż na Castrolu, tzn. głośniej chodzi na Motulu ale już mi to nie przeszkadza.
W lagi wlałem Castrola 5W i jest git.


XRV 750 RD07A
XL1000VA
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 103
Dołączył: 24.2.2006
ad1. nie martw sie, to tylko oznacza że Twoja afri ma przebieg zbliżony do afryki Rambo 250 tyś bez remontu ale chodzi po japońsku JAKOTAKO



ps. co wy chcecie od motula?? tanie to i niezbyt dobre viva Jacques Chirac


AFRICA TWIN
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1419
Dołączył: 27.11.2004
To co słyszysz to jest łożysko sprzęgła a nie samo sprzęgło.
Jeśli zacznie Ci mocno dokuczać to poprostu zmienisz, ale gdy już rozbierzesz to zerknij na tarcze czy przypadkiem nie są zużyte.
Możliwe też że masz mocne sprężyny dociskowe i dlatego szybciej poleciało łożysko niz tarcze( o ile sie juz nie ślizgają????) lub też ktoś zmieniał kiedyś same tarcze a w kiepskim stanie łożysko zostawił ....
Ja u siebie zmieniłem tarcze a łożysko jako że było dobre chodzi nadal.... w dodatku cicho.


RD 03
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 636
Dołączył: 2.1.2006
Dzieju, jeżeli ma do wymiany łożysko sprzęgła to nie ma szans żeby je wymienił samo, trzeba kupować cały kosz sprzęgłowy a to koszt około 1800zł. Chyba że myslisz o tym małym łożysku przy dopychaczu.


XRV 750 RD07A
XL1000VA
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 340
Dołączył: 31.10.2004
Panowie wszystko da sie zrobic tylko trzeba przemyśleć wszystkie za i przeciw. Ogólnie hałasujace sprzęgło w Hondzie to super zarobek dla mechaników- i tyle. Nie jest to zadna awaria (może tylko troche wk...wiać). Sposobem na to jest wymiana sprężynw tłumiku sprzęgłowym, (nie sprężyn dociskowych). Samo łóżysko praktycznie nie istnieje- jest to tuleje w kształcie litery t-obraca sie na wałku- na tej tuleji osadzona jest koło łańcuchowe napędzające pompe oleju, a następnie osadzony jest cały kosz. łożysko pracuje tylko w jednym momencie- jeśli wżucimy bieg i trzymamy wciśnięte sprzęgło kosz obraca sie a wałek stoi(łożysko ślizga sie)- jeśli ruszymy kosz obraca sie z całym wałkiem i nie ma tam zadnego ślizgu- także łożysko to praktycznie sie nie zuzywa. Jeśli jest juz zużyte do każdy tokarz je dorobi- jest to prosty element. Druga bieżnia (panewka) jest w koszu- ją tez da sie wyprasować i wstawić nową (także nie trzeba kupowac nowego kosza). Osobiście przy takiej ingerencji w silnik - nowa uszczelka, nowa nakrętka mocująca kosz itd- to ja odrazu wymieniłbym to małe łożysko wyciskowe, tarcze, i łańcuszek napędzający pompe oleju- wtedy otwieranie silnika miałoby jakiś sens, a jest to dość kosztowne i napęwno potrzebne dopiero po większym przebiegu. Pozdrawiam
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 826
Dołączył: 18.10.2004
właśnie Guzzi
moje "stuka" od nowosci ( czyli 50.000) i nic nie ruszalem, ten typ tak mam i juz, mi nie przeszkadza



98'
real nigaz never die
 
Zarejestrowany
Ilość wiadomości: 1710
Dołączył: 11.3.2005
u mnie to samo co pisze Zbychu. leje 15w50 i jest ciszej jak dla mnie


XRV 750 HRC
XL 1000 V


 
Strony: 1

  

     Skocz do forum: