Zarejestrowany |
|
|
|
Ilość wiadomości: 15 |
Dołączył: 28.7.2006 |
|
Organizatorzy informują o dacie przesunięcia terminu rajdu. Rozpoczęcie 07.07.07 zakończenie 15.07.07.
http://www.silk-road-rally.com
Załogi wyposażone w satelitarne pozycjonowanie w czasie rzeczywistym na OS widoczne na stronie internetowej, oraz transponder satelitarny mayday.
Przekaz telewizyjny on-line z OS.
Zobacz na google trasę: http://demo.geoblog.pl/entry?id=2351 (Nie sugeruj się odległościami ponieważ są one w linii prostej).
Obserwacja z powietrza na OS. Zapewniona jest opieka medyczna, śmigłowiec, kołowe punkty tankowania, parki maszyn i gastronomia. Łączność między organizatorami – satelitarna Thuraya. Całkowita obsługa Rajdu - 85 osób.
Celem Rajdu jest udostępnienie profesjonalistom i amatorom imprezy zbliżonej do formuły Rajdu Dakaru, w bardzo zbliżonych warunkach klimatycznych (lato) i terenowych. Koszt udziału znacznie niższy, przy zachowaniu podobnych dystansów i prędkości na OS. Jest to znakomita okazja do treningu i sprawdzenia ludzi i samochodów w warunkach ekstremalnych. Na stepach Kazachstanu trenują Rosjanie. Termin, lipiec doskonale wpisuje się w kalendarz imprez.
Oprawa organizacyjna członków Klubu OFF ROAD KAZAKHSTAN, oraz AUTOMOTOSPORT FEDERACJI KAZAKHSTAN i SILK ROADKZ , pozwala na profesjonalizm oraz bezpieczne i o dużym stopniu trudności OS.
Kategorie Rajdu: klasa S-sportowa i T-turystyczna. Klasa sportowa podzielona na: P-profesjonalną i E- extrim. Motocykle, quady, 4x4, ciężarówki. Z podziałem na podklasy. Klasa T-turystyczna nie bierze udziału w OS. Porusza się wraz z rajdem drogami dojazdowymi na zasadzie ekspedycji. Uczestnicy otrzymują koordynaty strzeżonych i zamkniętych obozów i posiadając oznakowanie Rajdu wraz z identyfikatorem na samochodach spokojnie przemieszczają się unikając zbędnych kontroli po drogach dojazdowych. Klasa turystyczna posiada swój program nastawiony maksymalnie na odbiór przyrody, bez tzw. ciśnienia rajdowego. Dwudniowy pobyt w 4000 m górach dostarczy niezapomnianych wrażeń. Ponadto klasa turystyczna może przyjrzeć się zmaganiom klas sportowych, spotkać się w obozach i na własne oczy zobaczyć wysiłek ludzi, maszyn i pracę mechaników. Dla klasy SP - OS typowo prędkościowe. Kontrola czasów, w połowie długich OS, tankowanie z zatrzymaniem czasu. Dla klasy SE OS typowo prędkościowe, skrócone o 30-70%, w połowie OS punkt tankowania z zatrzymaniem czasu. Wyposażenie klasy sportowej i podklasy podane w Regulaminie. Klasa T nie wymaga specjalnego wyposażenia, jednak odległość do pokonania Rajdu w obie strony 13.000 km i koszty ewentualnych napraw wymagają od właścicieli zastanowienia się nad stanem technicznym zgłaszanych samochodów. Przewidziano 9 OS w tym 6 po stepie (1866 km) i 3 OS po piasku pustyni (417 km)
Organizatorzy mogą zmienić proporcje OS. Główne zmiany kierunków na OS dla kategorii Sport podane za pomocą pkt. GPS i pkt kontrolnych jako centralna trasa GPS sprawdzana Tracklogerem. Trasa rajdu prowadzić będzie od północnej granicy Kazachstanu, poprzez miasto Kostanai na południe, stepy, piaski Saryiesi Atyrau (jedwabny szlak), przejazd punktowany przez podnóże Tień Szań 4000 m n.p.m., zakończenie rajdu w Almaty. Długość OS podana w Regulaminie. Dojazd z Polski do granicy Kazachstanu i powrót pilotowany przez organizatorów. Możliwe dowiezienie i odwiezienie samochodów uczestników na dużych lawetach ciężarowych.
Obsługa medialna: telewizja Kazachstan i Rosja, prowadzone rozmowy z TV Polską i kanałem Euro Sport. Kiedy Thierry Sabine przeżył zagubienie się podczas Rajdu na pustyni Libijskiej w 1977 r. powstał w jego głowie projekt przedsięwzięcia, które do dnia dzisiejszego porusza umysły ludzi nie znających lęku przed trudami pokonania najtrudniejszej motoryzacyjnej imprezy świata. Rajdu Dakaru. Rajd startujący z Europy i kończący się w na kontynencie Afrykańskim przyciąga od dziesięcioleci uczestników z całego świata. Rozbudowana organizacja i transport wielkiej ilości sprzętu, paliwa i ludzi doprowadził nieuchronnie do granicy możliwości wzięcia udziału w tej niesamowitej walce człowieka z przyrodą, techniką i swoimi własnymi słabościami. Wielu potencjalnych uczestników może pomarzyć o Dakarze. Dzisiaj, aby być uczestnikiem Dakaru trzeba mieć nie tylko masę pieniędzy, ale też bogatych sponsorów. Liczą się właściwie tylko duże zespoły tworzone przez wielu fachowców do pokonania tej trasy. I aby dać alternatywę, dla „nieprzeciętnych” i „niezwykłych” kierowców chcących podobnie jak w Dakarze poznać swoje możliwości, powstała idea SILK ROAD RALLY w Azji, w Kazachstanie, który swoją rozległością oferuje nie mniej niż Afryka za możliwe do zdobycia fundusze. Trzy warunki, które po spełnieniu okażą się miarą sukcesu imprezy to: bezpieczeństwo ze śmigłowcami na trasie OS, trudne szybkie OS-y przygotowane przez uczestników Dakaru i dobra organizacja. Pięć klubów wraz z Autofederacją Kazachstanu pracuje nad zapewnieniem powyższych zadań. Wszystkie zostaną spełnione, o czym jeżeli nie będziecie uczestniczyć w rajdzie, dowiecie się z przekazów na tej stronie. Podczas trwania Rajdu prowadzone będzie codzienne info. Na sukces i powodzenie Rajdu pracują nie tylko organizatorzy, ale także i przede wszystkim uczestnicy dzięki wzięciu udziału w tym ambitnym długoletnim projekcie.
Ostatnio modyfikowany przez AndrzejUa
|
|